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BGG랭킹
BGG전체 : 21051
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Krzysztof Matusik
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아티스트
Krzysztof Matusik, Sebastian Szpakowski
-
인원
게임 소개
나는 여행 중에 젊은 귀족을 만난 적이 있다. 부유한 왕자와 하이랜더의 아들, 유명한 양조업자, 재산의 상속자, 동쪽의 징집군 총사령관, 대학 학자, 교육받은 사람, 잘생기고 모든 연령대의 여자들이 원하는 모든 것을 가진 것 같았다. 그리고 어쩐지 그의 얼굴에는 항상 우울하고 슬픈 기색이 역력했다. 한번은 함께 식사하는 동안 귀족은 무엇이 그를 슬프게 하는지 고백했다: 그는 진정한 모험이 무엇인지 맛본 적이 없었다. 그는 영웅과 여행에 대한 이야기를 들었다; 그는 스스로 그것을 원했지만 어떻게 시작해야 할지 몰랐다. 그래서 나는 그를 모험의 문으로 데려가서 도왔습니다. 악명높은 여관이죠. 그곳에서 당신은 세계를 용감하게 할 준비가 된 모험가들을 찾을 수 있습니다.
이렇게 시작하는 거야
태번 테일즈는 플레이어들이 스스로 데크를 만드는 카드 게임이다. 그들의 갑판은 명성과 모험을 갈망하는 모험가들로 구성되어 있다. 게임 내 15명의 캐릭터는 각각 자신만의 독특한 능력을 갖고 있어 플레이어가 영입하는 캐릭터의 선택이 승패에 직접적인 영향을 미친다. 당신은 당신의 파티원을 선택해야 그들의 능력이 서로 보완될 수 있습니다. 규칙은 쉽지만, 게임에서 이기는 것은 쉽지 않습니다. 선수들은 자신의 전략적 사고, 장기적인 계획, 그리고 다른 선수들의 움직임에 반응하는 능력을 보여줘야 한다.
경기는 9라운드로 나뉜다. 각 라운드에서, 각 선수는 자신의 차례를 수행합니다. 이 차례 동안 플레이어는 사용 가능한 세 가지 동작 중 두 가지를 수행해야 합니다.
카드 얼굴을 위로 향하게 하고 그 능력을 이용하세요.
카드를 뒤집어 놓고 캐릭터를 모집하거나 퀘스트를 수행합니다.
동일한 캐릭터의 카드 세트를 재생합니다.
카드 간의 시너지 덕분에 플레이어들은 가능한 한 많은 캐릭터를 모집하고 가능한 한 많은 퀘스트를 완수하려고 노력한다. 게임이 끝나면 플레이어는 게임 중 만난 캐릭터와 퀘스트 완료 시 프레스티지 포인트를 얻게 된다.
이렇게 시작하는 거야
태번 테일즈는 플레이어들이 스스로 데크를 만드는 카드 게임이다. 그들의 갑판은 명성과 모험을 갈망하는 모험가들로 구성되어 있다. 게임 내 15명의 캐릭터는 각각 자신만의 독특한 능력을 갖고 있어 플레이어가 영입하는 캐릭터의 선택이 승패에 직접적인 영향을 미친다. 당신은 당신의 파티원을 선택해야 그들의 능력이 서로 보완될 수 있습니다. 규칙은 쉽지만, 게임에서 이기는 것은 쉽지 않습니다. 선수들은 자신의 전략적 사고, 장기적인 계획, 그리고 다른 선수들의 움직임에 반응하는 능력을 보여줘야 한다.
경기는 9라운드로 나뉜다. 각 라운드에서, 각 선수는 자신의 차례를 수행합니다. 이 차례 동안 플레이어는 사용 가능한 세 가지 동작 중 두 가지를 수행해야 합니다.
카드 얼굴을 위로 향하게 하고 그 능력을 이용하세요.
카드를 뒤집어 놓고 캐릭터를 모집하거나 퀘스트를 수행합니다.
동일한 캐릭터의 카드 세트를 재생합니다.
카드 간의 시너지 덕분에 플레이어들은 가능한 한 많은 캐릭터를 모집하고 가능한 한 많은 퀘스트를 완수하려고 노력한다. 게임이 끝나면 플레이어는 게임 중 만난 캐릭터와 퀘스트 완료 시 프레스티지 포인트를 얻게 된다.
I have met a young noble while traveling. It seemed that he has everything anyone could ever want: son of a wealthy prince and highlander, descending from the famous winemakers, heir to the fortune, chief to the conscript army of the east flank, university scholar, educated, handsome and desired by ladies of all ages... And somehow there was always some kind of melancholy and sorrow written on his face. Once during shared meal, the noble confessed what grieves him: he never tasted what real adventure is. He heard tales of heroes and journeys – he wanted it himself but did not know how to begin. So I helped him by taking him to the Adventure's Gate, notorious inn where you can find adventurers ready to brave the world.
And this is how it begins...
Tavern Tales is a card-game in which players build their decks on their own. Their deck consists of adventurers who crave fame and, well, adventure. Each of 15 characters in the game possesses their own unique ability, so the choice of characters that the players recruit has direct impact on their win chance. You need to choose your party members so their abilities complement each other. Although rules are easy, winning the game is not. Players have to demonstrate their strategic thinking, long-term planning, and ability to react to the other players' moves.
The game is divided into nine rounds. In each round, each player performs their turn. During this turn, player must perform two out of three available actions
Play a card face-up and use its ability.
Play a card face-down and recruit a character or take on a quest.
Play a set of cards from the same character.
Thanks to synergy between cards, players try to recruit as many characters as possible and complete as many quests as possible. At the end of the game, players earn prestige points for characters met during the game and for completed quests.
And this is how it begins...
Tavern Tales is a card-game in which players build their decks on their own. Their deck consists of adventurers who crave fame and, well, adventure. Each of 15 characters in the game possesses their own unique ability, so the choice of characters that the players recruit has direct impact on their win chance. You need to choose your party members so their abilities complement each other. Although rules are easy, winning the game is not. Players have to demonstrate their strategic thinking, long-term planning, and ability to react to the other players' moves.
The game is divided into nine rounds. In each round, each player performs their turn. During this turn, player must perform two out of three available actions
Play a card face-up and use its ability.
Play a card face-down and recruit a character or take on a quest.
Play a set of cards from the same character.
Thanks to synergy between cards, players try to recruit as many characters as possible and complete as many quests as possible. At the end of the game, players earn prestige points for characters met during the game and for completed quests.
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