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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-45 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Gregory K. Van Patten
-
아티스트
-
인원
게임 소개
HexGo는 등변삼각형에 의해 타일링된 육각형에서 플레이됩니다. (아래 그림 참조) 이 삼각형들 중 하나의 모서리는 "house"라고 불립니다. 이 삼각형들 중 하나의 변은 "street"라고 불립니다.
게임을 하는 동안, 돌들은 집 위에 놓여집니다. 플레이어-I는 검은 돌을 놓고 플레이어-I는 흰 돌을 놓습니다. 오프닝 동작은 "swapping"에 의해 결정되어야 한다: 한 사람이 오프닝 동작을 어디로 할지 결정하고, 그 후에 그의 상대가 오프닝 동작을 할지 여부를 선택한다.
패밀리 연결
가석방(家石 of)은 같은 색의 돌을 모아 만든 것으로, 빈집이나 적의 돌을 방문하지 않고도 두 개의 돌 사이를 이동할 수 있다.
육각형 보드의 여섯 변에 시계 방향으로 표시된 순서대로 A, B, C, D, E, F로 레이블을 지정하고 다음 세 쌍으로 그룹화합니다. A는 B, C는 D, E는 F.
가족(family "links "links"); 이들 쌍 중 하나(예: A와 B)는 만약 그 가족 구성원이 B 면의 집뿐만 아니라 A 면의 집을 점유하고 있다면, A와 B 면의 집이다. A면, B면, 그리고 A와 B를 잇는 가문에 둘러싸인 지역 내의 모든 주택은 그 가문에 의해 지배되고 있다.
금지된 이동
적석( removing石)을 제거하지 않고는 세 변을 잇는 집안의 첫 돌을 만들기 위해 널빤지에 돌을 더 넣는 것이 불가능할 경우에는 집 위에 돌을 놓을 수 없다. 또한 적국이 지배하는 지역에는 돌을 놓아서는 안 됩니다.
캡처
만약 당신이 적석이 세 쌍의 측면을 연결하는 것을 막는 움직임을 한다면, 그 적석은 판에서 제거된다. 만약 여러분이 세 개의 면을 연결하는 움직임을 한다면, 여러분의 가족 중 일부가 지배하고 있는 집의 적석들은 판에서 제거된다.
게임 종료
"Territory"는 이렇게 정의됩니다: 당신의 돌 중 하나가 차지하고 있는 각각의 집은 당신의 영토에 포함됩니다. 빈집은 자신의 돌을 먼저 방문하지 않고 그 집에서 적석까지 길을 따라 이동할 수 없는 경우 당신의 영역에 포함된다.
결국, 각 플레이어는 자신의 영역 내에 스톤만 배치할 수 있습니다. 그러면 게임은 끝이야. 승자는 영역이 하우스를 가장 많이 포함하는 플레이어입니다.
그게 다야!
HexGo는 고전 게임인 Hex, Go, Tanbo, Star에서 영감을 받았습니다.
게임을 하는 동안, 돌들은 집 위에 놓여집니다. 플레이어-I는 검은 돌을 놓고 플레이어-I는 흰 돌을 놓습니다. 오프닝 동작은 "swapping"에 의해 결정되어야 한다: 한 사람이 오프닝 동작을 어디로 할지 결정하고, 그 후에 그의 상대가 오프닝 동작을 할지 여부를 선택한다.
패밀리 연결
가석방(家石 of)은 같은 색의 돌을 모아 만든 것으로, 빈집이나 적의 돌을 방문하지 않고도 두 개의 돌 사이를 이동할 수 있다.
육각형 보드의 여섯 변에 시계 방향으로 표시된 순서대로 A, B, C, D, E, F로 레이블을 지정하고 다음 세 쌍으로 그룹화합니다. A는 B, C는 D, E는 F.
가족(family "links "links"); 이들 쌍 중 하나(예: A와 B)는 만약 그 가족 구성원이 B 면의 집뿐만 아니라 A 면의 집을 점유하고 있다면, A와 B 면의 집이다. A면, B면, 그리고 A와 B를 잇는 가문에 둘러싸인 지역 내의 모든 주택은 그 가문에 의해 지배되고 있다.
금지된 이동
적석( removing石)을 제거하지 않고는 세 변을 잇는 집안의 첫 돌을 만들기 위해 널빤지에 돌을 더 넣는 것이 불가능할 경우에는 집 위에 돌을 놓을 수 없다. 또한 적국이 지배하는 지역에는 돌을 놓아서는 안 됩니다.
