-
BGG랭킹
BGG전체 : 16546
WARGAMES : 3133
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: 4-5 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.05 / 5
-
디자이너
G. L. Lamborn
-
아티스트
-
인원
게임 소개
매우 추상적인 이 전략적인 워게임에서 당신은 완전한 플레이(모든 선수가 같은 회전을 가짐)가 끝나면 가장 먼저 15개 성을 점령함으로써 중국 정복을 시도하고 있다. 그 대신에, 경기는 시간을 재고 득점을 할 수 있다.
여러분은 여러분이 통제하는 소수의 지방부터 시작합니다. 당신의 색깔의 인구 카운터는 이것을 나타냅니다; 만약 어떤 지방에 여분의 인구가 있다면, 그것은 인접한 비어있는 지방으로 이동할 수 있습니다. 이것은 정복의 가장 간단한 방법입니다. 합병, 외교, 그리고 무력(위험과 같은 전투)이 당신의 다른 선택지입니다. 각각의 턴마다 인 카드와 양 카드를 뽑습니다. 음은 나쁘고 양은 좋아 카드의 지시사항을 보지 않고, 당신은 그것들을 당신의 두 개의 지역에 할당한다. 양은 여러분의 채용을 늘릴 가능성이 높지만, 산맥과 같은 자연적인 장벽을 넘을 수 있는 능력도 줄 수 있습니다. 인이가 널 해칠 거야 어떤 카드는 결국 손에 쥐게 됩니다.
플레이어는 자신의 제국과 병합하도록 다른 플레이어를 설득할 수 있습니다. 만약 두 번째 플레이어가 동의한다면, 작은 제국은 큰 국가에 흡수되고, 두 플레이어 모두 시니어(큰)와 주니어(작은) 파트너로서 계속 플레이한다. 흡수된 제국은 더 이상 별도의 차례도, 별도의 채용도 없다. 이 "공유된 승리"의 개념은 특히 더 많은 참가자들에게 흥미롭다.
이 게임은 플레이어 수 제한이 없지만 구성 요소는 5명만 사용할 수 있습니다.
여러분은 여러분이 통제하는 소수의 지방부터 시작합니다. 당신의 색깔의 인구 카운터는 이것을 나타냅니다; 만약 어떤 지방에 여분의 인구가 있다면, 그것은 인접한 비어있는 지방으로 이동할 수 있습니다. 이것은 정복의 가장 간단한 방법입니다. 합병, 외교, 그리고 무력(위험과 같은 전투)이 당신의 다른 선택지입니다. 각각의 턴마다 인 카드와 양 카드를 뽑습니다. 음은 나쁘고 양은 좋아 카드의 지시사항을 보지 않고, 당신은 그것들을 당신의 두 개의 지역에 할당한다. 양은 여러분의 채용을 늘릴 가능성이 높지만, 산맥과 같은 자연적인 장벽을 넘을 수 있는 능력도 줄 수 있습니다. 인이가 널 해칠 거야 어떤 카드는 결국 손에 쥐게 됩니다.
플레이어는 자신의 제국과 병합하도록 다른 플레이어를 설득할 수 있습니다. 만약 두 번째 플레이어가 동의한다면, 작은 제국은 큰 국가에 흡수되고, 두 플레이어 모두 시니어(큰)와 주니어(작은) 파트너로서 계속 플레이한다. 흡수된 제국은 더 이상 별도의 차례도, 별도의 채용도 없다. 이 "공유된 승리"의 개념은 특히 더 많은 참가자들에게 흥미롭다.
이 게임은 플레이어 수 제한이 없지만 구성 요소는 5명만 사용할 수 있습니다.
In this highly abstract strategic wargame, you are trying to conquer China by being the first to occupy fifteen provinces at the completion of a complete round of play (all players having had an equal number of turns). Alternatively, the game can be timed and scored.
You start with a small number of provinces under your control. Population counters of your colour indicate this; if a province has extra population, it can move some into an adjacent unoccupied province --this is the simplest way of conquest. Merger, diplomacy and force (Risk-like combat) are your other options. Each turn you draw a Yin card and a Yang card. Yin is bad, Yang is good. Without looking at either card's instructions, you assign them to two of your provinces. Yang will most likely increase your recruitment (which is normally three population per turn), but could also give you the capability to cross a natural barrier like a mountain range. Yin will hurt you. Some cards you end up holding in your hand.
A player may attempt to convince another player to merge with his empire. If the second player agrees then the smaller empire is absorbed by the larger and both players continue play as senior (larger) and junior (smaller) partners. The absorbed empire no longer has a separate turn nor separate recruitment. This concept of "shared victory" is intriguing, particularly with a larger number of players.
The game allows any number of players but components are only provided for five.
You start with a small number of provinces under your control. Population counters of your colour indicate this; if a province has extra population, it can move some into an adjacent unoccupied province --this is the simplest way of conquest. Merger, diplomacy and force (Risk-like combat) are your other options. Each turn you draw a Yin card and a Yang card. Yin is bad, Yang is good. Without looking at either card's instructions, you assign them to two of your provinces. Yang will most likely increase your recruitment (which is normally three population per turn), but could also give you the capability to cross a natural barrier like a mountain range. Yin will hurt you. Some cards you end up holding in your hand.
A player may attempt to convince another player to merge with his empire. If the second player agrees then the smaller empire is absorbed by the larger and both players continue play as senior (larger) and junior (smaller) partners. The absorbed empire no longer has a separate turn nor separate recruitment. This concept of "shared victory" is intriguing, particularly with a larger number of players.
The game allows any number of players but components are only provided for five.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
476
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
338
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18