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BGG랭킹
BGG전체 : 2407
STRATEGY : 1087
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4+ 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.21 / 5
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디자이너
Arne Lorenz
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아티스트
Marc Exner, Radosław Jaszczuk, Arne Lorenz
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인원
게임 소개
에이지 오브 트리어스는 14세 이상 1~4명의 플레이어를 대상으로 하는 문명 노동자 배치 전략 게임으로 신석기 시대부터 중세 시대까지 유럽에서 동료 플레이어를 개발, 확장, 발굴, 교류하는 것이 목표다.
이 게임은 아미스트라쉬와 유로게임의 장점을 결합했다.Eumerithrash"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
신석기 시대의 유럽. 인류는 대륙 곳곳에 흩어져 어둡고 습한 동굴에서 살고 있다. 당신은 한 왕조의 족장을 대표하고 당신의 목표는 광대한 제국의 통치자가 되는 것입니다.
하지만, 이 목표를 실현하는 것은 힘든 여정이 될 것입니다. 부하들은 여러분을 충실히 강화해야 할 것이고, 여러분의 군대는 여러분의 적들보다 더 발전하고 강해야 할 것입니다. 자원과 명품을 받기 위해서는 지역을 정복하고 식민지를 개발해야 할 것이다. 정치적 차원에서는 능숙하게 조종해야 하고 과학적 진보가 최대한의 가치를 발휘해야 합니다. 만약 여러분이 성공한다면, 여러분은 알려진 세계의 최고 통치자가 될 것입니다.
게임의 목표:
당신의 목표는 게임이 끝날 때까지 가장 많은 영향력 포인트(IP)를 얻는 것입니다. 이 목표에 도달하기 위해서는 지도자들의 도움을 받아 제국을 발전시켜야 합니다. 부족 활동 보드의 여러 상자에 차례로 배치하여 다양하고 독특한 방법으로 도움을 받으십시오.
더 "확장" 챔버는 당신의 봉신들을 퍼뜨리고, 도시를 찾고, 사치품이나 자원을 모으고, 갈등을 결정할 수 있게 해준다.
더 "무역회의소는 무역을 통해 부를 늘릴 수 있게 해줍니다.
더 "Tax" chamber를 사용하면 도시에 세금을 부과할 수 있습니다.
더 "외교"회의실은 당신이 이웃들과 협상하고, 그들과 당신의 영향력을 높이고, 플레이 순서를 바꾸거나 추가적인 리더를 얻을 수 있게 해준다.
더 "개선&인용문은 당신이 더 많은 도시를 건설할 수 있게 해주고, 당신의 힘을 향상시키며, 더 많은 영향력을 얻거나, 인구의 도덕성을 높이고, 당신의 농부들의 효율성을 높이고, 항해를 실행하거나, 당신의 거래를 개선할 수 있게 해주는 새로운 개선점을 발견하게 해준다.
더 "빵 & Circuses " 챔버는 사치품과 결합하여 여러분들의 사기를 높일 수 있게 해줍니다.
마지막으로, "만약 당신이 요건을 충족한다면 혁명&인용문은 당신이 다음 높은 시대로 올라갈 수 있게 해줍니다.
추가 객실 "믿음&인용;과 &인용;Intelligence"는 상대방에 대한 직접적인 행동을 허용하며 곧 추가 기능으로 제공될 것입니다.
게임 중 다양한 행동을 취하거나 게임 시작 시 몰래 배포되는 영향력 카드를 통해 영향력을 획득합니다. 이 카드들은 게임이 끝날 때 평가되며, 만약 당신이 그들의 조건을 충족시켰다면 추가적인 영향력을 더할 것이다. 또한 게임을 마친 후 영향력 포인트를 더 주는 측면도 있습니다. 이번에도 최다 IP를 보유한 플레이어가 승리합니다.
몇 가지 경기 종료 조건이 있습니다. 부를 축적하고, 많은 지방을 소유하며, 고대에 도달하고, 가장 발전하고, 적들의 주요 영토를 정복하고, 일정량의 IP를 획득하고, 당신의 승리 행진과 함께 당신의 영향력 있는 표지를 만나는 것입니다.
이 게임은 최대 4명의 플레이어를 대상으로 하며, 10개의 고유한 부족 중에서 선택할 수 있습니다. 일반 경기에서는 선수 한 명당 30분 정도, 긴 경기(더 높은 경기 종료 조건)에서는 60분 정도가 소요된다.
