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BGG랭킹
BGG전체 : 21548
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.67 / 5
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디자이너
Dominique Tellier
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아티스트
Hergé
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인원
게임 소개
사라졌어! 도둑맞았다! 고대 문명의 흔적인 8개의 에보니 토템과 명망 있는 금 토템은 민족지학 박물관에서 라스타포풀로스에 의해 도난당했다. 틴틴과 그의 동료들은 즉시 그들을 되찾기 위해 나섰다. 하지만 도난당한 토템들의 복사본들은 전세계에 퍼져있고 수사관들의 행적을 혼란스럽게 한다. 오직 "매직 키"만이 박물관의 보물을 찾는 것을 가능하게 할 것이다.
20개의 에보니 토템 중 12개가 진짜입니다! 오직 마법의 열쇠만이 그것들을 당신에게 보여줄 것이다... 토템을 최대한 많이 모으되, 폭력배 라스타포풀로스와의 충돌은 피해야 합니다. 캐릭터 카드는 당신을 당신의 수사에서 지시하거나 당신의 적들의 계획을 좌절시키는 데 도움을 준다. 경기가 끝날 때 투입된 골드 토템은 여전히 승리를 위해 회수되어야 한다.
규칙집에서 번역(수정)하고 "에서 입력한다.클루브 드 스트라트é지 드 무아시-크라마옐
네덜란드어 상자에서 번역됨:
틴틴과 그의 친구들과의 모험으로 가득 찬 숨 막히는 게임입니다.
라스타포풀로스와 결투를 벌이며 미스터리한 토템 도르를 쟁취하라.
하지만 조심하세요! 20개의 토템 중 12개는 함정입니다! 오직 마법의 카세트만이 올바른 방향을 알려줄 수 있습니다.
게임플레이 정보:
보드의 모든 사각형은 틴틴의 모험 중 하나를 나타내며 검은색 토템폴을 포함하고 있다. 당신은 토템이 좋은 것인지 함정인지 알기 위해 자석을 사용해야 합니다. 만약 토템이 자석으로부터 멀어진다면, 그것은 함정입니다. 만약 그것이 당신에게 끌린다면 그것은 8가지 좋은 것 중 하나입니다. 플레이어는 토템을 개별적으로 확인한 후 적절한 어드벤처 스퀘어 중앙에 배치합니다. 이는 이 토템의 성격이 선수들 중 한 명에게 알려졌음을 의미한다. 그는 그가 체크한 모든 항목을 외워야 한다. 두 번째 부분(모든 토템을 한 명 이상의 플레이어가 알고 있을 때)에서, 플레이어는 모험을 시작할 때 다른 플레이어에게 토템의 상태를 알려주어야 하며, 그가 맞으면 토템을 얻는다. 만약 그가 틀리면 그는 연구 점수를 잃는다.
8개의 좋은 토템이 모두 발견되면 황금 라스타포풀로스 토템이 마지막 모험을 하게 된다. 선수들이 직접 라스타포풀로스를 건널 때, 그들은 그와 싸워야 한다.
선수가 자신의 모든 포인트를 잃었을 때, 그는 보드의 시작에서 출발해야 하고 골든 토템에 도달할 때까지 다시 경기에 참여할 수 있는 4개의 새로운 포인트를 받는다.
20개의 에보니 토템 중 12개가 진짜입니다! 오직 마법의 열쇠만이 그것들을 당신에게 보여줄 것이다... 토템을 최대한 많이 모으되, 폭력배 라스타포풀로스와의 충돌은 피해야 합니다. 캐릭터 카드는 당신을 당신의 수사에서 지시하거나 당신의 적들의 계획을 좌절시키는 데 도움을 준다. 경기가 끝날 때 투입된 골드 토템은 여전히 승리를 위해 회수되어야 한다.
규칙집에서 번역(수정)하고 "에서 입력한다.클루브 드 스트라트é지 드 무아시-크라마옐
네덜란드어 상자에서 번역됨:
틴틴과 그의 친구들과의 모험으로 가득 찬 숨 막히는 게임입니다.
라스타포풀로스와 결투를 벌이며 미스터리한 토템 도르를 쟁취하라.
하지만 조심하세요! 20개의 토템 중 12개는 함정입니다! 오직 마법의 카세트만이 올바른 방향을 알려줄 수 있습니다.
