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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-480 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Wei-Cheng Cheng
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아티스트
Wei-Cheng Cheng
-
인원
게임 소개
중국의 마드리드(Madrid)는 1946년부터 1948년까지 있었던 국공내전의 4차 전투를 가상한 2~3인칭 워게임이다.
참고: 시핑은 이전의 만추리아 - 시핑에 있는 도시입니다.
한 명은 중국공군을 지휘하고 다른 한 명은 KMT를 지휘한다. 각 회전은 하루를 나타내며 각 육각형의 지름은 약 2.5 킬로미터이다. 보병, 포병, 기병, 전차, 본부 등 5가지 기본 부대가 있다. 기본 부대의 규모는 1개 연대 규모다. 플레이어는 사단 본부를 활성화하여 전투 후 사정거리에 있는 모든 유닛을 포격, 이동, 사격, 진격을 각각 지휘한다.
플레이어는 모든 턴에서 사용할 명령 칩을 선택합니다. 그리고 한 명의 플레이어가 같은 디비전에 있는 유닛을 활성화하기 위해 하나의 명령권을 추첨한다. 그런 다음, 유닛들은 인접한 적 유닛에 탄환을 퍼붓고, 다른 지형을 향해 이동한 다음, 인접한 적들을 함께 공격할 수 있다. 탄막 및 전투 결과를 해결하려면 CRT를 사용하십시오. 대상 16진 점유 후 적 유닛을 제거해 승리 포인트를 얻을 수 있다. 더 많은 점수를 얻는 플레이어가 게임을 이깁니다.
도시 헥스를 점령하면 중포에 포격을 가하거나 대체 부대를 배치하는 데 사용할 수 있는 보급 지점을 늘릴 수 있습니다. 모든 시나리오에는 비대칭 설정력, 서로 다른 승리 조건, 증원력, 전술 치트가 있어 역사를 더 잘 시뮬레이션할 수 있다.
이 게임에는 5가지 시나리오가 있습니다: "시핑의 해방, "사이핑 방어, "시핑 공성전시핑 전투 및 "Siping"로 돌아가십시오.
구성 요소:
A1 색상 지도 1개
1 A4 플레이어 보조(지도 영역 확대/축소)
333개의 다이컷 카운터(5/8인치)
참고: 규칙은 영어로 번역됩니다.
참고: 시핑은 이전의 만추리아 - 시핑에 있는 도시입니다.
한 명은 중국공군을 지휘하고 다른 한 명은 KMT를 지휘한다. 각 회전은 하루를 나타내며 각 육각형의 지름은 약 2.5 킬로미터이다. 보병, 포병, 기병, 전차, 본부 등 5가지 기본 부대가 있다. 기본 부대의 규모는 1개 연대 규모다. 플레이어는 사단 본부를 활성화하여 전투 후 사정거리에 있는 모든 유닛을 포격, 이동, 사격, 진격을 각각 지휘한다.
플레이어는 모든 턴에서 사용할 명령 칩을 선택합니다. 그리고 한 명의 플레이어가 같은 디비전에 있는 유닛을 활성화하기 위해 하나의 명령권을 추첨한다. 그런 다음, 유닛들은 인접한 적 유닛에 탄환을 퍼붓고, 다른 지형을 향해 이동한 다음, 인접한 적들을 함께 공격할 수 있다. 탄막 및 전투 결과를 해결하려면 CRT를 사용하십시오. 대상 16진 점유 후 적 유닛을 제거해 승리 포인트를 얻을 수 있다. 더 많은 점수를 얻는 플레이어가 게임을 이깁니다.
도시 헥스를 점령하면 중포에 포격을 가하거나 대체 부대를 배치하는 데 사용할 수 있는 보급 지점을 늘릴 수 있습니다. 모든 시나리오에는 비대칭 설정력, 서로 다른 승리 조건, 증원력, 전술 치트가 있어 역사를 더 잘 시뮬레이션할 수 있다.
이 게임에는 5가지 시나리오가 있습니다: "시핑의 해방, "사이핑 방어, "시핑 공성전시핑 전투 및 "Siping"로 돌아가십시오.
구성 요소:
A1 색상 지도 1개
1 A4 플레이어 보조(지도 영역 확대/축소)
333개의 다이컷 카운터(5/8인치)
참고: 규칙은 영어로 번역됩니다.
"Siping (四平): China's Madrid" is a two to three players operational wargame simulates the four battles in Siping during the 2nd Chinese Civil War from 1946 to 1948.
NOTE: Siping is a city in former Mandchuria - Siping.
One player commands the CCP(中國共產黨)and the other player commands the KMT(中國國民黨). Each turn represents one day and each hex is about 2.5 km across. There are five kinds of basic units, including infantry, artillery, cavalry, tank, and HQ. The scale of the basic unit is one regiment size. Players activate the divisional HQ to command every unit in range to barrage, move, fire, and advance after combat respectively.
Players choose the command chits they plan to use in every turn. Then one player draw one command chit to activate units in the same division. Then units can barrage adjacent enemy units, move toward different terrains, then attack adjacent enemy together. Use CRT to resolve barrage and combat result. Occupy target hex and eliminate enemy units can get victory points. Player who gets more points win the game.
To occupy city hex can increase your supply points which can use to barrage heavy artillery or get replacement units. Every scenario has asymmetrical setup forces, different victory condition, reinforcements, and tactic chits to better simulate the history.
There are five scenarios in this game: "Liberation in Siping", "Defense of Siping", "Siege of Siping", "Battle of Siping", and "Return to Siping".
Components:
1 A1 Color Map
1 A4 Player Aid (Siping map area zoom)
333 die-cut counters (5/8 inch)
NOTES: Rules in Chinese translated in English.
NOTE: Siping is a city in former Mandchuria - Siping.
One player commands the CCP(中國共產黨)and the other player commands the KMT(中國國民黨). Each turn represents one day and each hex is about 2.5 km across. There are five kinds of basic units, including infantry, artillery, cavalry, tank, and HQ. The scale of the basic unit is one regiment size. Players activate the divisional HQ to command every unit in range to barrage, move, fire, and advance after combat respectively.
Players choose the command chits they plan to use in every turn. Then one player draw one command chit to activate units in the same division. Then units can barrage adjacent enemy units, move toward different terrains, then attack adjacent enemy together. Use CRT to resolve barrage and combat result. Occupy target hex and eliminate enemy units can get victory points. Player who gets more points win the game.
To occupy city hex can increase your supply points which can use to barrage heavy artillery or get replacement units. Every scenario has asymmetrical setup forces, different victory condition, reinforcements, and tactic chits to better simulate the history.
There are five scenarios in this game: "Liberation in Siping", "Defense of Siping", "Siege of Siping", "Battle of Siping", and "Return to Siping".
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1 A4 Player Aid (Siping map area zoom)
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