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BGG랭킹
BGG전체 : 3696
WARGAMES : 320
THEMATIC : 651 -
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인원
2-8 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.38 / 5
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디자이너
Stephen V. Cole
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아티스트
Mark Evans (I)
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인원
게임 소개
스타플릿 배틀의 디자이너로부터, 페더레이션 커맨더는 스타플릿 우주에서 빠르게 움직이는 우주선 전투 게임이다. 장착된 게임 보드, 라미네이트 풀 컬러 선박 제어 카드 및 화려한 풀 컬러 카운터는 21세기 제작 가치를 지닌 스타 플리트 유니버스(Star Fleet Universe)의 재상화를 강조합니다.
이것은 Federation Commander의 초기 제품이었고, 원래의 베이스 세트였다. 페더레이션 커맨더 시리즈에는 다른 베이스 세트와 확장이 있다.
게임을 합리화하기 위한 많은 노력이 들어갔다 - 32개가 아닌 8개의 충동이 있다. 한 번의 다이롤은 배를 타격하는 손상 지점당 2개의 주사위가 아닌 최대 10개의 피해 지점을 할당한다. 컬러 코딩된 차트와 배 카드는 무엇이 어디로 가는지 기억해야 하는 정신적 오버헤드를 줄여줍니다.
에너지 할당의 세금 형태는 사라졌고, 자유로운 동적 "즉시 전력 할당 시스템으로 대체되었습니다. 기동에는 수많은 특수 사례가 제거되고 간소화되었습니다.
스타플릿 배틀에 대한 소개가 아니라 스타플릿 유니버스에서의 우주선 전투를 재상상화한 것이다.
이 규칙에는 수년간 사용되어 온 '자유형식" (헥스리스) 이동 규칙'이 포함되어 있으며, 육각 지도는 미니어처 베이스에 맞게 조정되며 게임은 미니어처 적응으로 쉽게 이식되도록 설계되었다.
이것은 Federation Commander의 초기 제품이었고, 원래의 베이스 세트였다. 페더레이션 커맨더 시리즈에는 다른 베이스 세트와 확장이 있다.
게임을 합리화하기 위한 많은 노력이 들어갔다 - 32개가 아닌 8개의 충동이 있다. 한 번의 다이롤은 배를 타격하는 손상 지점당 2개의 주사위가 아닌 최대 10개의 피해 지점을 할당한다. 컬러 코딩된 차트와 배 카드는 무엇이 어디로 가는지 기억해야 하는 정신적 오버헤드를 줄여줍니다.
에너지 할당의 세금 형태는 사라졌고, 자유로운 동적 "즉시 전력 할당 시스템으로 대체되었습니다. 기동에는 수많은 특수 사례가 제거되고 간소화되었습니다.
스타플릿 배틀에 대한 소개가 아니라 스타플릿 유니버스에서의 우주선 전투를 재상상화한 것이다.
이 규칙에는 수년간 사용되어 온 '자유형식" (헥스리스) 이동 규칙'이 포함되어 있으며, 육각 지도는 미니어처 베이스에 맞게 조정되며 게임은 미니어처 적응으로 쉽게 이식되도록 설계되었다.
From the designer of Star Fleet Battles, Federation Commander is the fast moving game of starship combat in the Star Fleet Universe. Mounted game boards, laminated full color ship control cards and gorgeous full color counters highlight this re-imagining of the Star Fleet Universe with 21st century production values.
This was the initial product for Federation Commander, and was the original base set. There are other base sets and expansions for the Federation Commander Series.
Much effort has gone into streamlining the game - there are 8 impulses rather than 32. One die roll allocates up to 10 points of damage, rather than 2 dice per damage point that strikes the ship. Color coded charts and ship cards reduce the mental overhead of remembering what goes where.
Gone is the tax form of energy allocation, replaced by a free flowing dynamic "on the fly" power allocation system. Maneuver has had countless special cases removed and streamlined.
This is not an introduction to Star Fleet Battles, but a re-imagining of starship combat in the Star Fleet Universe, redesigned from the ground up to appeal to a wider audience and reduce rules lawyer-ism.
Included in the rules are the 'free form" (hexless) movement rules that have been in use for years; the hex map is scaled for miniatures bases, and the game is designed to be easy to port over to miniatures adaptations.
This was the initial product for Federation Commander, and was the original base set. There are other base sets and expansions for the Federation Commander Series.
Much effort has gone into streamlining the game - there are 8 impulses rather than 32. One die roll allocates up to 10 points of damage, rather than 2 dice per damage point that strikes the ship. Color coded charts and ship cards reduce the mental overhead of remembering what goes where.
Gone is the tax form of energy allocation, replaced by a free flowing dynamic "on the fly" power allocation system. Maneuver has had countless special cases removed and streamlined.
This is not an introduction to Star Fleet Battles, but a re-imagining of starship combat in the Star Fleet Universe, redesigned from the ground up to appeal to a wider audience and reduce rules lawyer-ism.
Included in the rules are the 'free form" (hexless) movement rules that have been in use for years; the hex map is scaled for miniatures bases, and the game is designed to be easy to port over to miniatures adaptations.
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