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BGG랭킹
BGG전체 : 2503
FAMILYGAMES : 785
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.91 / 5
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디자이너
Rafał Cywicki, Jacek Gołębiowski
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아티스트
Marta Fleter, Tomasz Mroziński, Paweł Niziołek, Bartek Repetowski
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인원
게임 소개
판타지 카드 드로잉 게임 엔채너스에서 당신은 아티팩트를 만들고 그것을 턴마다 업그레이드합니다. 당신이 가져가는 모든 카드는 그 힘을 일정 부분 유지한다. 당신이 강해질수록, 당신은 더 강력한 몬스터들을 상대할 수 있고, 계획을 잘 세우면 용을 물리칠 수도 있습니다.
게임을 설정하려면 각 플레이어가 5개의 크리스털을 선택한 다음 플레이어 수만큼 킹덤 덱을 섞은 다음 6개의 카드(마법 중 하나)를 트랙에 배치한다. 이 게임에서, 플레이어들은 크리스털로 지불함으로써 여행 트랙에서 카드를 모으며 교대로 퀘스트에 착수한다. 획득한 카드는 "와 같은 인접 스택에 배치됩니다.아이템 스택에 들어가는 롱 소드와 마법 스택에 들어가는 " 파이어" 같은 카드들이 합쳐져서 "를 만듭니다.롱 소드 오브 파이어(Long Sword of Fire)와 카드는 일시적인 보너스(위 아이콘과 기술)와 영구적인 보너스(아래 아이콘)를 부여한다.
플레이어는 접근하는 몬스터를 공격하여 간단한 전투로 격파하여 점수를 획득할 수 있다. 전투 시 몬스터의 힘과 방어력을 비교하여 피해를 입었는지 여부를 판단합니다. 그런 다음 몬스터를 물리치려면 몬스터의 체력만큼 공격을 축적해야 합니다. 패배한 카드를 트로피로 가져가는군요.
때때로 크리스탈을 얻거나 상처를 치료하기 위해 마을에서 휴식을 취한다. 그럴 경우, 첫 번째 카드를 이동 경로에서 폐기하십시오. 각 턴이 끝날 때마다 이동 경로를 카드 6장으로 보충합니다.
마지막 카드를 찍거나 폐기하면 게임이 종료된다.
게임을 설정하려면 각 플레이어가 5개의 크리스털을 선택한 다음 플레이어 수만큼 킹덤 덱을 섞은 다음 6개의 카드(마법 중 하나)를 트랙에 배치한다. 이 게임에서, 플레이어들은 크리스털로 지불함으로써 여행 트랙에서 카드를 모으며 교대로 퀘스트에 착수한다. 획득한 카드는 "와 같은 인접 스택에 배치됩니다.아이템 스택에 들어가는 롱 소드와 마법 스택에 들어가는 " 파이어" 같은 카드들이 합쳐져서 "를 만듭니다.롱 소드 오브 파이어(Long Sword of Fire)와 카드는 일시적인 보너스(위 아이콘과 기술)와 영구적인 보너스(아래 아이콘)를 부여한다.
플레이어는 접근하는 몬스터를 공격하여 간단한 전투로 격파하여 점수를 획득할 수 있다. 전투 시 몬스터의 힘과 방어력을 비교하여 피해를 입었는지 여부를 판단합니다. 그런 다음 몬스터를 물리치려면 몬스터의 체력만큼 공격을 축적해야 합니다. 패배한 카드를 트로피로 가져가는군요.
때때로 크리스탈을 얻거나 상처를 치료하기 위해 마을에서 휴식을 취한다. 그럴 경우, 첫 번째 카드를 이동 경로에서 폐기하십시오. 각 턴이 끝날 때마다 이동 경로를 카드 6장으로 보충합니다.
마지막 카드를 찍거나 폐기하면 게임이 종료된다.
In the fantasy card-drafting game Enchanters, you create an artifact and upgrade it each turn. Every card you take retains some of its power. As you grow stronger, you can take on more powerful monsters and, if you plan well, even defeat a dragon.
To set up the game, each player takes five crystals, then you shuffle together as many kingdom decks as the number of players, then lay out six cards (either items of enchantments) on the journey track. In the game, players take turns to embark on quests, collecting cards from the journey track by paying with crystals. Acquired cards are placed into adjacent stacks, with something like "Long Sword" going into the item stack and cards like "of Fire" going into the enchantment stack; combined, these cards create the "Long Sword of Fire", and cards grant both temporary bonuses (upper icons and skills) and permanent ones (bottom icons).
Players may attack approaching monsters and defeat them in a simple combat encounter to score points. In combat, you compare your defense against the monster's strength to determine whether you receive damage. Then, you need to accumulate as much attack as the monster's health to defeat it. You keep defeated cards as trophies.
From time to time, you rest in the village to gain crystals or heal wounds. If you do, discard the first card from the journey track. At the end of each turn, replenish the journey track to six cards.
The game ends when the last card is taken or discarded.
To set up the game, each player takes five crystals, then you shuffle together as many kingdom decks as the number of players, then lay out six cards (either items of enchantments) on the journey track. In the game, players take turns to embark on quests, collecting cards from the journey track by paying with crystals. Acquired cards are placed into adjacent stacks, with something like "Long Sword" going into the item stack and cards like "of Fire" going into the enchantment stack; combined, these cards create the "Long Sword of Fire", and cards grant both temporary bonuses (upper icons and skills) and permanent ones (bottom icons).
Players may attack approaching monsters and defeat them in a simple combat encounter to score points. In combat, you compare your defense against the monster's strength to determine whether you receive damage. Then, you need to accumulate as much attack as the monster's health to defeat it. You keep defeated cards as trophies.
From time to time, you rest in the village to gain crystals or heal wounds. If you do, discard the first card from the journey track. At the end of each turn, replenish the journey track to six cards.
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