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BGG랭킹
BGG전체 : 0
CHILDRENSGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-5 분
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연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Markus Nikisch
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아티스트
Martina Leykamm
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인원
게임 소개
하바의 작은 스파이얼 중 하나는 작은 주석(알토이드의 주석과 유사)에 담겨 있고 작은 나무 조각을 포함하고 있다.
남극(눈금)을 플레이 영역의 중앙에 놓습니다(매끄러운 표면이 가장 좋습니다). 각 선수는 남극에서 약 12인치 떨어진 곳에 플로 중 하나를 배치한다. 플로는 서로 4인치 이내여야 한다. 각각의 선수들은 그들의 펭귄을 플로에 놓는다.
선수들은 돌아가면서 한다. 첫 번째 순서에서, 두 번째 얼음덩어리를 남극 옆에 놓고 펭귄을 감쌀 수 있도록 밀대로 가볍게 치세요. 만약 그것이 당신의 펭귄의 막대 길이 안에 멈춘다면, 당신의 펭귄을 그 플로로 옮기세요 - 당신은 다음 차례에서 펭귄이 움직인 플로를 튕길 것입니다. 만약 막대기 길이보다 멀다면, 멈춘 곳에 두세요, 그러면 당신은 다음 차례에 그것을 다시 찰 것입니다.
상대의 플롯을 부딪칠 수는 있지만, 절대 튕겨서는 안 됩니다. 만약 펭귄이 플로에서 떨어지면, 펭귄을 다시 올려놓으세요. 만약 여러분이 펭귄을 쓰러뜨린다면, 다음 차례에 남극 옆에서 튕겨나가세요. 만약 플로가 플레이 표면에서 튕겨져 나온다면, 그것은 선수의 다음 차례에 남극에서 출발한다.
남극에 가는 첫 번째 펭귄이 이깁니다.
남극(눈금)을 플레이 영역의 중앙에 놓습니다(매끄러운 표면이 가장 좋습니다). 각 선수는 남극에서 약 12인치 떨어진 곳에 플로 중 하나를 배치한다. 플로는 서로 4인치 이내여야 한다. 각각의 선수들은 그들의 펭귄을 플로에 놓는다.
선수들은 돌아가면서 한다. 첫 번째 순서에서, 두 번째 얼음덩어리를 남극 옆에 놓고 펭귄을 감쌀 수 있도록 밀대로 가볍게 치세요. 만약 그것이 당신의 펭귄의 막대 길이 안에 멈춘다면, 당신의 펭귄을 그 플로로 옮기세요 - 당신은 다음 차례에서 펭귄이 움직인 플로를 튕길 것입니다. 만약 막대기 길이보다 멀다면, 멈춘 곳에 두세요, 그러면 당신은 다음 차례에 그것을 다시 찰 것입니다.
상대의 플롯을 부딪칠 수는 있지만, 절대 튕겨서는 안 됩니다. 만약 펭귄이 플로에서 떨어지면, 펭귄을 다시 올려놓으세요. 만약 여러분이 펭귄을 쓰러뜨린다면, 다음 차례에 남극 옆에서 튕겨나가세요. 만약 플로가 플레이 표면에서 튕겨져 나온다면, 그것은 선수의 다음 차례에 남극에서 출발한다.
남극에 가는 첫 번째 펭귄이 이깁니다.
One of Haba's Mini-Spiels that come in a small tin (similar to an Altoids tin) and contain small wooden pieces.
Place the South Pole (lid) in the center of the playing area (smooth surface is best). Each player places one of their floes (each player has two) equidistant from the South Pole, approximately 12 inches away from the South Pole The floes should be within 4 inches of each other. Each player places their penguin on their floe.
Players take turns. On your first turn, place your second ice floe next to the South Pole and flick it with your shoving rod towrds your penguin. If it stops within a rod's length of your penguin, move your penguin to that floe - you will flick the floe the penguin moved from on your next turn. If it is farther than a rod's length, leave it where it stopped, and you will flick it again on your next turn.
You can bump your opponent's floes, but never flick them. If a penguin is bumped off a floe, just place the penguin back on. If you knock your own penguin off, flick from next to the South Pole on your next turn. If a floe is flicked off the playing surface, it starts from the South Pole on the player's next turn.
First penguin to the South Pole wins.
Place the South Pole (lid) in the center of the playing area (smooth surface is best). Each player places one of their floes (each player has two) equidistant from the South Pole, approximately 12 inches away from the South Pole The floes should be within 4 inches of each other. Each player places their penguin on their floe.
Players take turns. On your first turn, place your second ice floe next to the South Pole and flick it with your shoving rod towrds your penguin. If it stops within a rod's length of your penguin, move your penguin to that floe - you will flick the floe the penguin moved from on your next turn. If it is farther than a rod's length, leave it where it stopped, and you will flick it again on your next turn.
You can bump your opponent's floes, but never flick them. If a penguin is bumped off a floe, just place the penguin back on. If you knock your own penguin off, flick from next to the South Pole on your next turn. If a floe is flicked off the playing surface, it starts from the South Pole on the player's next turn.
First penguin to the South Pole wins.
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