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BGG랭킹
BGG전체 : 1718
THEMATIC : 434
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.06 / 5
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디자이너
Eric M. Lang
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아티스트
Sean Chancey
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인원
게임 소개
혈액매개: 카드 게임은 비디오 게임인 블러드본 & mdash에 나오는 찰리스 던전에 바탕을 두고 있는데, 이 변화무쌍한 미로와 무덤들은 야르남의 함락된 도시 아래에 있으며, 무시무시한 생명체들이 살고 있다. 플레이어들은 몬스터를 죽이고 그들의 피를 가져가기 위해 경쟁합니다.
일반적으로 블러드본은 약간의 그룹 씽크, 재고 관리/업그레이드, 전술 플레이가 있는 리스크 관리에 관한 게임이다. 기본적인 무기부터 시작해서 전투력과 전투력을 향상시키기 위해 업그레이드 할 수 있습니다.
각 턴마다 무작위로 선택된 몬스터가 한 팀으로서 반격하는 플레이어를 공격하며, 모든 사람이 동시에 자신의 손에서 카드를 꺼내 몬스터를 죽이려 한다. 플레이어들은 몬스터가 얼마나 많은 피해를 입혔는지에 따라 몬스터가 죽었다고 가정하고 몬스터로부터 피를 모은다. 몬스터들은 잠재적으로 무한한 피해를 입힐 수 있는 폭발하는 주사위로 반격할 수 있습니다.
플레이어는 원하는 만큼 오래 싸울 수 있지만, 전투에서 죽으면 진보를 잃는다. 플레이어들은 그들의 피를 모으고 영구적으로 구하기 위해 싸움에서 벗어날 수 있다. 채혈된 피는 승리 포인트로 계산됩니다.
디자이너 에릭 랭은 말합니다.Bloodborne과 함께 한 저의 목표는 비디오 게임의 강렬함과 좌절감을 플레이어 간의 대결로 돌리는 것이었습니다. 많은 죽음.
일반적으로 블러드본은 약간의 그룹 씽크, 재고 관리/업그레이드, 전술 플레이가 있는 리스크 관리에 관한 게임이다. 기본적인 무기부터 시작해서 전투력과 전투력을 향상시키기 위해 업그레이드 할 수 있습니다.
각 턴마다 무작위로 선택된 몬스터가 한 팀으로서 반격하는 플레이어를 공격하며, 모든 사람이 동시에 자신의 손에서 카드를 꺼내 몬스터를 죽이려 한다. 플레이어들은 몬스터가 얼마나 많은 피해를 입혔는지에 따라 몬스터가 죽었다고 가정하고 몬스터로부터 피를 모은다. 몬스터들은 잠재적으로 무한한 피해를 입힐 수 있는 폭발하는 주사위로 반격할 수 있습니다.
플레이어는 원하는 만큼 오래 싸울 수 있지만, 전투에서 죽으면 진보를 잃는다. 플레이어들은 그들의 피를 모으고 영구적으로 구하기 위해 싸움에서 벗어날 수 있다. 채혈된 피는 승리 포인트로 계산됩니다.
디자이너 에릭 랭은 말합니다.Bloodborne과 함께 한 저의 목표는 비디오 게임의 강렬함과 좌절감을 플레이어 간의 대결로 돌리는 것이었습니다. 많은 죽음.
Bloodborne: The Card Game is based on the Chalice Dungeons in the video game Bloodborne — the ever-changing labyrinths and tombs carved out by the Great Ones beneath the fallen city of Yharnam, where horrifying creatures reside. Players compete to kill monsters and take their blood.
In general, Bloodborne is a game about risk management with a bit of group think, inventory management/upgrades, and tactical play. You start with a hand of basic weapons, which you get to upgrade to improve your fighting combos and capabilities.
Each turn, one monster chosen at random attacks players, who fight back as a team, with everyone playing a card from their hand simultaneously to attempt to kill the monster. Players collect blood from the monster, assuming it dies, based on how much damage they dealt. Monsters can fight back with exploding dice that can potentially deal infinite damage.
Players can fight as long as they want, but if they die in combat, they lose their progress. Players can opt out of fighting to bank their blood and save it permanently. Collected blood counts as victory points.
Says designer Eric M. Lang, "My goal with Bloodborne was to channel the intensity and frustration of the video game into a contest between players. Lots of death."
In general, Bloodborne is a game about risk management with a bit of group think, inventory management/upgrades, and tactical play. You start with a hand of basic weapons, which you get to upgrade to improve your fighting combos and capabilities.
Each turn, one monster chosen at random attacks players, who fight back as a team, with everyone playing a card from their hand simultaneously to attempt to kill the monster. Players collect blood from the monster, assuming it dies, based on how much damage they dealt. Monsters can fight back with exploding dice that can potentially deal infinite damage.
Players can fight as long as they want, but if they die in combat, they lose their progress. Players can opt out of fighting to bank their blood and save it permanently. Collected blood counts as victory points.
Says designer Eric M. Lang, "My goal with Bloodborne was to channel the intensity and frustration of the video game into a contest between players. Lots of death."
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