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BGG랭킹
BGG전체 : 3189
WARGAMES : 245
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인원
1-1 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.29 / 5
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디자이너
David Thompson (I)
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아티스트
David Thompson (I), Matt W White
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인원
게임 소개
이터성 전투()는 1945년 5월 5일 오스트리아 이터 마을에서 벌어진 전투이다. 미군은 독일 국방군 보병, SS 장교, 오스트리아 저항군 등과 연합하여 최근 프랑스군 포로를 석방하여 제17 SS 기갑척탄병 사단의 공격 부대에 맞서 오스트리아 성을 방어했다.
오브 더 게임
Castle Itter 게임 중에 1945년 5월 5일 0400년부터 1600년까지 성을 방어한 군대의 역할을 맡게 됩니다. 이 게임의 목표는 SS 데크가 고갈될 때까지 SS 카운터가 성에 도달하지 못하게 하는 것이다. 공격에서 살아남은 디펜더 한 명당 점수를 획득하고 게임 종료 시 보드에 남아 있는 SS 카운터 한 명당 점수를 잃습니다. 점수가 높을수록 좋습니다.
게임 개요
이터 성은 차례대로 나뉘어져 있다. 각 턴은 두 단계로 구성된다.
• Defender 위상: Defender 카운터를 사용하여 5가지 작업 수행
• SS 단계: SS 카드 3개 실행
디펜더 단계
각 턴마다 방어자와 함께 5가지 동작을 수행합니다. 디펜더를 한 번에 한 번만 수행할 수 있습니다. Defender로 작업을 수행할 때 Defender에 작업 토큰을 놓습니다. Defender를 소진하는 작업을 사용하는 경우 Defender를 소진된 쪽으로 뒤집습니다. 작업에는 다음이 포함됩니다.
• 공격
• 억제
• 위치 내에서 이동
• 새 위치로 이동
• 특수 조치(명령 및 이스케이프)
• 복구
SS 단계
차례에 대한 5가지 Defender 동작을 완료했으면 SS 덱에서 SS 카드 3장을 한 번에 하나씩 공개하고 다음 단계로 넘어가기 전에 각각의 효과를 해결하십시오. 세 개의 SS 카드가 모두 해결되었으면 폐기하십시오. 차례가 끝나고 다음 차례는 다섯 번의 새로운 Defender 작업으로 시작됩니다.
SS 카드에는 카드 효과에 따라 4가지 범주가 있습니다.
• 공격 방어자
• 공격 위치
• 방어자들을 방해하다
• SS 카운터 배치
게임 종료
게임은 SS 덱이 소진되었을 때 또는 SS 덱에서 142 보병 연대 카드를 꺼내면 즉시 종료된다.
오브 더 게임
Castle Itter 게임 중에 1945년 5월 5일 0400년부터 1600년까지 성을 방어한 군대의 역할을 맡게 됩니다. 이 게임의 목표는 SS 데크가 고갈될 때까지 SS 카운터가 성에 도달하지 못하게 하는 것이다. 공격에서 살아남은 디펜더 한 명당 점수를 획득하고 게임 종료 시 보드에 남아 있는 SS 카운터 한 명당 점수를 잃습니다. 점수가 높을수록 좋습니다.
게임 개요
이터 성은 차례대로 나뉘어져 있다. 각 턴은 두 단계로 구성된다.
• Defender 위상: Defender 카운터를 사용하여 5가지 작업 수행
• SS 단계: SS 카드 3개 실행
디펜더 단계
각 턴마다 방어자와 함께 5가지 동작을 수행합니다. 디펜더를 한 번에 한 번만 수행할 수 있습니다. Defender로 작업을 수행할 때 Defender에 작업 토큰을 놓습니다. Defender를 소진하는 작업을 사용하는 경우 Defender를 소진된 쪽으로 뒤집습니다. 작업에는 다음이 포함됩니다.
