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BGG랭킹
BGG전체 : 4347
STRATEGY : 1768
FAMILYGAMES : 1356 -
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인원
3-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.21 / 5
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디자이너
Doris Matthäus, Frank Nestel
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아티스트
Doris Matthäus
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인원
게임 소개
노아는 방주를 다 실을 시간이 얼마 남지 않아 턱수염을 뜯고 있다. 결국 구름이 모이고 있고 비는 언제든지 올 수 있습니다. 한편, 동물들은 방주 앞에 모여 누가 어느 칸에 들어가는지 알려지기를 기다리고 있습니다. 소수의 사람들이 도움을 주기 위해 나타났지만, 그들은 도박꾼들과 게임하는 사람들처럼 보입니다!
아크에서 플레이어는 비가 올 때를 대비해 동물과 보급품을 노아의 방주에 싣는 것을 도와야 한다. 만약 육식을 하는 사람들이 식물을 먹는 사람들과 함께 탑승한다면, 물이 빠질 때쯤에는 식물을 먹는 사람들이 없을 것입니다. 추운 기후와 따뜻한 기후의 동물들 또한 그들이 모두 편안할 수 있도록 따로 침대를 둘 필요가 있다. 무엇보다도, 동물들의 무게를 걱정해야 합니다. 방주 한쪽에 너무 많은 짐을 실어야 합니다. 그러면 앞으로 40일 밤낮으로 물을 밟게 될 것입니다.
이 게임은 카드, 동물 토큰, "액션"디스크로 구성되어 있다. 당신의 목표는 당신의 동물 토큰(승리 포인트로)을 동물의 특성에 따라 배치하고 "ark"에 카드를 장착하는 것입니다. 각 플레이어는 돌아가면서 카드를 넣거나 드로잉 카드를 페이스 업 드래프트 파일(카드 제도)과 보급품 스택에서 넣는다. 각 카드는 특성(동물 크기, 식단, 기후, 점수 범주, 특수 능력 등)을 가지고 있다. 동물들과 식량들은 동물들이 서로를 먹거나, 공급품을 먹거나, 그들의 무게를 합친 "ark"를 기울이는 것을 막는 규칙에 따라 배치되어야 한다. 카드가 재생될 때 플레이어는 5개의 점수 카테고리 카드 중 하나에 "승리 포인트"동물 토큰을 넣을 수 있다. 이러한 방식으로, 이 게임은 카드의 타일 배치를 세트 컬렉션과 결합하여 승리 포인트의 유형을 제공한다. 이 게임은 5번째 인용이 있을 때 끝난다.갑판에 다소 무작위로 뒤섞인 레인 카드&인용문이 그려진다. 플레이어는 자신의 동물 토큰에 점수를 매기고 카테고리당 가장 많은 또는 두 번째로 많은 토큰을 보유하면 보너스 점수를 매긴다.
아크에서 플레이어는 비가 올 때를 대비해 동물과 보급품을 노아의 방주에 싣는 것을 도와야 한다. 만약 육식을 하는 사람들이 식물을 먹는 사람들과 함께 탑승한다면, 물이 빠질 때쯤에는 식물을 먹는 사람들이 없을 것입니다. 추운 기후와 따뜻한 기후의 동물들 또한 그들이 모두 편안할 수 있도록 따로 침대를 둘 필요가 있다. 무엇보다도, 동물들의 무게를 걱정해야 합니다. 방주 한쪽에 너무 많은 짐을 실어야 합니다. 그러면 앞으로 40일 밤낮으로 물을 밟게 될 것입니다.
