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BGG랭킹
BGG전체 : 19965
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
15-35 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Niklas Hook
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아티스트
Niklas Hook
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인원
게임 소개
어두운 밤은 희미해진다. 서서히 가는 빛줄기가 머리카락처럼 솟아올라 따스한 하늘을 갈라놓는다. 푸른 한 방울이 중앙에서 서서히 바다로 흘러나옵니다. “Mough” 남성 부족장이 말했다. 동굴 입구에 있던 그의 주변 사람들은 모두 그것이 무엇을 의미하는지 알고 있었다. 부싯돌로 만든 침과 막대기를 모아 금빛 분홍색이지만 추운 아침에 터뜨렸습니다.
울창한 숲을 헤치고 평야로 나가자 먹잇감이 얼굴 전체를 드러낸 태양 아래 멀리 우뚝 솟아 있는 것을 볼 수 있었다. “으으으으으으으으으으으으으으으으으으, 잠시 후 그것은 모두 머리카락과 근육의 소용돌이가 되었고, 피가 싹트고, 소리를 지르며, 거대한 짐승에 부싯돌 창머리로 그들의 축대를 찔렀다. 매머드의 추격전이 시작되었다 - 과연 그들은 그 싸움에서 살아남을 수 있을지, 그리고 누가 그 큰 야수를 끝장낼 수 있을지
무그는 2명 또는 4명의 플레이어가 2개의 부족과 경쟁하는 세미쿠폰 게임이다.피투성이가 되어 울컥컥. 각각의 선수는 정사각형 그리드 보드 주위를 그들의 사냥감을 찾아 이동되고는 원시인들을 조절한다.
원시인마다 독특한 능력이 있어 이기기 위해서는 협력이 필요하다. 무그는 <게임”에 의해 통제되며, 플레이어들은 그것의 행동을 결정하기 위해 통제 카드를 사용한다. 불행하게도 무그족은 원시인들이 공격할 때마다 분노가 커지고 화가 나면 똑같이 죽이기 어렵다. 원시인은 죽기 전에 2대만 칠 수 있으며, 처음 카드를 돌렸을 때 다른 능력들을 드러냅니다.
부족민들은 게임 중 행동과 생존자들 사이에서 야만적인 점수를 얻습니다. 야만적인 점수를 가장 많이 획득한 팀은 두 부족의 리더쉽을 얻게 됩니다. 한 게임은 약 25분 동안 진행됩니다.
울창한 숲을 헤치고 평야로 나가자 먹잇감이 얼굴 전체를 드러낸 태양 아래 멀리 우뚝 솟아 있는 것을 볼 수 있었다. “으으으으으으으으으으으으으으으으으으, 잠시 후 그것은 모두 머리카락과 근육의 소용돌이가 되었고, 피가 싹트고, 소리를 지르며, 거대한 짐승에 부싯돌 창머리로 그들의 축대를 찔렀다. 매머드의 추격전이 시작되었다 - 과연 그들은 그 싸움에서 살아남을 수 있을지, 그리고 누가 그 큰 야수를 끝장낼 수 있을지
무그는 2명 또는 4명의 플레이어가 2개의 부족과 경쟁하는 세미쿠폰 게임이다.피투성이가 되어 울컥컥. 각각의 선수는 정사각형 그리드 보드 주위를 그들의 사냥감을 찾아 이동되고는 원시인들을 조절한다.
원시인마다 독특한 능력이 있어 이기기 위해서는 협력이 필요하다. 무그는 <게임”에 의해 통제되며, 플레이어들은 그것의 행동을 결정하기 위해 통제 카드를 사용한다. 불행하게도 무그족은 원시인들이 공격할 때마다 분노가 커지고 화가 나면 똑같이 죽이기 어렵다. 원시인은 죽기 전에 2대만 칠 수 있으며, 처음 카드를 돌렸을 때 다른 능력들을 드러냅니다.
부족민들은 게임 중 행동과 생존자들 사이에서 야만적인 점수를 얻습니다. 야만적인 점수를 가장 많이 획득한 팀은 두 부족의 리더쉽을 얻게 됩니다. 한 게임은 약 25분 동안 진행됩니다.
The dark night goes pale. Slowly thin streaks of light lift up like hair and splits the insipid sky. A drop of blue slowly bleeds out in the ocean from the center and out. “Moogh” said the male tribe leader. All others around him in the cave opening knew what it meant. Gathering the stingers they made from flint and sticks they set off in the now golden pink but cold morning.
Scuffling through the dense woods and out in the plains they could see their prey towering in the distance under the sun which had now shown its full face. “Ugh Moogh Oog” they exclaimed. A few moments later it was all a vortex of hairs and muscle, blood sprouting, shouting and stabbing their shafts with flint spearheads into the huge beast. The Mammoth chase had begun - Will they survive the fight and who will be the one that finish off the big beast
Moogh is a semi coop game for 2 or 4 players playing two tribes trying to defeat a "Moogh" in a blood n' fur hurly burly. Each player controls the cavemen who are moved around a square grid board chasing their prey.
Each caveman has some unique abilities so they need to cooperate to win. The Moogh is controlled by the “game” and players use a control card to determine its actions. Unfortunately the Moogh has a rage that increase every time the cavemen attack it and when it gets angry it is equally difficult to kill. Cavemen can only take 2 hits before they die - and when they get hit the first time they turn their card to reveal a different set of abilities.
Tribesmen get savage points for actions they take during the game and among the survivors - the team with most savage points will win leadership of both tribes. A game will last about 25 minutes.
Scuffling through the dense woods and out in the plains they could see their prey towering in the distance under the sun which had now shown its full face. “Ugh Moogh Oog” they exclaimed. A few moments later it was all a vortex of hairs and muscle, blood sprouting, shouting and stabbing their shafts with flint spearheads into the huge beast. The Mammoth chase had begun - Will they survive the fight and who will be the one that finish off the big beast
Moogh is a semi coop game for 2 or 4 players playing two tribes trying to defeat a "Moogh" in a blood n' fur hurly burly. Each player controls the cavemen who are moved around a square grid board chasing their prey.
Each caveman has some unique abilities so they need to cooperate to win. The Moogh is controlled by the “game” and players use a control card to determine its actions. Unfortunately the Moogh has a rage that increase every time the cavemen attack it and when it gets angry it is equally difficult to kill. Cavemen can only take 2 hits before they die - and when they get hit the first time they turn their card to reveal a different set of abilities.
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