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BGG랭킹
BGG전체 : 9907
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Jay E. Treat, III
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아티스트
Zulkarnaen Hasan Basri
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인원
게임 소개
상인과 동맹의 수행원을 설립하고 덕목을 가르치며 드지니를 소환하고 자주 협상하며 성공적인 캐러밴 투자를 함으로써 아랍에서 가장 부유한 상인 왕자 또는 공주가 되십시오.
목표
게임이 끝날 때 가장 많은 동전을 가진 선수가 되세요.
차례가 진행되는 동안 카드 놀이, 상인 과업, 캐러밴 시작, 상대편과의 협상 등의 동작을 수행합니다.
이러한 조치는 사용자가 선택한 순서에 따라 여러 번 수행할 수 있습니다.
상품은 보통 당신의 수행원의 상인들에 의해 생성됩니다.
마법의 진 카드는 어느 턴에서나 플레이할 수 있습니다.
당신의 수행원들에 있는 Alli 카드는 다양한 방법으로 당신의 상인들을 공격합니다.
덕목 카드는 당신에게 즉각적인 보너스를 주기 위해 그리고 종종 당신이 선택한 상대에게 즉시 활성화됩니다.
캐러밴 카드는 게임에서 코인을 벌고 협상을 하는 주요 원천이다. 게임의 주요 수익 창출 장치는 캐러밴 카드이며, 각각은 가치 있는 상품을 판매하기 위해 멀리 떨어진 아라비 도시로 가는 여정을 나타낸다. 플레이어 참여, 밴디트, 시장 변동은 각 캐러밴의 수익에 영향을 미칩니다.
캐러밴 카드의 각 제품 공간에는 캐러밴을 위해 특별히 생성된 특정 제품을 나타내는 카멜 토큰이 하나씩 들어 있을 수 있습니다.
낙타를 캐러밴에 추가하기 위해서는 상인에게 일을 시키거나, 진 카드를 플레이하거나, 다른 플레이어와 협상하여 상인이나 진에게 일을 맡겨 상품을 생산해야 합니다.
상대는 당신의 허가를 위해 협상하지 않고 당신의 캐러밴에 낙타를 추가할 수 없습니다.
차례가 끝나면 캐러밴이 잠기게 되며, 플레이어가 협상을 통해 낙타를 추가할 수 있는 권한을 부여하지 않는 한 낙타를 추가할 수 없습니다.
당신의 캐러밴은 낙타를 그 위에 놓기를 원하는 적들에게 절대 잠겨있지 않지만, 그들은 항상 당신의 허락을 위해 협상해야 합니다.
당신의 캐러밴은 다음 차례가 시작할 때 출발합니다.
그렇다면, 물건을 훔치려는 도적들을 조심하라! 도적들은 가장 많은 상품을 선호하기 때문에 낙타를 배치하는 것이 수익성이 높을수록 도적들에게 더 많이 당하게 됩니다.
협상이 핵심입니다.
간단히 말해서, 모든 것은 모든 것에 대해 협상할 수 있습니다. 플레이어는 금을 낙타 배치, 상품 배치, 약속된 행동을 위한 행동, 동맹 작업을 위한 낙타 배치, 수행원에서 수행원으로의 카드, 손에서 손으로의 카드, 무엇인가를 공짜로 교환할 수 있다. 그 목록은 거의 끝이 없다. 만약 당신이 어떤 게임 자원이나 행동에 대해 다른 플레이어와 거래를 할 수 있다면, 그렇게 하세요.
각 턴의 시작과 끝에 수행원이 새로 고쳐져 다른 플레이어 턴에 수행원을 배치할 수 있습니다.
게임 종료
경기는 각 라운드가 1년 중 한 시즌을 대표하기 때문에 4라운드가 끝난다.
가장 많은 동전을 가진 선수가 우승자로 선언됩니다!
목표
게임이 끝날 때 가장 많은 동전을 가진 선수가 되세요.
차례가 진행되는 동안 카드 놀이, 상인 과업, 캐러밴 시작, 상대편과의 협상 등의 동작을 수행합니다.
이러한 조치는 사용자가 선택한 순서에 따라 여러 번 수행할 수 있습니다.
상품은 보통 당신의 수행원의 상인들에 의해 생성됩니다.
마법의 진 카드는 어느 턴에서나 플레이할 수 있습니다.
당신의 수행원들에 있는 Alli 카드는 다양한 방법으로 당신의 상인들을 공격합니다.
덕목 카드는 당신에게 즉각적인 보너스를 주기 위해 그리고 종종 당신이 선택한 상대에게 즉시 활성화됩니다.
캐러밴 카드는 게임에서 코인을 벌고 협상을 하는 주요 원천이다. 게임의 주요 수익 창출 장치는 캐러밴 카드이며, 각각은 가치 있는 상품을 판매하기 위해 멀리 떨어진 아라비 도시로 가는 여정을 나타낸다. 플레이어 참여, 밴디트, 시장 변동은 각 캐러밴의 수익에 영향을 미칩니다.
캐러밴 카드의 각 제품 공간에는 캐러밴을 위해 특별히 생성된 특정 제품을 나타내는 카멜 토큰이 하나씩 들어 있을 수 있습니다.
낙타를 캐러밴에 추가하기 위해서는 상인에게 일을 시키거나, 진 카드를 플레이하거나, 다른 플레이어와 협상하여 상인이나 진에게 일을 맡겨 상품을 생산해야 합니다.
상대는 당신의 허가를 위해 협상하지 않고 당신의 캐러밴에 낙타를 추가할 수 없습니다.
