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Rome, Inc.: From Augustus to Diocletian (2021)
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  • 인원

    1-1 명

    BGG추천: 1+-1+ 명
  • 게임시간

    180-720 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.29 / 5

게임 소개

게시자:

"ROME, Inc. " 아우구스투스부터 디오클레티아누스까지"는 디자이너 필립 젤리가 만든 로마 제국의 카드놀이 게임으로, 기원전 27년 아우구스투스부터 서기 286년 디오클레티아누스까지이다. 플레이어(이 방대한 기업 제국의 CEO)는 집정관과 총독을 임명하고 세금을 인상하며 군단, 함대, 보조병을 주둔시키고 로마의 위신과 세력을 확장시키기 위해 전쟁을 치른다.

역사 정치가들은 군사 및 행정적 재능, 인기, 음모(혹은 음모)에 대한 기술 등으로 평가되며, 각각은 특별한 능력을 가지고 있다. 예를 들어, 아우구스투스는 행정 5점, 인기 5점, 음모 3점, 군사 2점 만점으로 평가되지만, 정복의 특별한 능력도 가지고 있다. 이로 인해 그는 세금을 징수하고 위신을 높이며 군중을 행복하게 하는 데 뛰어났지만, 정복으로 여분의 지방을 합병할 수 있었음에도 불구하고 전반적으로 가난한 장군이었다. 네로는 행정상 2명, 인기상 4명, 음모상 5명, 군사상 1명으로 평가되며, 그가 카이사르인 한 위신을 떨어뜨리는 박해가 특별하다. 플레이어는 그의 쇼맨십으로 불안감을 줄이거나 로마의 대의를 위해 그를 제거하려는 음모를 꾸밀 수 있다.

총독은 전쟁, 제국 확장, 속주 개발에 사용되지만 암살이나 반란을 통해 스스로 시저로 칭할 수도 있다. 새로운 제국 왕조는 게임의 규칙을 바꾸고, 새로운 단위를 제공하며, 카이사르가 죽었을 때 누가 뒤를 이을지를 결정한다.

각 차례가 바뀔 때마다 새로운 위기가 발생하고 플레이어는 제국을 확장하고 전쟁과 반란군에 승리하며, 자신의 자원을 어디에 할당할지 결정하고, 새로운 세력을 모집하고, 명성 프로젝트를 수행하며, 군중("주주")을 기쁘게 하고, 심지어 정착함으로써 승리 포인트를 얻는다.비 오는 10년이나 20년을 위해 예비비를 따로 남겨뒀지 동부의 부유한 지방을 합병하면 세금이 늘어나겠지만, 북부 국경의 확보가 더 중요할 수도 있다. 인기 있고 유능한 장군을 사령관으로 앉히는 것은 승리라는 결과를 낳을 수 있지만 반란을 부추긴다. 더 충성스럽지만 능력이 떨어지는 사람이 더 나을 수도 있고, 카이사르가 직접 전장에서 위험을 감수할 수도 있다.

이 지도는 브리타니아와 시리아와 같은 군사 사령부로 분류된 지방들로 구성되어 있으며, 각 지방은 총독이 지휘한다. 지방은 야만인, 동맹인 또는 반란군에 의해 통제될 수 있으며, 정복되고 평화로운 납세자로 발전할 수 있다. 이들 너머에는 야만인 전쟁과 적 지도자들이 패배할 때까지 지방에서 지방으로 약탈해 가는 고향이 있다.

기원전 27년, 기원후 70년, 기원후 138년, 기원후 222년 4개의 시나리오가 있으며, 이 시나리오들은 캠페인 게임으로 결합될 수 있다. 각 턴은 5-10년을 나타내며, 4개의 시나리오에서 각각 10번의 턴이 있다.

로마, 주식회사, ATO 53호

지도 - 하나의 전체 색상 22" x 34" 지도 시트
카운터 - 전체 색상 1/2" 다이컷 조각 280개
규칙 길이 - 12페이지
차트 및 표 - 2페이지
복잡성 - 중간
게임 시간 - 3~4시간
솔리테어가 얼마나 어렵죠? - 훌륭해요

설계 - 필립 젤리

개발 - S. 롤링

그래픽 설계 - Mark Mahaffey
From the publisher:

"ROME, INC. - From Augustus to Diocletian" by designer Philip Jelley is a solitaire wargame of the Roman Empire from Augustus in 27 BCE to Diocletian in 286 CE. The player (as CEO of this vast corporate empire), appoints consuls and governors, raises taxes, deploys legions, fleets and auxiliaries to garrison provinces, and fights wars to expand the prestige and power of Rome.

Historical statesmen are rated for their military and administrative talents, popularity, and skill at intrigue (or lack thereof), and each has a special ability. For example Augustus is rated as 5 for administration, 5 for popularity, 3 for intrigue and while only rated a 2 for military, he also has the Conquest special ability. This makes him excellent at collecting taxes, increasing prestige and keeping the mob happy, but a poor general overall, even though Conquest allows him to annex extra provinces. Nero is rated 2 for administration, 4 for popularity, 5 for intrigue, but only 1 for military, and has the Persecution special (dis)ability, reducing prestige as long as he is Caesar. A player may use him to reduce unrest with his showmanship, or plot to remove him for the greater good of Rome ("the Biz").

Governors are used to fight wars, expand the empire, and develop provinces, but may make themselves Caesar through assassination or rebellion. New imperial dynasties change the rules of the game, provide new units, and determines who will succeed when Caesar dies.

Each turn produces a new crisis and the player, much like a modern CEO, earns victory points by expanding the empire and triumphing over wars and rebels, deciding where allocate his resources (capital spending), raise new forces (hiring), undertaking prestige projects (public relations), pleasing the mob ("the shareholders"), or even setting aside a reserve for a rainy decade or two. Annexing the rich provinces of the east will increase taxes, but securing the northern frontier may be more important. Placing a popular, competent general in command may result in a triumph, but encourage rebellion. A more loyal, but less able man may be better, or for Caesar to risk himself on the field of battle himself.

The map consists of provinces grouped into military commands such as Britannia and Syria, each commanded by a governor. Provinces may be controlled by barbarians, allies or insurgents, which can be conquered and developed into peaceful tax-payers. Beyond these are the homelands from where barbarian wars and enemy leaders pillage their way from province to province until defeated.

There are four scenarios starting in 27 BCE, 70 CE, 138 CE and 222 CE, which may be combined into campaign games. Each turn represented 5-10 years, with 10 turns in each of the four scenarios.

ROME, INC. and issue #53 of ATO

Map - One full color 22" x 34" mapsheet
Counters - 280 full color 1/2" die-cut pieces
Rules length - 12 pages
Charts and tables - 2 pages
Complexity - Medium
Playing time - From 3 to 4 hours
How challenging is it solitaire? - Excellent

Design - Philip Jelley

Development - S. Rawling

Graphic Design - Mark Mahaffey

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