캡처
만약 당신이 적석이 세 쌍의 측면을 연결하는 것을 막는 움직임을 한다면, 그 적석은 판에서 제거된다. 만약 여러분이 세 개의 면을 연결하는 움직임을 한다면, 여러분의 가족 중 일부가 지배하고 있는 집의 적석들은 판에서 제거된다.
게임 종료
"Territory"는 이렇게 정의됩니다: 당신의 돌 중 하나가 차지하고 있는 각각의 집은 당신의 영토에 포함됩니다. 빈집은 자신의 돌을 먼저 방문하지 않고 그 집에서 적석까지 길을 따라 이동할 수 없는 경우 당신의 영역에 포함된다.
결국, 각 플레이어는 자신의 영역 내에 스톤만 배치할 수 있습니다. 그러면 게임은 끝이야. 승자는 영역이 하우스를 가장 많이 포함하는 플레이어입니다.
그게 다야!
HexGo는 고전 게임인 Hex, Go, Tanbo, Star에서 영감을 받았습니다.
HexGo is played on a hexagon tiled by equilateral triangles.(see picture below) A corner of one of these triangles is called a "house". A side of one of these triangles is called a "street".
During the game, stones are placed on houses. Player-I places black stones, while player-II places white stones. The opening move should be decided by "swapping": one person decides where the opening move will go, and then his opponent chooses whether to make the opening move or not.
Linking Families
A "family" is a group of stones of the same color, such that you can travel along streets between any two stones in the group, without visiting an unoccupied house or an enemy stone.
Label the six sides of the hexagonal board as A, B, C, D, E, and F, in the clockwise order in which they appear, and group them in the following three pairs: A with B, C with D, E with F.
A family "links" one of these pairs, say A and B, if members of that family occupy a house on side A as well as a house on side B. Any houses inside the region surrounded by side A, side B, and a family linking A and B are "dominated" by that family.
Forbidden Moves
You may not place a stone on a house if it would be impossible to add more stones to the board to make the first stone part of a family linking one of the three pairs of sides, without removing some enemy stones. Also, you may not place a stone in any region dominated by an enemy family.
Capturing
If you make a move which blocks some enemy stones from linking any of the three pairs of sides, then those enemy stones are removed from the board. If you make a move which links any of the three pairs of sides, then any enemy stones in houses which are now dominated by some of your families are removed from the board.
End Game
"Territory" is defined this way: Each house occupied by one of your stones is included in your territory. An unoccupied house is included in your territory if it is not possible to travel along streets from that house to some enemy stone without first visiting one of your own stones.
Eventually, each player can only place stones within his own territory. Then the game is over. The winner is the player whose territory includes the most houses.
That's all!
HexGo was inspired by the classic games Hex, Go, Tanbo, and Star.
During the game, stones are placed on houses. Player-I places black stones, while player-II places white stones. The opening move should be decided by "swapping": one person decides where the opening move will go, and then his opponent chooses whether to make the opening move or not.
Linking Families
A "family" is a group of stones of the same color, such that you can travel along streets between any two stones in the group, without visiting an unoccupied house or an enemy stone.
Label the six sides of the hexagonal board as A, B, C, D, E, and F, in the clockwise order in which they appear, and group them in the following three pairs: A with B, C with D, E with F.
A family "links" one of these pairs, say A and B, if members of that family occupy a house on side A as well as a house on side B. Any houses inside the region surrounded by side A, side B, and a family linking A and B are "dominated" by that family.
Forbidden Moves
You may not place a stone on a house if it would be impossible to add more stones to the board to make the first stone part of a family linking one of the three pairs of sides, without removing some enemy stones. Also, you may not place a stone in any region dominated by an enemy family.
Capturing
If you make a move which blocks some enemy stones from linking any of the three pairs of sides, then those enemy stones are removed from the board. If you make a move which links any of the three pairs of sides, then any enemy stones in houses which are now dominated by some of your families are removed from the board.
End Game
"Territory" is defined this way: Each house occupied by one of your stones is included in your territory. An unoccupied house is included in your territory if it is not possible to travel along streets from that house to some enemy stone without first visiting one of your own stones.
Eventually, each player can only place stones within his own territory. Then the game is over. The winner is the player whose territory includes the most houses.
That's all!
HexGo was inspired by the classic games Hex, Go, Tanbo, and Star.
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