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BGG랭킹
BGG전체 : 964
THEMATIC : 168
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.40 / 5
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디자이너
Ryan Amos, Marc Kelsey, Aron West
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아티스트
Kwanchai Moriya
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인원
게임 소개
카타콤은 수상 경력이 있는 Cimathue의 판타지 세계를 배경으로 한 협동 보드 게임으로, 이 빠른 속도의 게임을 마스터하려면 기술과 손재주가 필요하다.
감독관 한 명이 몬스터 군대를 관리하고, 다른 한 명은 지하의 카타콤에 숨어있는 위협으로부터 스톰트린 마을을 구하기 위한 탐험에 나서는 여섯 명의 용감한 영웅들 중에서 선택한다. 영웅들은 탐험을 하면서 강력한 카타콤브 로드와 맞서기 전에 그들의 능력을 사용하고, 아이템을 구입하고, 몬스터들을 물리칠 동맹군을 모집하여 마을을 구해야 한다.
좀 더 자세히 말하자면, 카타콤에서 플레이어들은 몬스터와 영웅들을 상징하는 나무 디스크를 긋는다. 상대편과의 접촉은 피해를 입히지만 미사일, 주문 및 기타 특수 능력은 다른 효과를 일으킬 수 있다. 방의 모든 몬스터가 제거되면, 영웅들은 카타콤브로 더 이동할 수 있습니다.
떨어진 몬스터로부터 빼앗은 금과 함께 상인으로부터 아이템과 장비 업그레이드를 구매할 수 있습니다. 카타콤비 로드는 영웅들이 게임에서 이기기 위해 물리쳐야 하는 최후의 위험이다. 반대로 영웅들이 모두 패배하면 감독관이 승리합니다.
이 카타콤의 제3판은 이전 판과 비교하여 완전히 새로운 예술작품을 가지고 있지만, 더 중요한 것은 처음 두 판의 키워드가 아이콘그래피로 대체되었고, 용어가 바뀌었으며, 제3판은 새로운 샷 타입, 새로운 카드 효과, 그리고 (많은 부분이 통계가 변경됨) 새로운 구성 요소 세트를 가지고 있다.ell은 이전 판에는 없는 벽 조각으로 표시됩니다.
감독관 한 명이 몬스터 군대를 관리하고, 다른 한 명은 지하의 카타콤에 숨어있는 위협으로부터 스톰트린 마을을 구하기 위한 탐험에 나서는 여섯 명의 용감한 영웅들 중에서 선택한다. 영웅들은 탐험을 하면서 강력한 카타콤브 로드와 맞서기 전에 그들의 능력을 사용하고, 아이템을 구입하고, 몬스터들을 물리칠 동맹군을 모집하여 마을을 구해야 한다.
좀 더 자세히 말하자면, 카타콤에서 플레이어들은 몬스터와 영웅들을 상징하는 나무 디스크를 긋는다. 상대편과의 접촉은 피해를 입히지만 미사일, 주문 및 기타 특수 능력은 다른 효과를 일으킬 수 있다. 방의 모든 몬스터가 제거되면, 영웅들은 카타콤브로 더 이동할 수 있습니다.
떨어진 몬스터로부터 빼앗은 금과 함께 상인으로부터 아이템과 장비 업그레이드를 구매할 수 있습니다. 카타콤비 로드는 영웅들이 게임에서 이기기 위해 물리쳐야 하는 최후의 위험이다. 반대로 영웅들이 모두 패배하면 감독관이 승리합니다.
이 카타콤의 제3판은 이전 판과 비교하여 완전히 새로운 예술작품을 가지고 있지만, 더 중요한 것은 처음 두 판의 키워드가 아이콘그래피로 대체되었고, 용어가 바뀌었으며, 제3판은 새로운 샷 타입, 새로운 카드 효과, 그리고 (많은 부분이 통계가 변경됨) 새로운 구성 요소 세트를 가지고 있다.ell은 이전 판에는 없는 벽 조각으로 표시됩니다.
Catacombs is an award-winning, cooperative board game set in the fantasy world of Cimathue, and you need skill and dexterity to master this fast-paced game.
One player (the Overseer) marshals an army of monsters while the others choose from six brave heroes who embark on a quest to save the town of Stormtryne from the threat lurking in the catacombs below. As the heroes explore, they must use their abilities, buy items, and recruit allies to help them defeat the monsters before facing the powerful Catacomb Lord, thereby saving the town.
In more detail, in Catacombs players flick wooden discs that represent the monsters and heroes. Contact with an opposing piece inflicts damage, while missiles, spells, and other special abilities can cause other effects. When all of the monsters of a room have been cleared, the heroes can move further into the catacomb.
Items and equipment upgrades can be purchased from the Merchant with gold taken from fallen monsters. The Catacomb Lord is the final danger that the heroes must defeat to win the game. Conversely, the Overseer wins if all of the heroes are defeated.
This third edition of Catacombs has all-new artwork compared to the earlier editions, but more importantly the keywords from the first two editions has been replace with iconography, the terminology has changed, and the third edition has new shot types, new card effects, and a different set of components (many of which have changed statistics) as well as wall pieces not present in earlier editions.
One player (the Overseer) marshals an army of monsters while the others choose from six brave heroes who embark on a quest to save the town of Stormtryne from the threat lurking in the catacombs below. As the heroes explore, they must use their abilities, buy items, and recruit allies to help them defeat the monsters before facing the powerful Catacomb Lord, thereby saving the town.
In more detail, in Catacombs players flick wooden discs that represent the monsters and heroes. Contact with an opposing piece inflicts damage, while missiles, spells, and other special abilities can cause other effects. When all of the monsters of a room have been cleared, the heroes can move further into the catacomb.
Items and equipment upgrades can be purchased from the Merchant with gold taken from fallen monsters. The Catacomb Lord is the final danger that the heroes must defeat to win the game. Conversely, the Overseer wins if all of the heroes are defeated.
This third edition of Catacombs has all-new artwork compared to the earlier editions, but more importantly the keywords from the first two editions has been replace with iconography, the terminology has changed, and the third edition has new shot types, new card effects, and a different set of components (many of which have changed statistics) as well as wall pieces not present in earlier editions.
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