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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
12-30 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael Salmon
-
아티스트
Michael Salmon
-
인원
게임 소개
From Box: 알렉산더 핑크 버니입은 또 배가 고프다. 그는 그가 가장 좋아하는 네 개의 가게를 방문하기로 결심한다. 그러나 부닙 캐쳐들은 다른 생각을 가지고 있고 부닙이 빌라봉의 안전한 곳으로 돌아오기 전에 그를 잡기 위해 출발한다. 번입 조심해 - 잡히지 마!
[참고: 부니입은 신화 속의 호주 원주민 생물이다.]
게임의 대상: 승자는 드디어 더 버닙 OR 더 버닙을 잡은 플레이어로, 4개 샵을 모두 방문하고 빌라봉으로 무사히 돌아온다.
한 명은 부닙이고, 다른 한 명은 부닙 캐쳐스입니다. 6번 치면 6번 째는 제2의 번입이다. 부닙은 보드의 중앙에 있는 빌라봉에서 시작하고, 포수는 보드의 모서리에 있다. 각 플레이어는 상자 안에 장착된 스피너를 회전시켜 그 많은 공간(1-2-2-3-4-5-6)을 움직인다.
부닙은 보드의 중앙 가장자리에 있는 4개의 상점 각각을 지나쳐야 한다(들어가야 할 필요가 없다). 가게와 가게 양쪽의 분홍색 공간은 포수에게 금지되어 있습니다. 포수들은 부닙이 안전한 지역에 있지 않을 때 착륙을 시도한다. 만약 그들이 그렇게 한다면, 그들은 부닙 이스케이프 스피너(박스 안에 장착된 두 번째 스피너)를 돌린다: 부닙은 자동으로 다른 명명된 공간으로 이동하거나, 그가 잡히거나(포수가 승리한다). 만약 부닙이 4개의 가게를 모두 방문하고 그의 출발 공간(빌라봉)으로 돌아온다면 그는 승리하게 된다. 포수가 다른 포수 위에 착지하면 포수는 그의 출발 공간으로 돌려보낸다.
작품과 생물이 다른 동일한 게임 시스템이 "에 사용되었다.Wombat"과 뉴질랜드 버전 "을 주의하세요.그 다음 해에 발행된 키위를 잡아보세요.
[참고: 부니입은 신화 속의 호주 원주민 생물이다.]
게임의 대상: 승자는 드디어 더 버닙 OR 더 버닙을 잡은 플레이어로, 4개 샵을 모두 방문하고 빌라봉으로 무사히 돌아온다.
한 명은 부닙이고, 다른 한 명은 부닙 캐쳐스입니다. 6번 치면 6번 째는 제2의 번입이다. 부닙은 보드의 중앙에 있는 빌라봉에서 시작하고, 포수는 보드의 모서리에 있다. 각 플레이어는 상자 안에 장착된 스피너를 회전시켜 그 많은 공간(1-2-2-3-4-5-6)을 움직인다.
부닙은 보드의 중앙 가장자리에 있는 4개의 상점 각각을 지나쳐야 한다(들어가야 할 필요가 없다). 가게와 가게 양쪽의 분홍색 공간은 포수에게 금지되어 있습니다. 포수들은 부닙이 안전한 지역에 있지 않을 때 착륙을 시도한다. 만약 그들이 그렇게 한다면, 그들은 부닙 이스케이프 스피너(박스 안에 장착된 두 번째 스피너)를 돌린다: 부닙은 자동으로 다른 명명된 공간으로 이동하거나, 그가 잡히거나(포수가 승리한다). 만약 부닙이 4개의 가게를 모두 방문하고 그의 출발 공간(빌라봉)으로 돌아온다면 그는 승리하게 된다. 포수가 다른 포수 위에 착지하면 포수는 그의 출발 공간으로 돌려보낸다.
작품과 생물이 다른 동일한 게임 시스템이 "에 사용되었다.Wombat"과 뉴질랜드 버전 "을 주의하세요.그 다음 해에 발행된 키위를 잡아보세요.
From Box: Alexander the pink bunyip is hungry again. He decides to visit his four favorite shops. But the Bunyip Catchers have other ideas and set out to catch The Bunyip before he returns to the safety of the billabong. Watch Out Bunyip - don't get caught!
[note: a Bunyip is a mythical Australian Aboriginal creature].
Object of the game: The winner is the player who finally catches The Bunyip OR the Bunyip who has visited all four shops and returns safely to the billabong.
One player is the Bunyip, the others are Bunyip Catchers. If 6 play, the 6th is a second Bunyip. The Bunyip(s) starts in the Billabong in the centre of the board, the catchers in the corners of the board. Each player spins a spinner (mounted in the box) and moves that many spaces (1-2-2-3-3-4-5-6).
The Bunyip(s) must pass over (they don't have to stop on) each of the 4 shops in the centre edges of the board. The shops and the pink spaces either side of the shops are prohibited to the catchers. The catchers attempt to land on the Bunyip when he is not in a safe area. If they do so, they spin the Bunyip Escape spinner (a second spinner mounted inside the box): either the Bunyip is moved automatically to another named space, or he is caught (and the catcher wins). If the Bunyip visits all 4 shops and returns to his starting space (the Billabong) he wins. Catchers landing on another catcher send the latter is sent back to his starting space.
The same game system, with different artwork and creatures was used in "Watch out wombat" and the New Zealand version "Catch that kiwi" both issued the following year.
[note: a Bunyip is a mythical Australian Aboriginal creature].
Object of the game: The winner is the player who finally catches The Bunyip OR the Bunyip who has visited all four shops and returns safely to the billabong.
One player is the Bunyip, the others are Bunyip Catchers. If 6 play, the 6th is a second Bunyip. The Bunyip(s) starts in the Billabong in the centre of the board, the catchers in the corners of the board. Each player spins a spinner (mounted in the box) and moves that many spaces (1-2-2-3-3-4-5-6).
The Bunyip(s) must pass over (they don't have to stop on) each of the 4 shops in the centre edges of the board. The shops and the pink spaces either side of the shops are prohibited to the catchers. The catchers attempt to land on the Bunyip when he is not in a safe area. If they do so, they spin the Bunyip Escape spinner (a second spinner mounted inside the box): either the Bunyip is moved automatically to another named space, or he is caught (and the catcher wins). If the Bunyip visits all 4 shops and returns to his starting space (the Billabong) he wins. Catchers landing on another catcher send the latter is sent back to his starting space.
The same game system, with different artwork and creatures was used in "Watch out wombat" and the New Zealand version "Catch that kiwi" both issued the following year.
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