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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    45-45 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.04 / 5

게임 소개

물질은 새로 태어난 별 주위를 소용돌이치며, 그 별을 공전하는 미행성체와 결합한다. 행성들은 모든 게임이 끝날 때까지 독특한 태양계를 형성하면서 그들의 궤도에서 진화하고, 자라고, 이주한다. 플라네타리움은 가장 거대한 규모의 창조, 혼돈, 테라포밍 게임입니다.

플레이어들은 행성들에 요소들의 조합을 충돌시켜 다양한 방법으로 행성을 진화시키는 카드 게임을 할 수 있게 하고, 각 플레이어들은 자신의 비밀스러운 최종 게임 목표에 맞게 시스템 내 행성을 진화시키려 한다.

차례에 따라 플레이어는 먼저 별 주위를 시계 방향으로 물질이나 행성 토큰을 움직인다. 보드는 일련의 선으로 매핑되어 별 주위의 궤도를 추적하고, 토큰이 이동하는 선이다. 만약 물질 토큰이 행성 토큰이 차지하는 공간으로 이동한다면 물질 토큰은 플레이어의 매트에 놓이게 된다. 같은 방법으로 행성들은 플레이어의 매트에 물질 토큰을 놓으면서 물질 토큰으로 이동할 수도 있다.

턴의 두 번째 부분에서 플레이어는 플레이어 매트에 수집된 토큰 비용으로 에볼루션 카드를 자신의 손에서 플레이할 수 있다. 플레이어가 카드를 치면 카드 포인트에 점수를 매기고 행성에 행해진 거주 가능 지점과 적대적인 지점(일부 최종 게임 목표는 행성이 적대적이거나 거주 가능해야 함)을 확인함으로써 행성의 상태를 적대적인 위치에서 거주 가능 상태로 변경했는지 확인한다. 그런 다음 플레이어는 로우 에볼루션(득점은 적지만 플레이에 필요한 것은 적은 카드), 하이 에볼루션(득점이 많고 플레이하기 어려운 카드), 파이널 에볼루션(플레이어의 마지막 턴에서만 플레이할 수 있는 카드)의 세 덱 중 하나에서 카드를 뽑을 수 있다.

이 게임의 주제학은 나사의 화성 생물 탐사에 대한 과학자의 주도로 과학에 대한 안목을 가지고 개발되었다. 진화 카드는 소행성 충돌, 대기 영향, 지질학적 사건에 이르기까지 모든 종류의 행성 현상을 주제별로 포함한다. 최종 진화 카드는 태양계 발전의 끝에 있는 행성의 비교적 안정적인 상태를 나타내며, 뜨거운 목성이나 사람이 살 수 없는 냉동 왜성 같은 최종 행성의 분류를 포함한다.

이 게임은 약 36장의 에볼루션 카드와 16장의 Final Evolution 카드, 플레이어 매트, 플레이어 및 점수 마커로 구성되어 있다.
Matter swirls around a new born star, coalescing on the planetoids that orbit it. Planets evolve, grow and migrate in their orbits, forming a unique solar system by the end of every game. Planetarium is a game of creation, chaos and terraforming on the grandest scale.

Players are competing to crash combinations of elements onto planets that then allow them to play cards to evolve the planets in a variety of ways, with each player looking to evolve planets in the system to suit their own secret endgame goals.

On a turn a player will firstly move a matter or planet token in a clockwise direction around the star. The board is mapped with a series of lines, tracing orbits around the star, and it is along these lines that the tokens are moved. If a matter token moves onto a space occupied by planet token then the matter token is placed on the player's mat (on the respective planet). In the same way, planets can also be moved onto matter tokens, placing the matter tokens on the player's mat.

In the second part of a turn a player can play Evolution cards from their hand at the cost of the matter tokens they have collected on their player mat (some cards have other special requirements to play). If a player plays a card, they score the cards points and check to see if their card has changed the state of the planet from hostile to habitable by checking the total habitable and hostile points played to the planet (some end game goals require planets to be hostile or habitable). The player may then draw a card from one of three decks, Low Evolution (cards that score less points but require less matter to play), High Evolution (cards that score more and are harder to play), and Final Evolution (cards that can only be played on a player's final turn).

The thematics of the game have been developed with an eye on the science, led by a scientist working on NASA's search for life on Mars. Evolution cards thematically include all kinds of planetary phenomenon, from asteroid impacts, atmospheric effects, to geological events. Final Evolution cards mark the relatively stable state a planet is in at the end of the solar system's development and include classifications for the final planets such as Hot Jupiter or an uninhabitable frozen dwarf planet.

The game consists of a beautiful game board with handfuls of matter tokens, approximately 36 Evolution cards and 16 Final Evolution cards (all with unique space art and flavor), player mats, and player and score markers.

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