이 게임은 아미스트라쉬와 유로게임의 장점을 결합했다.Eumerithrash"
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신석기 시대의 유럽. 인류는 대륙 곳곳에 흩어져 어둡고 습한 동굴에서 살고 있다. 당신은 한 왕조의 족장을 대표하고 당신의 목표는 광대한 제국의 통치자가 되는 것입니다.
하지만, 이 목표를 실현하는 것은 힘든 여정이 될 것입니다. 부하들은 여러분을 충실히 강화해야 할 것이고, 여러분의 군대는 여러분의 적들보다 더 발전하고 강해야 할 것입니다. 자원과 명품을 받기 위해서는 지역을 정복하고 식민지를 개발해야 할 것이다. 정치적 차원에서는 능숙하게 조종해야 하고 과학적 진보가 최대한의 가치를 발휘해야 합니다. 만약 여러분이 성공한다면, 여러분은 알려진 세계의 최고 통치자가 될 것입니다.
게임의 목표:
당신의 목표는 게임이 끝날 때까지 가장 많은 영향력 포인트(IP)를 얻는 것입니다. 이 목표에 도달하기 위해서는 지도자들의 도움을 받아 제국을 발전시켜야 합니다. 부족 활동 보드의 여러 상자에 차례로 배치하여 다양하고 독특한 방법으로 도움을 받으십시오.
더 "확장" 챔버는 당신의 봉신들을 퍼뜨리고, 도시를 찾고, 사치품이나 자원을 모으고, 갈등을 결정할 수 있게 해준다.
더 "무역회의소는 무역을 통해 부를 늘릴 수 있게 해줍니다.
더 "Tax" chamber를 사용하면 도시에 세금을 부과할 수 있습니다.
더 "외교"회의실은 당신이 이웃들과 협상하고, 그들과 당신의 영향력을 높이고, 플레이 순서를 바꾸거나 추가적인 리더를 얻을 수 있게 해준다.
더 "개선&인용문은 당신이 더 많은 도시를 건설할 수 있게 해주고, 당신의 힘을 향상시키며, 더 많은 영향력을 얻거나, 인구의 도덕성을 높이고, 당신의 농부들의 효율성을 높이고, 항해를 실행하거나, 당신의 거래를 개선할 수 있게 해주는 새로운 개선점을 발견하게 해준다.
더 "빵 & Circuses " 챔버는 사치품과 결합하여 여러분들의 사기를 높일 수 있게 해줍니다.
마지막으로, "만약 당신이 요건을 충족한다면 혁명&인용문은 당신이 다음 높은 시대로 올라갈 수 있게 해줍니다.
추가 객실 "믿음&인용;과 &인용;Intelligence"는 상대방에 대한 직접적인 행동을 허용하며 곧 추가 기능으로 제공될 것입니다.
게임 중 다양한 행동을 취하거나 게임 시작 시 몰래 배포되는 영향력 카드를 통해 영향력을 획득합니다. 이 카드들은 게임이 끝날 때 평가되며, 만약 당신이 그들의 조건을 충족시켰다면 추가적인 영향력을 더할 것이다. 또한 게임을 마친 후 영향력 포인트를 더 주는 측면도 있습니다. 이번에도 최다 IP를 보유한 플레이어가 승리합니다.
몇 가지 경기 종료 조건이 있습니다. 부를 축적하고, 많은 지방을 소유하며, 고대에 도달하고, 가장 발전하고, 적들의 주요 영토를 정복하고, 일정량의 IP를 획득하고, 당신의 승리 행진과 함께 당신의 영향력 있는 표지를 만나는 것입니다.
이 게임은 최대 4명의 플레이어를 대상으로 하며, 10개의 고유한 부족 중에서 선택할 수 있습니다. 일반 경기에서는 선수 한 명당 30분 정도, 긴 경기(더 높은 경기 종료 조건)에서는 60분 정도가 소요된다.
Era of Tribes is a civilization worker-placement strategy game for 1-4 players from 14 years+, where your goal is to develop, expand, discover, and interact with your fellow players in Europe from the Neolithic period to the High Middle Ages.
It combines the best of the two worlds Amithrash and Eurogame; so I call it "Eumerithrash"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Europe at start of Neolithic period. The human population is scattered all over the continent, living in dark and humid caves. You represent the clan chief of a dynasty, and your one goal is to become the ruler of a vast empire.
