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BGG랭킹
BGG전체 : 9330
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.90 / 5
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디자이너
Carl Berglind, Joel Ibson, Karl Nord
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아티스트
Karl Nord
-
인원
게임 소개
Mobster Metropolis는 참가자들이 가장 강력한 갱스터 신디케이트를 만들기 위해 경쟁하는 2-4 플레이어 전략 게임이다. 터프와 신병들에 투자하여 수입과 방어를 창출하거나 드라이브바이로 다른 플레이어들을 공격하여 자신의 돈을 빼앗습니다. 갱스터 평판이 가장 높은 플레이어가 승리합니다.
몹스터 메트로폴리스의 각 라운드는 두 개의 큰 단계와 일곱 개의 짧은 단계로 나뉘며, 각각 다른 행동과 사건을 나타낸다. 이 구조는 명확한 게임플레이를 제공하고 새로운 플레이어와 경험 많은 플레이어 모두를 초대하여 다음 동작을 교묘하게 계획합니다. 예를 들어, 한 단계는 플레이어들이 터프나 신병에 투자하도록 하는 반면, 다른 단계는 공격이나 방어에 대한 모든 것이다. 선수들은 또한 가장 평판이 좋은 신디케이트를 처벌하는 점점 더 강경해지는 경찰을 상대해야 한다.
이 게임은 드라이브 바이 셀렉터(Drive-by Selector)와 같은 몇 가지 혁신적인 메카니즘을 제시하는데, 이 메카니즘은 플레이어들이 자신의 계획을 드러내기 전에 비밀리에 어떤 영역이든 계획하고 공략할 수 있게 한다. 새로운 요소들은 훌륭한 전략 보드 게임의 입증된 경제적, 전략적 측면에 의해 보완된다.
몹스터 메트로폴리스 게임플레이의 주요 측면:
다양한 플레이 스타일, 전술 및 전략을 사용할 수 있습니다.
게임마다 바뀌는 몇 가지 요소를 가진 비대칭 설정입니다.
드라이브 바이 셀렉터(Drive-by Selector)와 같은 고유한 게임 기계 및 부품.
범죄 신디케이트의 설립과 그것의 불확실한 사업에 수반되는 경제적 관점.
카드 상호작용과 이벤트 참여를 통해 다른 플레이어를 놀라게 할 수 있는 가능성입니다.
모든 선수가 자신의 공격과 수비를 은밀하게 모의한 뒤 동시에 계획을 밝히는 의식이다.
드라이브 바이 공격으로 촉발된 피할 수 없는 갈등과 경쟁.
블러드 레이지(Blood Rage)와 같은 게임을 연상시키는 카드 기반 전투, 왕좌의 게임과 같은 게임을 연상시키는 얼굴형 토큰 배치.
주사위 없어.
몹스터 메트로폴리스의 각 라운드는 두 개의 큰 단계와 일곱 개의 짧은 단계로 나뉘며, 각각 다른 행동과 사건을 나타낸다. 이 구조는 명확한 게임플레이를 제공하고 새로운 플레이어와 경험 많은 플레이어 모두를 초대하여 다음 동작을 교묘하게 계획합니다. 예를 들어, 한 단계는 플레이어들이 터프나 신병에 투자하도록 하는 반면, 다른 단계는 공격이나 방어에 대한 모든 것이다. 선수들은 또한 가장 평판이 좋은 신디케이트를 처벌하는 점점 더 강경해지는 경찰을 상대해야 한다.
이 게임은 드라이브 바이 셀렉터(Drive-by Selector)와 같은 몇 가지 혁신적인 메카니즘을 제시하는데, 이 메카니즘은 플레이어들이 자신의 계획을 드러내기 전에 비밀리에 어떤 영역이든 계획하고 공략할 수 있게 한다. 새로운 요소들은 훌륭한 전략 보드 게임의 입증된 경제적, 전략적 측면에 의해 보완된다.
몹스터 메트로폴리스 게임플레이의 주요 측면:
다양한 플레이 스타일, 전술 및 전략을 사용할 수 있습니다.
게임마다 바뀌는 몇 가지 요소를 가진 비대칭 설정입니다.
드라이브 바이 셀렉터(Drive-by Selector)와 같은 고유한 게임 기계 및 부품.
범죄 신디케이트의 설립과 그것의 불확실한 사업에 수반되는 경제적 관점.
카드 상호작용과 이벤트 참여를 통해 다른 플레이어를 놀라게 할 수 있는 가능성입니다.
모든 선수가 자신의 공격과 수비를 은밀하게 모의한 뒤 동시에 계획을 밝히는 의식이다.
드라이브 바이 공격으로 촉발된 피할 수 없는 갈등과 경쟁.
블러드 레이지(Blood Rage)와 같은 게임을 연상시키는 카드 기반 전투, 왕좌의 게임과 같은 게임을 연상시키는 얼굴형 토큰 배치.
주사위 없어.
Mobster Metropolis is a 2-4 player strategy game where participants compete to create the most powerful gangster syndicate. Invest in turfs and recruits to generate income and defense, or scheme and attack other players with Drive-bys to take their money. The player with the highest gangster reputation wins the game.
Each round of Mobster Metropolis is divided into phases, two major and seven short, that represent different actions and events. The structure is provides a clear gameplay and invites both new and experienced players to cunningly plan ahead for their next moves. For example, one phase lets players invest in turfs or recruits, while another is all about attacking or defending. Players will also have to deal with the increasingly tough police that often punishes the most reputable syndicate.
The game presents several innovative mechanics, like the Drive-by Selector, which let players secretly scheme and target any turf before everyone reveal their plans. The new elements are complimented by proven economic and strategic aspects of great strategy board games.
Key aspects of the Mobster Metropolis gameplay:
Allows a wide variety of playstyles, tactics and strategies.
Asymmetrical setup with several elements that change for each game.
Unique game mechanics and parts, such as the Drive-by Selector.
The economic perspective that comes with the creation of a crime syndicate and its murky business.
The possibility to surprise other players through card interaction and participation in events.
The sense of scheming as all players secretly plot their attacks and defense before simultaneously revealing their plans.
The unavoidable conflicts and rivalry triggered by Drive-by attacks.
Card-based combat reminiscent of games like Blood Rage, and facedown token placement reminiscent of games like Game of Thrones.
No dice.
Each round of Mobster Metropolis is divided into phases, two major and seven short, that represent different actions and events. The structure is provides a clear gameplay and invites both new and experienced players to cunningly plan ahead for their next moves. For example, one phase lets players invest in turfs or recruits, while another is all about attacking or defending. Players will also have to deal with the increasingly tough police that often punishes the most reputable syndicate.
The game presents several innovative mechanics, like the Drive-by Selector, which let players secretly scheme and target any turf before everyone reveal their plans. The new elements are complimented by proven economic and strategic aspects of great strategy board games.
Key aspects of the Mobster Metropolis gameplay:
Allows a wide variety of playstyles, tactics and strategies.
Asymmetrical setup with several elements that change for each game.
Unique game mechanics and parts, such as the Drive-by Selector.
The economic perspective that comes with the creation of a crime syndicate and its murky business.
The possibility to surprise other players through card interaction and participation in events.
The sense of scheming as all players secretly plot their attacks and defense before simultaneously revealing their plans.
The unavoidable conflicts and rivalry triggered by Drive-by attacks.
Card-based combat reminiscent of games like Blood Rage, and facedown token placement reminiscent of games like Game of Thrones.
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