차례가 끝나면 캐러밴이 잠기게 되며, 플레이어가 협상을 통해 낙타를 추가할 수 있는 권한을 부여하지 않는 한 낙타를 추가할 수 없습니다.
당신의 캐러밴은 낙타를 그 위에 놓기를 원하는 적들에게 절대 잠겨있지 않지만, 그들은 항상 당신의 허락을 위해 협상해야 합니다.
당신의 캐러밴은 다음 차례가 시작할 때 출발합니다.
그렇다면, 물건을 훔치려는 도적들을 조심하라! 도적들은 가장 많은 상품을 선호하기 때문에 낙타를 배치하는 것이 수익성이 높을수록 도적들에게 더 많이 당하게 됩니다.
협상이 핵심입니다.
간단히 말해서, 모든 것은 모든 것에 대해 협상할 수 있습니다. 플레이어는 금을 낙타 배치, 상품 배치, 약속된 행동을 위한 행동, 동맹 작업을 위한 낙타 배치, 수행원에서 수행원으로의 카드, 손에서 손으로의 카드, 무엇인가를 공짜로 교환할 수 있다. 그 목록은 거의 끝이 없다. 만약 당신이 어떤 게임 자원이나 행동에 대해 다른 플레이어와 거래를 할 수 있다면, 그렇게 하세요.
각 턴의 시작과 끝에 수행원이 새로 고쳐져 다른 플레이어 턴에 수행원을 배치할 수 있습니다.
게임 종료
경기는 각 라운드가 1년 중 한 시즌을 대표하기 때문에 4라운드가 끝난다.
가장 많은 동전을 가진 선수가 우승자로 선언됩니다!
Become the wealthiest merchant prince or princess in all of Araby by establishing an entourage of merchants and allies, teaching virtues, summoning djinni, negotiating frequently, and making successful caravan investments.
Objective
Be the player with the most coins at the end of the game.
During your turn perform actions such as playing cards, tasking merchants, Starting a caravan, and negotiating with your opponents.
These Actions may be taken multiple times and in any order you choose.
Products are usually generated by tasking Merchants in your entourage.
Magical Djinn cards may be played on any turn.
The Ally cards in your entourage assit your Merchants in a variety of ways.
Virtue cards activate immediately for an instant bonus to you and often to an opponent of your choosing.
Caravan cards are the primary source of earning coins and negotiation in the game. The main revenue generating devices in the game are the caravan cards, each representing a journey to a distant city in Araby to sell valuable products. Player participation, bandits, and market fluctuations will affect each caravan’s payout.
Each product space on the caravan card may hold one camel token which represents a particular product generated specifically for the caravan.
Add camels to caravans by tasking merchants, playing a djinn card, or negotiate with another player to generate a product for you by tasking their merchant or djinn.
An opponent may not add a camel to your caravan without negotiating for your permission.
When your turn ends, your caravan becomes locked to you and you may not add more of your camels to it unless the active player grants you permission to do so through some negotiation.
Your caravan is never locked to opponents wishing to place camels on it, but they always have to negotiate for your permission to do so.
Your caravans depart at the start of your next turn.
When they do, watch out for bandits out to steal your goods! Bandits favor the most choice products so the more lucrative your camel placement, the more likely it will be hit by bandits.
Negotiation is Key
Simply stated, everything is negotiable for everything. Players may trade gold for camel placement, cards for products, actions for promised actions, camel placement for ally tasking, cards from entourage to entourage, cards from hand to hand, something for nothing. The list is nearly endless. If you can strike a deal with another player for any game resource or action, then feel free to do so.
Your entourage is refreshed at the beginning and the end of each of your turns so that you have the option of tasking them on other player turns.
Game End
The game ends after the fourth round as each round represents one season of a year.
The player with the most total coins is declared the winner!
Objective
Be the player with the most coins at the end of the game.
During your turn perform actions such as playing cards, tasking merchants, Starting a caravan, and negotiating with your opponents.
These Actions may be taken multiple times and in any order you choose.
Products are usually generated by tasking Merchants in your entourage.
Magical Djinn cards may be played on any turn.
The Ally cards in your entourage assit your Merchants in a variety of ways.
Virtue cards activate immediately for an instant bonus to you and often to an opponent of your choosing.
Caravan cards are the primary source of earning coins and negotiation in the game. The main revenue generating devices in the game are the caravan cards, each representing a journey to a distant city in Araby to sell valuable products. Player participation, bandits, and market fluctuations will affect each caravan’s payout.
Each product space on the caravan card may hold one camel token which represents a particular product generated specifically for the caravan.
Add camels to caravans by tasking merchants, playing a djinn card, or negotiate with another player to generate a product for you by tasking their merchant or djinn.
An opponent may not add a camel to your caravan without negotiating for your permission.
When your turn ends, your caravan becomes locked to you and you may not add more of your camels to it unless the active player grants you permission to do so through some negotiation.
Your caravan is never locked to opponents wishing to place camels on it, but they always have to negotiate for your permission to do so.
Your caravans depart at the start of your next turn.
When they do, watch out for bandits out to steal your goods! Bandits favor the most choice products so the more lucrative your camel placement, the more likely it will be hit by bandits.
Negotiation is Key
Simply stated, everything is negotiable for everything. Players may trade gold for camel placement, cards for products, actions for promised actions, camel placement for ally tasking, cards from entourage to entourage, cards from hand to hand, something for nothing. The list is nearly endless. If you can strike a deal with another player for any game resource or action, then feel free to do so.
Your entourage is refreshed at the beginning and the end of each of your turns so that you have the option of tasking them on other player turns.
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The game ends after the fourth round as each round represents one season of a year.
The player with the most total coins is declared the winner!
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