However, realizing this goal will be an arduous journey. Your subordinates will have to faithfully strengthen you, and your armies will have to be more advanced and stronger than those of your enemies. You will have to conquer areas and develop colonies to receive resources and luxury goods. You will have to skillfully maneuver on a political level and use scientific progresses to its maximum value. If you are successful, you will become the supreme ruler of the known world.
Objective of the Game:
Your objective is to get the most Influence Points (IP) by the end of the game. To reach this goal, you have to develop your empire with the help of your leaders. Take turns placing them in the different boxes of your tribal action board, where they can help you in different and unique ways:
The "Expansion" chamber allows you to spread your vassals, found cities, collect luxury goods or resources, and decide conflicts.
The "Trade” chamber allows you to increase your wealth by trade.
The "Taxes" chamber allows you to levy taxes in your cities.
The "Diplomacy" chamber allows you to negotiate with your neighbors, raise your influence with them, and either change the play order or acquire additional leaders.
The "Improvement" chamber allows you to discover new improvements that enable you to construct more cities, improve your strength, gain more influence, raise the moral of your population, enhance the effectiveness of your farmers, execute navigation, or improve your trade.
The "Bread & Circuses" chamber allows you, in combination with luxury goods, to increase the morale of your people.
Finally a "Revolution" allows you to ascend into the next higher epoch if you meet the requirements.
The additional rooms "Faith" and "Intelligence" allow direct actions against your opponents and will be available as an addon soon.
You gain influence by taking different actions during play, and by Influence Cards which are distributed secretly at start of the game. These cards will be evaluated at the end of the game and will add additional influence if you have fulfilled their conditions. Furthermore, there are some aspects which will give you additional Influence Points after finishing the game. Again, the player with most IPs will win the game.
There are several end of game conditions. Amassing wealth, holding many provinces, reaching the ancient times, developing the most advances, conquering an opponents main territories, gaining a certain amount of IP, and meeting your influence marker with your triumphant march.
The game is for up to 4 players, with ten different unique tribes you can choose from. It takes about 30 minutes per player in the normal game, and 60 minutes in the long game (higher game end conditions).
It combines the best of the two worlds Amithrash and Eurogame; so I call it "Eumerithrash"
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Europe at start of Neolithic period. The human population is scattered all over the continent, living in dark and humid caves. You represent the clan chief of a dynasty, and your one goal is to become the ruler of a vast empire.
However, realizing this goal will be an arduous journey. Your subordinates will have to faithfully strengthen you, and your armies will have to be more advanced and stronger than those of your enemies. You will have to conquer areas and develop colonies to receive resources and luxury goods. You will have to skillfully maneuver on a political level and use scientific progresses to its maximum value. If you are successful, you will become the supreme ruler of the known world.
Objective of the Game:
Your objective is to get the most Influence Points (IP) by the end of the game. To reach this goal, you have to develop your empire with the help of your leaders. Take turns placing them in the different boxes of your tribal action board, where they can help you in different and unique ways:
The "Expansion" chamber allows you to spread your vassals, found cities, collect luxury goods or resources, and decide conflicts.
The "Trade” chamber allows you to increase your wealth by trade.
The "Taxes" chamber allows you to levy taxes in your cities.
The "Diplomacy" chamber allows you to negotiate with your neighbors, raise your influence with them, and either change the play order or acquire additional leaders.
The "Improvement" chamber allows you to discover new improvements that enable you to construct more cities, improve your strength, gain more influence, raise the moral of your population, enhance the effectiveness of your farmers, execute navigation, or improve your trade.
The "Bread & Circuses" chamber allows you, in combination with luxury goods, to increase the morale of your people.
Finally a "Revolution" allows you to ascend into the next higher epoch if you meet the requirements.
The additional rooms "Faith" and "Intelligence" allow direct actions against your opponents and will be available as an addon soon.
You gain influence by taking different actions during play, and by Influence Cards which are distributed secretly at start of the game. These cards will be evaluated at the end of the game and will add additional influence if you have fulfilled their conditions. Furthermore, there are some aspects which will give you additional Influence Points after finishing the game. Again, the player with most IPs will win the game.
There are several end of game conditions. Amassing wealth, holding many provinces, reaching the ancient times, developing the most advances, conquering an opponents main territories, gaining a certain amount of IP, and meeting your influence marker with your triumphant march.
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