• 공격
• 억제
• 위치 내에서 이동
• 새 위치로 이동
• 특수 조치(명령 및 이스케이프)
• 복구
SS 단계
차례에 대한 5가지 Defender 동작을 완료했으면 SS 덱에서 SS 카드 3장을 한 번에 하나씩 공개하고 다음 단계로 넘어가기 전에 각각의 효과를 해결하십시오. 세 개의 SS 카드가 모두 해결되었으면 폐기하십시오. 차례가 끝나고 다음 차례는 다섯 번의 새로운 Defender 작업으로 시작됩니다.
SS 카드에는 카드 효과에 따라 4가지 범주가 있습니다.
• 공격 방어자
• 공격 위치
• 방어자들을 방해하다
• SS 카운터 배치
게임 종료
게임은 SS 덱이 소진되었을 때 또는 SS 덱에서 142 보병 연대 카드를 꺼내면 즉시 종료된다.
The Battle for Castle Itter was fought near the Austrian village of Itter on 5 May 1945, in the last days of the War in Europe during World War II. US soldiers joined forces with Wehrmacht infantrymen, an SS officer, an Austrian resistance fighter, and recently freed French prisoners of war to defend an Austrian castle against an attacking force from the 17th SS Panzergrenadier Division.
Object of the Game
During a game of Castle Itter, you take the role of the force that defended the castle from 0400 - 1600 on 5 May 1945. The goal of the game is to last until the SS deck is depleted, without allowing SS Counters to reach the castle. You score points for each Defender that survives the assault and lose points for each SS Counter remaining on the board at the end of the game - the higher your score, the better.
Game Overview
Castle Itter is divided into turns. Each turn consists of two phases:
• Defender Phase: Take five actions with Defender counters
• SS Phase: Play three SS cards
Defender Phase
During each turn you take five actions with your Defenders. You can only take one action with a Defender on a turn. When you take an action with a Defender, place an Action Token on the Defender. If you use an action that exhausts a Defender, flip the Defender to its exhausted side. The actions include:
• Attack
• Suppress
• Move within a location
• Move to a new location
• Special Actions (Command and Escape)
• Recover
SS Phase
Once you have completed your five Defender actions for the turn, reveal three SS Cards from the SS deck, one at a time, resolving the effect of each one before moving to the next. After all three SS Cards have been resolved, discard them. The turn is over and the next turn begins with five new Defender actions.
There are four different categories of SS Cards, based on the card effect:
• Attack Defenders
• Attack Location
• Disrupt Defenders
• Place SS Counters
Ending the Game
The game ends at the end of the turn when the SS deck is exhausted or immediately if the 142nd Infantry Regiment card is drawn from the SS deck.
Object of the Game
During a game of Castle Itter, you take the role of the force that defended the castle from 0400 - 1600 on 5 May 1945. The goal of the game is to last until the SS deck is depleted, without allowing SS Counters to reach the castle. You score points for each Defender that survives the assault and lose points for each SS Counter remaining on the board at the end of the game - the higher your score, the better.
Game Overview
Castle Itter is divided into turns. Each turn consists of two phases:
• Defender Phase: Take five actions with Defender counters
• SS Phase: Play three SS cards
Defender Phase
During each turn you take five actions with your Defenders. You can only take one action with a Defender on a turn. When you take an action with a Defender, place an Action Token on the Defender. If you use an action that exhausts a Defender, flip the Defender to its exhausted side. The actions include:
• Attack
• Suppress
• Move within a location
• Move to a new location
• Special Actions (Command and Escape)
• Recover
SS Phase
Once you have completed your five Defender actions for the turn, reveal three SS Cards from the SS deck, one at a time, resolving the effect of each one before moving to the next. After all three SS Cards have been resolved, discard them. The turn is over and the next turn begins with five new Defender actions.
There are four different categories of SS Cards, based on the card effect:
• Attack Defenders
• Attack Location
• Disrupt Defenders
• Place SS Counters
Ending the Game
The game ends at the end of the turn when the SS deck is exhausted or immediately if the 142nd Infantry Regiment card is drawn from the SS deck.
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