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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-90 분
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연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Luis Bolaños Mures
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아티스트
-
인원
게임 소개
소개
스쿼는 두 명의 플레이어: 블랙과 화이트를 위한 무승부 없는 연결 게임이다. 처음에는 비어있던 사각 보드의 교차점(점)에서 플레이됩니다. 권장 보드 크기는 5x5에서 8x8 사이입니다. 보드의 위쪽과 아래쪽 가장자리는 검은색이고 왼쪽과 오른쪽 가장자리는 흰색입니다.
정의들
돌을 뒤집는다는 것은 그것을 반대 색의 돌로 대체하는 것을 의미합니다.
뒤집기 방향은 검은색은 수평, 흰색은 수직입니다.
놀다
검은색이 먼저 재생되고 나서 번갈아 돌아간다. 다음 작업 중 하나를 수행해야 합니다.
- 기동: 빈 지점에 당신의 색깔의 돌 하나를 놓고 당신의 뒤집는 방향과 평행하고 같은 방향으로 당신의 배치에 인접한 모든 연속적인 적 돌들의 직선을 뒤집으세요.
- 스윕(Sweep): 상대편 색의 반대쪽 보드 가장자리에 선이 닿고 이전 턴에서 같은 선을 스윕한 적이 없다면 플립 방향을 따라 인접한 적 스톤의 직선을 플립합니다. 참고로 스윕 라인은 보드 바깥에서 그 옆에 돌을 놓아 표시할 수 있다.
목표
만약 당신의 차례가 시작될 때, 당신의 색깔의 연속적인 돌들이 당신의 색깔의 반대쪽 보드 가장자리에 닿는다면 당신은 승리할 것입니다. 또한 당신의 차례가 끝날 때, 보드에 체인이 있고 상대방이 사용할 수 있는 동작이 없을 때 승리합니다.
스쿼는 두 명의 플레이어: 블랙과 화이트를 위한 무승부 없는 연결 게임이다. 처음에는 비어있던 사각 보드의 교차점(점)에서 플레이됩니다. 권장 보드 크기는 5x5에서 8x8 사이입니다. 보드의 위쪽과 아래쪽 가장자리는 검은색이고 왼쪽과 오른쪽 가장자리는 흰색입니다.
정의들
돌을 뒤집는다는 것은 그것을 반대 색의 돌로 대체하는 것을 의미합니다.
뒤집기 방향은 검은색은 수평, 흰색은 수직입니다.
놀다
검은색이 먼저 재생되고 나서 번갈아 돌아간다. 다음 작업 중 하나를 수행해야 합니다.
- 기동: 빈 지점에 당신의 색깔의 돌 하나를 놓고 당신의 뒤집는 방향과 평행하고 같은 방향으로 당신의 배치에 인접한 모든 연속적인 적 돌들의 직선을 뒤집으세요.
- 스윕(Sweep): 상대편 색의 반대쪽 보드 가장자리에 선이 닿고 이전 턴에서 같은 선을 스윕한 적이 없다면 플립 방향을 따라 인접한 적 스톤의 직선을 플립합니다. 참고로 스윕 라인은 보드 바깥에서 그 옆에 돌을 놓아 표시할 수 있다.
목표
만약 당신의 차례가 시작될 때, 당신의 색깔의 연속적인 돌들이 당신의 색깔의 반대쪽 보드 가장자리에 닿는다면 당신은 승리할 것입니다. 또한 당신의 차례가 끝날 때, 보드에 체인이 있고 상대방이 사용할 수 있는 동작이 없을 때 승리합니다.
Introduction
Squer is a drawless connection game for two players: Black and White. It's played on the intersections (points) of an initially empty square board. The suggested board sizes are between 5x5 and 8x8. The top and bottom edges of the board are colored black; the left and right edges are colored white.
Definitions
To flip a stone means to replace it with a stone of the opposite color.
The flipping direction is horizontal for Black and vertical for White.
Play
Black plays first, then turns alternate. On your turn, you must perform exactly one of the following actions:
- Maneuver: Place one stone of your color on an empty point and flip all straight lines of contiguous enemy stones that are both parallel to your flipping direction and adjacent to your placement in the same direction.
- Sweep: Flip a straight line of contiguous enemy stones along your flipping direction, provided that said line touches the two opposite board edges of your opponent's color and that you haven't swept that same line on any previous turn of the game. As a reference, a swept line can be marked by placing a stone next to it outside the board.
Objective
You win if, at the start of your turn, there's a chain of orthogonally contiguous stones of your color touching the two opposite board edges of your color. You also win if, at the end of your turn, there's such a chain on the board and your opponent has no moves available.
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