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BGG랭킹
BGG전체 : 2098
THEMATIC : 417
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인원
1-1 명
BGG추천: 1-1+ 명 -
게임시간
45-75 분
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연령
0+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.05 / 5
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디자이너
Andrea Sfiligoi
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아티스트
Jack Badashski, Sławomir Bejda, Andrea Sfiligoi, Heather Shinn, Joe M. Woiak
-
인원
게임 소개
포 어게인스트 다크니스는 카드놀이 던전 딜링 게임이다.
미니어처는 필요하지 않습니다. 책, 연필, 6면 주사위 2개, 격자 종이만 있으면 됩니다.
클래식 클래스에서 4가지 유형의 캐릭터(워리어, 마법사, 로그, 하프링, 난쟁이, 야만인, 성직자, 엘프)를 선택하고 장비를 갖추고 주사위 굴림에 의해 만들어진 던전 및 선택에 따라 모험을 시작합니다. 룸에 들어가면 일련의 랜덤 테이블에 룸의 내용이 생성됩니다. 몬스터들을 만나 싸울 수 있고, 그들을 물리칠 수 있고(혹은 신중함이 용맹함의 더 나은 부분이라고 결정), 자원(치료, 주문, 라이프 포인트, 장비)을 관리하고, 보물, 피함, 단서를 찾고, 몬스터들로부터 퀘스트를 받을 수 있습니다. 당신의 캐릭터들은 레벨 업을 할 수 있고 그들이 하는 일을 더 잘 할 수 있지만, 쉽지는 않을 것이다.
게임이 아닌 것:
그것은 미니어처 게임이 아니다. 원한다면 미니어처를 사용하여 캐릭터의 행진 순서를 기억할 수 있지만, 그게 다입니다.
그것은 롤플레잉 게임이 아니다. 원한다면 간단한 협동, GM이 없는 게임으로 운영해도 좋습니다.
그것은 게임북도 아니고 스스로 선택한 모험책도 아니다. 부록에서 그런 것을 할 수 있다 하더라도 읽을 산문도 없고 갈 섹션에도 번호가 매겨지지 않는다.
가네샤의 모든 사람들이 4AD로 즐거운 시간을 보내고 있습니다. 몇 가지 보충제가 거의 준비되었고 곧 제공될 예정입니다.
PDF는 90페이지 분량으로 흑백 일러스트레이션이 풍부하고 컬러 커버와 플로우차트가 포함되어 있습니다.
미니어처는 필요하지 않습니다. 책, 연필, 6면 주사위 2개, 격자 종이만 있으면 됩니다.
클래식 클래스에서 4가지 유형의 캐릭터(워리어, 마법사, 로그, 하프링, 난쟁이, 야만인, 성직자, 엘프)를 선택하고 장비를 갖추고 주사위 굴림에 의해 만들어진 던전 및 선택에 따라 모험을 시작합니다. 룸에 들어가면 일련의 랜덤 테이블에 룸의 내용이 생성됩니다. 몬스터들을 만나 싸울 수 있고, 그들을 물리칠 수 있고(혹은 신중함이 용맹함의 더 나은 부분이라고 결정), 자원(치료, 주문, 라이프 포인트, 장비)을 관리하고, 보물, 피함, 단서를 찾고, 몬스터들로부터 퀘스트를 받을 수 있습니다. 당신의 캐릭터들은 레벨 업을 할 수 있고 그들이 하는 일을 더 잘 할 수 있지만, 쉽지는 않을 것이다.
게임이 아닌 것:
그것은 미니어처 게임이 아니다. 원한다면 미니어처를 사용하여 캐릭터의 행진 순서를 기억할 수 있지만, 그게 다입니다.
그것은 롤플레잉 게임이 아니다. 원한다면 간단한 협동, GM이 없는 게임으로 운영해도 좋습니다.
그것은 게임북도 아니고 스스로 선택한 모험책도 아니다. 부록에서 그런 것을 할 수 있다 하더라도 읽을 산문도 없고 갈 섹션에도 번호가 매겨지지 않는다.
가네샤의 모든 사람들이 4AD로 즐거운 시간을 보내고 있습니다. 몇 가지 보충제가 거의 준비되었고 곧 제공될 예정입니다.
PDF는 90페이지 분량으로 흑백 일러스트레이션이 풍부하고 컬러 커버와 플로우차트가 포함되어 있습니다.
Four Against Darkness is a solitaire dungeon-delving game.
No miniatures are needed. All you need is the book, a pencil, two six sided dice, and grid paper.
You choose four character types from the classic classes (warrior, wizard, rogue, halfling, dwarf, barbarian, cleric, elf), equip them, and start adventuring in dungeons created by dice rolls and by your choices. When you enter a room, you generate its content on a series of random tables. You will meet monsters, fight them, hopefully defeat them (or decide that discretion is the better part of valor!), you'll manage your resources (healing, spells, life points, equipment), grab treasure, dodge traps, find clues, and even accept quests from the monsters you meet. Your characters can level up and become better at what they do, but it will not be easy.
What the game is not:
It is NOT a miniature game. You may use miniatures to remember your characters' marching order if you wish, but that's it.
It is NOT a roleplaying game. You may run it as a simple cooperative, GM-less game if you want.
It is not a game-book or a choose-your-own-adventure book. There is no prose to read or numbered sections to go to, even if we could do something like that in a supplement.
Everybody at Ganesha is having great fun with 4AD. A couple of supplements are almost ready and will be available soon.
The PDF is 90 pages with plenty of black and white illustration, plus a color cover and a flowchart.
No miniatures are needed. All you need is the book, a pencil, two six sided dice, and grid paper.
You choose four character types from the classic classes (warrior, wizard, rogue, halfling, dwarf, barbarian, cleric, elf), equip them, and start adventuring in dungeons created by dice rolls and by your choices. When you enter a room, you generate its content on a series of random tables. You will meet monsters, fight them, hopefully defeat them (or decide that discretion is the better part of valor!), you'll manage your resources (healing, spells, life points, equipment), grab treasure, dodge traps, find clues, and even accept quests from the monsters you meet. Your characters can level up and become better at what they do, but it will not be easy.
What the game is not:
It is NOT a miniature game. You may use miniatures to remember your characters' marching order if you wish, but that's it.
It is NOT a roleplaying game. You may run it as a simple cooperative, GM-less game if you want.
It is not a game-book or a choose-your-own-adventure book. There is no prose to read or numbered sections to go to, even if we could do something like that in a supplement.
Everybody at Ganesha is having great fun with 4AD. A couple of supplements are almost ready and will be available soon.
The PDF is 90 pages with plenty of black and white illustration, plus a color cover and a flowchart.
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