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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Scott Allen Czysz
-
아티스트
-
인원
게임 소개
아이언 & 브라스: 듀얼은 원래 2016년 9카드 나노 게임 대회를 위해 만들어진 2플레이어, 9카드 "나노 게임"이다. 이 게임은 보병 교전 카드 게임이다. 게임의 각 라운드는 3 대 3의 보병 대결입니다.
각 플레이어는 3장의 카드 양쪽에 하나씩 총 6명의 병사를 보유하게 됩니다. 이 병사들은 명확히 하기 위해 A, B, C, D, E, F라는 꼬리표가 붙습니다. 각 병사(카드 얼굴)는 사람의 손길을 더 많이 주기 위해 알파벳 순으로 이름이 붙여지기도 한다.
병사 카드 한 장당 2개의 액션이 있으며, 선수 한 명당 총 12개의 액션이 있다.
모든 전투 해결 방법은 다음과 같습니다.
1) 굴릴 주사위 수 결정: 공격자의 주사위 +/- Defender의 표현식
2)정해진 주사위 수를 굴려 1개 이상의 카드면(카드 전체가 아님)을 탈락시킵니다. 그러니 사실상 각 선수가 6장의 일방 군인증을 가진 것처럼 게임이 진행되지만 실제로는 각각 3장의 양면 군인증을 갖게 된다. 그게 말이 되길 바래.
이 게임은 각 플레이어가 어떤 병사 행동을 할 것인지, 어디서 할 것인지, 언제 공격할 것인지를 결정하는 데 도전한다.
각 플레이어는 3장의 카드 양쪽에 하나씩 총 6명의 병사를 보유하게 됩니다. 이 병사들은 명확히 하기 위해 A, B, C, D, E, F라는 꼬리표가 붙습니다. 각 병사(카드 얼굴)는 사람의 손길을 더 많이 주기 위해 알파벳 순으로 이름이 붙여지기도 한다.
병사 카드 한 장당 2개의 액션이 있으며, 선수 한 명당 총 12개의 액션이 있다.
모든 전투 해결 방법은 다음과 같습니다.
1) 굴릴 주사위 수 결정: 공격자의 주사위 +/- Defender의 표현식
2)정해진 주사위 수를 굴려 1개 이상의 카드면(카드 전체가 아님)을 탈락시킵니다. 그러니 사실상 각 선수가 6장의 일방 군인증을 가진 것처럼 게임이 진행되지만 실제로는 각각 3장의 양면 군인증을 갖게 된다. 그게 말이 되길 바래.
이 게임은 각 플레이어가 어떤 병사 행동을 할 것인지, 어디서 할 것인지, 언제 공격할 것인지를 결정하는 데 도전한다.
Iron & Brass: Duel is a 2 player, 9 card "nano-game" originally created for the 2016 9 card nano game contest. The game is an infantry skirmish card game. Each round of the game is a 3 vs 3 infantry encounter.
Each player will have 6 soldiers - 1 on each side of the 3 cards. These soldiers are labeled A, B, C, D, E, and F for clarity. Each soldier (card face) is also named alphabetically to give it more of a human touch.
Each soldier card has 2 actions per side, for a total of 12 actions per player.
All battle resolutions are:
1) Determine # of dice to roll: Attacker's dice +/- Defender's modifiers
2)Roll the determined number of dice, 1 or more "6" = opponent card side (not the entire card) is defeated. So, in effect, the game will play as if each player has 6 1-sided soldier cards, but in reality, each will have 3 2-sided soldier cards. Hope that makes sense.
The game challenges each player to decide which soldier actions to play, where to play them, and when to attack.
Each player will have 6 soldiers - 1 on each side of the 3 cards. These soldiers are labeled A, B, C, D, E, and F for clarity. Each soldier (card face) is also named alphabetically to give it more of a human touch.
Each soldier card has 2 actions per side, for a total of 12 actions per player.
All battle resolutions are:
1) Determine # of dice to roll: Attacker's dice +/- Defender's modifiers
2)Roll the determined number of dice, 1 or more "6" = opponent card side (not the entire card) is defeated. So, in effect, the game will play as if each player has 6 1-sided soldier cards, but in reality, each will have 3 2-sided soldier cards. Hope that makes sense.
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