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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ryan Cowler
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아티스트
Shaz Yong
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인원
게임 소개
SuperP.L.E.X에서. 레슬링, 선수들은 각각 은하계간 프로레슬링 슈퍼스타의 역할을 맡고 마지막 생존자가 되기를 바라며 오버 더 탑의 움직임으로 맞서 싸운다!
선수들은 앞으로 있을 전투에서 무기로 사용할 6장의 기동 카드를 조립하는 것으로 시작한다. 플레이어들은 또한 자신의 레슬러를 "에 배치한다.링"은 그들의 공격에서 중요한 부분이 될 것입니다. 그들과 그들의 적수가 링에 있는 곳은 언제든지 큰 피해의 기회가 될 수 있기 때문입니다.잘만 하면 돼!
각 라운드는 "인용어로 시작합니다.공격 에지에서 누가 시작할지 결정하기 위해 Lock-Up"을 사용합니다. 락업이 끝난 후, 각 선수는 자신의 기동 카드를 "로 배치한다.공격&인용; 또는 "유치장에서 누가 이기느냐에 따라 방어 & 인용이 달라집니다. 수비의 선수가 상대가 어떤 종류의 작전을 펼쳤는지 정확하게 맞힐 수 있었는지 선수들이 하나씩 얼굴을 숙이고 기동 카드를 공개한다. 만약 그들이 맞힌다면, 상대의 전술은 반격되고 방어선수는 이제 공격을 시작합니다! 만약 그들이 틀렸다면, 공격을 하는 플레이어가 그들의 작전을 실행하게 됩니다!
전술은 콤보에서 점점 더 치명적이 되므로 최선을 다해 수비 상대를 주크하고 혼내십시오! 레슬링 선수들 자신 또한 더 치명적이게 됩니다! 일단 레슬링 선수의 체력이 1/2 이하로 떨어지면, 그들은 전세를 역전시키는데 도움을 주기 위해 그들의 무기고에 매우 효과적인 마무리 기술 카드를 추가할 수 있습니다!
선수들은 앞으로 있을 전투에서 무기로 사용할 6장의 기동 카드를 조립하는 것으로 시작한다. 플레이어들은 또한 자신의 레슬러를 "에 배치한다.링"은 그들의 공격에서 중요한 부분이 될 것입니다. 그들과 그들의 적수가 링에 있는 곳은 언제든지 큰 피해의 기회가 될 수 있기 때문입니다.잘만 하면 돼!
각 라운드는 "인용어로 시작합니다.공격 에지에서 누가 시작할지 결정하기 위해 Lock-Up"을 사용합니다. 락업이 끝난 후, 각 선수는 자신의 기동 카드를 "로 배치한다.공격&인용; 또는 "유치장에서 누가 이기느냐에 따라 방어 & 인용이 달라집니다. 수비의 선수가 상대가 어떤 종류의 작전을 펼쳤는지 정확하게 맞힐 수 있었는지 선수들이 하나씩 얼굴을 숙이고 기동 카드를 공개한다. 만약 그들이 맞힌다면, 상대의 전술은 반격되고 방어선수는 이제 공격을 시작합니다! 만약 그들이 틀렸다면, 공격을 하는 플레이어가 그들의 작전을 실행하게 됩니다!
전술은 콤보에서 점점 더 치명적이 되므로 최선을 다해 수비 상대를 주크하고 혼내십시오! 레슬링 선수들 자신 또한 더 치명적이게 됩니다! 일단 레슬링 선수의 체력이 1/2 이하로 떨어지면, 그들은 전세를 역전시키는데 도움을 주기 위해 그들의 무기고에 매우 효과적인 마무리 기술 카드를 추가할 수 있습니다!
In SuperP.L.E.X. Wrestling, players each take the role of an intergalactic pro wrestling superstar and battle it out with over-the-top moves in hopes of being the last wrestler standing!
Players start off by assembling their unique hand of 6 maneuver cards, which they will use as their arsenal in the battle ahead. Players also position their wrestlers on a "Ring", which will become an important part of their assault, as where they and their opponent are in the ring at any given time could equal some BIG damage opportunities...if you play your moves right!
Played over the course of rounds, each round starts with a "Lock-Up" in order to determine who will start with the offensive edge. After the Lock-Up, each player then position their maneuver cards as "Offense" or "Defense" depending on who won the Lock-Up. One by one, players reveal their face down maneuver cards to see if the player on Defense was able to correctly guess what type of maneuver their opponent played. If they guess correctly, the opponent's maneuver is countered and the Defensive player now goes on the Offense! If they guessed wrong, the player on Offense gets to execute their maneuver!
Maneuvers become more and more deadly the further along in a combo they are, so do your best to juke and jive your Defensive opponent to get the most out of your combo! The wrestlers themselves get more deadly as well! Once a wrestler's stamina goes below 1/2, they get to add their super effective Finishing Maneuver card to their arsenal to help turn the tide of battle!
Players start off by assembling their unique hand of 6 maneuver cards, which they will use as their arsenal in the battle ahead. Players also position their wrestlers on a "Ring", which will become an important part of their assault, as where they and their opponent are in the ring at any given time could equal some BIG damage opportunities...if you play your moves right!
Played over the course of rounds, each round starts with a "Lock-Up" in order to determine who will start with the offensive edge. After the Lock-Up, each player then position their maneuver cards as "Offense" or "Defense" depending on who won the Lock-Up. One by one, players reveal their face down maneuver cards to see if the player on Defense was able to correctly guess what type of maneuver their opponent played. If they guess correctly, the opponent's maneuver is countered and the Defensive player now goes on the Offense! If they guessed wrong, the player on Offense gets to execute their maneuver!
Maneuvers become more and more deadly the further along in a combo they are, so do your best to juke and jive your Defensive opponent to get the most out of your combo! The wrestlers themselves get more deadly as well! Once a wrestler's stamina goes below 1/2, they get to add their super effective Finishing Maneuver card to their arsenal to help turn the tide of battle!
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