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Red God of War: The Soviet Operation Mars, 1942 (2005)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.71 / 5

게임 소개

1942년 겨울까지 붉은 노동자 농민군은 지난 여름과 가을의 독일군의 공격을 막았다. 이제 약해진 나치 군대를 차단하고 파괴하기 위해 고안된 일련의 반격을 할 때가 왔다.

이들 중 가장 북쪽에 있는 것은 작전 & 인용문일 것이다.마르스는 1942년 겨울 모스크바 서쪽의 르제프 시 주변의 독일 제9군을 목표로 삼았다. 소련군의 계획은 뛰어난 게오르기 주코프 원수의 업적으로, 이미 약해진 독일군을 탱크와 새로운 병력으로 격파하는 것이었다. 첫 번째 목표가 달성되었을 때, 두 번째 작전은 주피터(Jupiter)라는 암호명으로 남쪽의 독일 제3기갑군을 포위하고 격파하는 것이었다.

끔찍한 날씨와 매우 거친 숲 지형에도 불구하고, 소련의 초기 공격은 매우 잘 진행되었다. 그러나 독일군의 저항은 거세졌고, 붉은 군대는 더 이상의 진전에 실패하자 주코프는 점점 더 많은 병력과 전차를 투입하여 대응했다. 소련군 사상자 명단에는 자살 용기가 더해져 공세가 급물살을 타면서 소련군은 33만 5천명의 병력과 1,600대의 전차를 잃었다.
50년 동안 소련 정부가 침묵한 덕분에 이 공격은 "의 동반자로서 계획되었다.새턴 & 인용; 스탈린그라드 주변 공격. 대공세가 큰 손실을 입고 격퇴되었다는 사실은 대애국전쟁에 대한 소련의 기록에서 언급되지 않았다는 것을 의미한다. 공세는 소련 최고 사령부와 게오르기 주코프 장군이 원하는 바를 달성하지는 못했지만, 소련이 가장 필요로 하는 것은 독일군 중앙집중부대를 유지하는 수단이었다.

붉은 신은 알자스 1945와 아메리카 트라이엄팬트와 같은 게임 시스템을 사용하여 화성 작전을 다룬다. 게임 피스는 연대, 여단, 사단을 나타냅니다. 본부는 유닛을 활성화하고 실행에 옮기는 데 필수적입니다. 공급은 유닛을 최대한 효율적으로 유지하는 데에도 중요하며 플레이어는 자원 할당 방법을 선택해야 합니다. 한 번에 모든 것을 성취할 수 있는 충분한 인원은 결코 없을 것입니다.

게임 턴: 2일
16진수: 5마일(8km)
부대: 대대와 군단 연결

게임 인벤토리:

22 x 34" 풀 컬러 맵 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(280 1/2&인용 카운터)
16페이지 분량의 붉은 신 규정집
6면 주사위 하나


카드놀이: 좋습니다.
복잡성 수준: 5점 만점에 1.5점
플레이어: 2
재생 시간: 60분에서 120분

(출처: Abalanche Press 웹 사이트 및 사용자 설명)
By the winter of 1942, the Red Army of Workers and Peasants had contained the German attacks of the previous summer and fall. Now came the time for a whole series of counter-offensive of its own, designed to cut off and destroy the weakened Nazi armies.

The northernmost of these would be Operation "Mars", aimed at the German Ninth Army around the city of Rzhev, west of Moscow in the winter of 1942. The Soviet plan, the work of the brilliant Marshal Georgi Zhukov, called for smashing the already-weakened Germans with a heavy commitment of tanks and fresh troops. When this first objective had been reached, a second operation, code-named Jupiter, would encircle and destroy the German 3rd Panzer Army to the south.

Despite horrible weather and very rough forested terrain, the initial Soviet attacks went very well. But German resistance stiffened, and as the Red Army failed to make further progress Zhukov reacted by committing more and more men and tanks. Suicidal courage only added to the Soviet casualty lists, and by the time the offensive sputtered to a halt Soviet losses topped 335,000 men and 1,600 tanks.
Little known thanks to Soviet government silence for 50 years, the offensive was designed as a companion to the "Saturn" offensive around Stalingrad. The fact that the offensive was repulsed with heavy losses meant it was not discussed in Soviet accounts of the Great Patriotic War. While the offensive failed to accomplish what the Soviet High Command and General Georgi Zhukov wished, it did provide what the Soviets needed most, a means of keeping German forces of Army Group Center in place while the Saturn offensive in the south ran its course.

Red God of War covers Operation Mars using the same game system as Alsace 1945 and America Triumphant. Game pieces represent regiments, brigades and divisions. Headquarters are vital to activate units and send them into action; supply is also important to keeping your units at full efficiency and players must choose how to allocate their resources. There will never be enough of them to accomplish everything at once.

Game Turn: 2 days
Hex: 5 miles (8 kilometers)
Units: Battalion to Corps

Game Inventory:

One 22 x 34" full color map
One dual-side printed countersheet (280 1/2" counters)
One 16-page Red God of War rulebook
One 6-sided dice


Solitaire Playability: Good
Complexity Level: 1,5 out of 5
Players: 2
Playing Time: 60 to 120 minutes

(Source: Avalanche Press website and user's description)

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