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BGG랭킹
BGG전체 : 315
STRATEGY : 171
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
180-240 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.98 / 5
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디자이너
Jeroen Doumen, Joris Wiersinga
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아티스트
Jeroen Kesselaar, Jan Lipiński, Ynze Moedt
-
인원
게임 소개
솔로 술탄의 얼굴에 웃음이 번지는 것으로 보아, 북수마트라 출신의 사업가가 방금 실수를 한 것이다. 그리고 그것 또한 비용이 많이 든다. 그는 그의 고무 회사를 술탄&르스쿠르의 광대한 고무 농장과 합병하는데 너무 많은 돈을 지불했다. 그리고 술탄은 지금 많은 돈을 쏟아붓고 있다; 그는 도시 당국에게 뇌물을 주어 그의 배들이 경쟁하고 있는 항구에 우선 접근하도록 할 수 있다. 아니면 석유 임페리엄을 건설하는 데 투자할 수도 있지 하지만 저기 있는 저 젊은이는 뭘 하고 있는 거죠? 선사를 다 사들이는 거야? 그렇게 되면 실제로 … let’s see…가 상당히 바뀔 수 있다.
인도네시아는 2~5명의 선수가 가장 많은 돈을 손에 넣으려고 경제를 구축하는 게임이다. 플레이어는 상품을 생산하는 생산 회사(쌀, 향신료, 전자레인지로 요리할 수 있는 음식, 고무, 기름)와 도시로 상품을 배달하는 해운 회사(선박 회사) 도시들이 상품을 받을수록, 그들은 성장하고, 그들의 수요를 증가시킨다. 제작사는 도시로 배송되는 상품마다 도시 용량까지 돈을 벌지만, 결국 손해를 보게 되더라도 운송업체에 이동 거리만큼 돈을 지급해야 한다. 플레이어들은 더 큰 배송 용량이나 회사를 합병할 수 있는 능력과 같은 이점을 연구할 수 있으며, 다른 플레이어를 매수하여 수익성이 좋은 플랜테이션이나 배송 경로의 소유권을 훔칠 수 있다.
선수들은 제3시대가 끝날 때까지 가장 많이 모으려고 하면서 돈을 숨긴다. 한 가지 유형의 기업만 남으면 한 시대가 끝난다. 뉴시대는 새로운 도시, 회사, 그리고 상품의 종류를 가져온다. 제3시대가 끝나면 가장 많은 돈을 가진 선수가 승리한다. 다만 지난 영업(상품 판매/출하)을 통해 벌어들인 돈은 두 배가 되기 때문에 시기를 조절하는 것이 중요할 수 있다.
인도네시아는 2~5명의 선수가 가장 많은 돈을 손에 넣으려고 경제를 구축하는 게임이다. 플레이어는 상품을 생산하는 생산 회사(쌀, 향신료, 전자레인지로 요리할 수 있는 음식, 고무, 기름)와 도시로 상품을 배달하는 해운 회사(선박 회사) 도시들이 상품을 받을수록, 그들은 성장하고, 그들의 수요를 증가시킨다. 제작사는 도시로 배송되는 상품마다 도시 용량까지 돈을 벌지만, 결국 손해를 보게 되더라도 운송업체에 이동 거리만큼 돈을 지급해야 한다. 플레이어들은 더 큰 배송 용량이나 회사를 합병할 수 있는 능력과 같은 이점을 연구할 수 있으며, 다른 플레이어를 매수하여 수익성이 좋은 플랜테이션이나 배송 경로의 소유권을 훔칠 수 있다.
선수들은 제3시대가 끝날 때까지 가장 많이 모으려고 하면서 돈을 숨긴다. 한 가지 유형의 기업만 남으면 한 시대가 끝난다. 뉴시대는 새로운 도시, 회사, 그리고 상품의 종류를 가져온다. 제3시대가 끝나면 가장 많은 돈을 가진 선수가 승리한다. 다만 지난 영업(상품 판매/출하)을 통해 벌어들인 돈은 두 배가 되기 때문에 시기를 조절하는 것이 중요할 수 있다.
Judging by the smirk on the face of the Sultan of Solo, the businessman from North Sumatra has just made a mistake. And a costly one at that, too. He has paid way too much for merging his rubber company with the Sultan’s extensive rubber plantations: there are no ships in the area to transport the rubber to the booming cities of Java. And the Sultan is now dripping in cash — he can bribe city authorities so that his ships will gain preferential access to those ports where they are competing. Or he might invest in building an oil imperium. But wait — what’s that young fellow over there up to? Buying all the shipping lines? That might change the outlook … considerably, in fact … let’s see…
Indonesia is a game in which two to five players build up an economy, trying to acquire the most money. Players acquire production companies, which produce goods (rice, spices, microwaveable meals, rubber, and oil), and shipping companies, which deliver goods to cities. As cities receive goods, they grow, increasing their demands. Production companies earn money for each good delivered to a city, up to the city's capacity, but they must pay shipping companies for the distance traveled, even if they end up losing money. Players can research advantages, like greater shipping capacity or the ability to merge companies, possibly stealing ownership of lucrative plantations or shipping routes by buying out other players.
Players keep their money hidden, trying to accumulate the most by the end of the third era. When only one type of a company is left, an era ends. New eras bring new cities, companies, and types of goods. At the end of the third era, the player with the most money wins. However, money earned from the last round of operations (selling/shipping goods) counts double, so it can be important to control the timing.
Indonesia is a game in which two to five players build up an economy, trying to acquire the most money. Players acquire production companies, which produce goods (rice, spices, microwaveable meals, rubber, and oil), and shipping companies, which deliver goods to cities. As cities receive goods, they grow, increasing their demands. Production companies earn money for each good delivered to a city, up to the city's capacity, but they must pay shipping companies for the distance traveled, even if they end up losing money. Players can research advantages, like greater shipping capacity or the ability to merge companies, possibly stealing ownership of lucrative plantations or shipping routes by buying out other players.
Players keep their money hidden, trying to accumulate the most by the end of the third era. When only one type of a company is left, an era ends. New eras bring new cities, companies, and types of goods. At the end of the third era, the player with the most money wins. However, money earned from the last round of operations (selling/shipping goods) counts double, so it can be important to control the timing.
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