게임플레이 정보:
보드의 모든 사각형은 틴틴의 모험 중 하나를 나타내며 검은색 토템폴을 포함하고 있다. 당신은 토템이 좋은 것인지 함정인지 알기 위해 자석을 사용해야 합니다. 만약 토템이 자석으로부터 멀어진다면, 그것은 함정입니다. 만약 그것이 당신에게 끌린다면 그것은 8가지 좋은 것 중 하나입니다. 플레이어는 토템을 개별적으로 확인한 후 적절한 어드벤처 스퀘어 중앙에 배치합니다. 이는 이 토템의 성격이 선수들 중 한 명에게 알려졌음을 의미한다. 그는 그가 체크한 모든 항목을 외워야 한다. 두 번째 부분(모든 토템을 한 명 이상의 플레이어가 알고 있을 때)에서, 플레이어는 모험을 시작할 때 다른 플레이어에게 토템의 상태를 알려주어야 하며, 그가 맞으면 토템을 얻는다. 만약 그가 틀리면 그는 연구 점수를 잃는다.
8개의 좋은 토템이 모두 발견되면 황금 라스타포풀로스 토템이 마지막 모험을 하게 된다. 선수들이 직접 라스타포풀로스를 건널 때, 그들은 그와 싸워야 한다.
선수가 자신의 모든 포인트를 잃었을 때, 그는 보드의 시작에서 출발해야 하고 골든 토템에 도달할 때까지 다시 경기에 참여할 수 있는 4개의 새로운 포인트를 받는다.
Vanished! Stolen! ... The eight ebony totems and the prestigious gold totem, vestiges of an ancient civilization, were stolen by Rastapopoulos from the ethnographic museum. Tintin and his companions set out at once to recover them. But the stolen copies of the totems are spread out around the world and confuse the tracks of the investigators. Only a "magic key" will make it possible to find the treasures of the museum.
Of the 20 ebony totems, 12 are real! Only the magic key will reveal them to you... collect as many of the Totems as possible, but avoid conflicts with Rastapopoulos the gangster. Character cards direct you in your investigation or help you to thwart the schemes of your adversaries. Brought into play at the end of the game, the gold totem must still be recovered for victory.
translated (badly) from rulebook and entry from "Club de Stratégie de Moissy-Cramayel
Translated from the Dutch box:
A breathtaking game full of adventures with Tin Tin and his friends.
Face Rastapopoulos in a duel and win the mysterious Totem Dhor.
But beware! 12 of the 20 Totems are traps! Only the magical cassette can point you in the right direction.
Gameplay information:
Every square on the board represents one of Tintin's adventures and contains a black totem pole. You have to use a magnet to learn if the totem is a good one or a trap. If the totem moves away from the magnet, it is a trap. If it pulls towards you it is one of the 8 good ones. Players check the totems individually and place it on the middle of the appropriate adventure square. This means the nature of this totem is known to one of the players. He must memorize all the totems he checked. In the second part (when all totems are known by one or more players), when a player starts an the adventure players have to tell the other players what status the totem has, if he is right he gets the totem. If he gets it wrong he loses a research point.
When all 8 good totems are found the golden Rastapopoulos totem is placed for the final adventure. When players cross Rastapopoulos himself they have to fight him (by a throw of the dice).
When a player loses all his points he has to start at the beginning of the board and receives 4 new points to re-enter the race until the golden totem is reached.
Of the 20 ebony totems, 12 are real! Only the magic key will reveal them to you... collect as many of the Totems as possible, but avoid conflicts with Rastapopoulos the gangster. Character cards direct you in your investigation or help you to thwart the schemes of your adversaries. Brought into play at the end of the game, the gold totem must still be recovered for victory.
translated (badly) from rulebook and entry from "Club de Stratégie de Moissy-Cramayel
Translated from the Dutch box:
A breathtaking game full of adventures with Tin Tin and his friends.
Face Rastapopoulos in a duel and win the mysterious Totem Dhor.
But beware! 12 of the 20 Totems are traps! Only the magical cassette can point you in the right direction.
Gameplay information:
Every square on the board represents one of Tintin's adventures and contains a black totem pole. You have to use a magnet to learn if the totem is a good one or a trap. If the totem moves away from the magnet, it is a trap. If it pulls towards you it is one of the 8 good ones. Players check the totems individually and place it on the middle of the appropriate adventure square. This means the nature of this totem is known to one of the players. He must memorize all the totems he checked. In the second part (when all totems are known by one or more players), when a player starts an the adventure players have to tell the other players what status the totem has, if he is right he gets the totem. If he gets it wrong he loses a research point.
When all 8 good totems are found the golden Rastapopoulos totem is placed for the final adventure. When players cross Rastapopoulos himself they have to fight him (by a throw of the dice).
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