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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-100 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Giancarlo Gatti
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아티스트
Nadir Alzamora, Juan Diego León, Carla Montalvo, Omar A. Vallejos Vega
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인원
게임 소개
누나 아란웨이는 차브ín 문화의 맥락에서 각 플레이어가 고대 안데스의 '아일루'('가족'을 뜻하는 큐아)를 제어하는 2-4인용 보드 게임이다. 플레이어의 아일루는 그 혹은 그녀의 캐릭터 토큰인 토큰으로 표현된다.
이 게임은 봄, 여름, 가을, 겨울의 사계절을 무대에 올리는 10개의 라운드로 구성되어 있다. 각 라운드에서 플레이어는 자신의 아일루의 각 캐릭터 토큰에 대해 하나의 동작을 지정합니다. 주어진 아일루의 캐릭터에 사용할 수 있는 동작은 일반 보드(모든 플레이어가 공유하는 보드)와 플레이어의 개인 보드(아일루만을 위한 보드)에 표시된다.
각 플레이어가 결정한 행동을 통해 '아일루'는 각 시즌에 필요한 충분한 음식을 얻고, 기술과 새로운 전통을 발전시키는 카드를 플레이하며, 샤브ín의 신 악마인 와리의 장인, 전사 또는 성스러운 사제들을 특화한다. 문자 토큰을 특수화하면 특정 작업이 향상되고 잠금 해제됩니다. 플레이어는 서로 공격하거나(전사들은 이것에 능숙하다) 사제들만이 이용할 수 있는 인티와타나(태양을 묶기 위해)라는 시간 조작을 통해 다른 사람들을 굶주리게 할 수 있다. 고급 구조물을 만들고 새로운 카드를 뽑을 수 있는 캐릭터는 장인이 유일하며, 새로운 작물을 낚거나 심을 수 있는 캐릭터는 일반 캐릭터뿐이다.
사계절이 종료된 때에는 가장 높은 점수를 받은 선수개발 점수&인용어가 이겼습니다. 이 점수는 각 아일루의 문화(건설 및 전통카드), 영성(누나점), 군사발전(관제점)에 의해 증가하며 배고픔으로 인해 감소한다.
이 게임은 봄, 여름, 가을, 겨울의 사계절을 무대에 올리는 10개의 라운드로 구성되어 있다. 각 라운드에서 플레이어는 자신의 아일루의 각 캐릭터 토큰에 대해 하나의 동작을 지정합니다. 주어진 아일루의 캐릭터에 사용할 수 있는 동작은 일반 보드(모든 플레이어가 공유하는 보드)와 플레이어의 개인 보드(아일루만을 위한 보드)에 표시된다.
각 플레이어가 결정한 행동을 통해 '아일루'는 각 시즌에 필요한 충분한 음식을 얻고, 기술과 새로운 전통을 발전시키는 카드를 플레이하며, 샤브ín의 신 악마인 와리의 장인, 전사 또는 성스러운 사제들을 특화한다. 문자 토큰을 특수화하면 특정 작업이 향상되고 잠금 해제됩니다. 플레이어는 서로 공격하거나(전사들은 이것에 능숙하다) 사제들만이 이용할 수 있는 인티와타나(태양을 묶기 위해)라는 시간 조작을 통해 다른 사람들을 굶주리게 할 수 있다. 고급 구조물을 만들고 새로운 카드를 뽑을 수 있는 캐릭터는 장인이 유일하며, 새로운 작물을 낚거나 심을 수 있는 캐릭터는 일반 캐릭터뿐이다.
사계절이 종료된 때에는 가장 높은 점수를 받은 선수개발 점수&인용어가 이겼습니다. 이 점수는 각 아일루의 문화(건설 및 전통카드), 영성(누나점), 군사발전(관제점)에 의해 증가하며 배고픔으로 인해 감소한다.
Nuna Aranway is a board game for 2-4 people where each player controls an 'ayllu' (quechua for 'family') of the ancient Andes, in the context of the Chavín culture. The ayllu of a player is represented by tokens, which are his or her character tokens.
The game consists of 10 rounds, which stage the four seasons of one year: spring, summer, autumn and winter. In each round, players designate one action for each character token of his or her ayllu. The actions available for a character of a given ayllu are indicated in the general board (a board shared by all players) and in its player's personal board (a board for that ayllu only).
Through the actions decided by each player, an 'ayllu' obtains enough food for each season, plays the cards in its player's hand -which develop technologies and new traditions-, and specializes artisans, warriors or holy priests of Wari, the god-demon of Chavín. Specializing a character token improves and unlocks certain actions. Players may attack one another -warriors are good at this-, or even force others into hunger through a time manipulation known as Intihuatana (to tie the Sun), which is available to priests only. Artisans are the only characters able to build advanced structures and draw new cards, while regular characters are the only that can fish or plant new crops.
When the four seasons of the game end, the player with the highest "Development Score" wins. This score is increased by cultural (construction and tradition cards), spiritual (nuna points) and military development (control points) of each ayllu, and is decreased due to hunger.
The game consists of 10 rounds, which stage the four seasons of one year: spring, summer, autumn and winter. In each round, players designate one action for each character token of his or her ayllu. The actions available for a character of a given ayllu are indicated in the general board (a board shared by all players) and in its player's personal board (a board for that ayllu only).
Through the actions decided by each player, an 'ayllu' obtains enough food for each season, plays the cards in its player's hand -which develop technologies and new traditions-, and specializes artisans, warriors or holy priests of Wari, the god-demon of Chavín. Specializing a character token improves and unlocks certain actions. Players may attack one another -warriors are good at this-, or even force others into hunger through a time manipulation known as Intihuatana (to tie the Sun), which is available to priests only. Artisans are the only characters able to build advanced structures and draw new cards, while regular characters are the only that can fish or plant new crops.
When the four seasons of the game end, the player with the highest "Development Score" wins. This score is increased by cultural (construction and tradition cards), spiritual (nuna points) and military development (control points) of each ayllu, and is decreased due to hunger.
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