이 게임은 카드, 동물 토큰, "액션"디스크로 구성되어 있다. 당신의 목표는 당신의 동물 토큰(승리 포인트로)을 동물의 특성에 따라 배치하고 "ark"에 카드를 장착하는 것입니다. 각 플레이어는 돌아가면서 카드를 넣거나 드로잉 카드를 페이스 업 드래프트 파일(카드 제도)과 보급품 스택에서 넣는다. 각 카드는 특성(동물 크기, 식단, 기후, 점수 범주, 특수 능력 등)을 가지고 있다. 동물들과 식량들은 동물들이 서로를 먹거나, 공급품을 먹거나, 그들의 무게를 합친 "ark"를 기울이는 것을 막는 규칙에 따라 배치되어야 한다. 카드가 재생될 때 플레이어는 5개의 점수 카테고리 카드 중 하나에 "승리 포인트"동물 토큰을 넣을 수 있다. 이러한 방식으로, 이 게임은 카드의 타일 배치를 세트 컬렉션과 결합하여 승리 포인트의 유형을 제공한다. 이 게임은 5번째 인용이 있을 때 끝난다.갑판에 다소 무작위로 뒤섞인 레인 카드&인용문이 그려진다. 플레이어는 자신의 동물 토큰에 점수를 매기고 카테고리당 가장 많은 또는 두 번째로 많은 토큰을 보유하면 보너스 점수를 매긴다.
Noah is tearing out his beard as he doesn't have much time left to finish loading his ark. After all, the clouds are gathering and the rain could come at anytime. Meanwhile, the animals are gathering before the ark and waiting to be told who goes in which stalls. A handful of people have showed up to offer help, but they look like gamblers and game players!
In Ark, the players need to help load animals and supplies into Noah's ark in preparation for the rains to come – but you can't just shove animals into stalls willy-nilly. If the meat eaters are boarded with plant eaters, you won't have those plant eaters around by the time the water recedes. Animals from cold and warm climates also need to be bunked separately so that they can all be comfortable. On top of all that, you have to worry about the weight of the animals; load too many on one side of the ark and you'll all be treading water for the next forty days and forty nights...
The game consists of cards, animal tokens, and "action" discs. Your goal is to place your animal tokens (as victory points) based on characteristics of the animal and provision cards loaded on the "ark". Each player takes turns either placing cards or drawing cards from a face-up draft pile (Card Drafting) and the supply stack. Each card has characteristics (such as the animal size, diet, climate, scoring category, and special ability). Animals and provisions must be placed according to rules that prevent animals from eating each other, eating the supplies, or tipping the "ark" with their combined weight. When a card is played, the player may place a "victory point" animal token on one of the 5 scoring category cards. In this way, the game combines Tile Placement of the cards with Set Collection for types of victory points. The game ends when a fifth "Rain Card", somewhat randomly shuffled into the deck, is drawn. Players then score points for their animal tokens, and bonus points for having the most or second most tokens per category.
In Ark, the players need to help load animals and supplies into Noah's ark in preparation for the rains to come – but you can't just shove animals into stalls willy-nilly. If the meat eaters are boarded with plant eaters, you won't have those plant eaters around by the time the water recedes. Animals from cold and warm climates also need to be bunked separately so that they can all be comfortable. On top of all that, you have to worry about the weight of the animals; load too many on one side of the ark and you'll all be treading water for the next forty days and forty nights...
The game consists of cards, animal tokens, and "action" discs. Your goal is to place your animal tokens (as victory points) based on characteristics of the animal and provision cards loaded on the "ark". Each player takes turns either placing cards or drawing cards from a face-up draft pile (Card Drafting) and the supply stack. Each card has characteristics (such as the animal size, diet, climate, scoring category, and special ability). Animals and provisions must be placed according to rules that prevent animals from eating each other, eating the supplies, or tipping the "ark" with their combined weight. When a card is played, the player may place a "victory point" animal token on one of the 5 scoring category cards. In this way, the game combines Tile Placement of the cards with Set Collection for types of victory points. The game ends when a fifth "Rain Card", somewhat randomly shuffled into the deck, is drawn. Players then score points for their animal tokens, and bonus points for having the most or second most tokens per category.
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