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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Joseph Miranda
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아티스트
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인원
게임 소개
티탄의 출생은 고대 그리스 신화 세계에서 영웅적인 놀이이다. 2대 4로 플레이할 수 있습니다. 각 플레이어는 전설에서 나오는 영웅을 묘사하여 사나운 괴물들과 싸우고 서사시적인 유물을 되찾는 임무를 수행한다.
각 플레이어는 게임을 시작할 때 선택한 영웅 한 명의 동작을 제어합니다. 지도에서 영웅 카운터는 사이트에서 링크된 점으로, 점을 링크된 점으로, 점을 링크된 사이트로 이동합니다. 영웅의 동맹, 만약 그녀가 가지고 있다면, 그리고 남아있는 선원들은 영웅의 배에 앉아서 필요에 따라 그들의 기술을 영웅에게 빌려준다.
히어로즈, 얼라이언스, 크루는 배틀, 네비게이션, 그리고 위츠의 세 가지 특성을 가지고 있습니다. 게임을 하는 동안 플레이어는 각각의 영웅, 앨리, 크루의 특성을 조합하여 다이롤을 만들어야 한다. 몬스터와 다른 게임 효과들은 크루를 죽일 수 있습니다. 영웅은 6명의 크루로 시작합니다. 플레이어는 해당 방패 번호에 크루 마커를 배치하여 크루의 현재 수를 기록합니다. 플레이어의 크루가 몬스터와 다른 게임 효과에 의해 죽임을 당함에 따라, 소유자는 적절한 낮은 숫자의 방패로 마커를 이동시킨다.
남은 크루가 없는 영웅은 본질적으로 뗏목 위에 혼자 있다. 선원들은 죽거나 도망갔죠 히어로즈 크루 카운터가 배 매트의 "0" 쉴드 위에 있으면 히어로가 크루의 스킬 번호를 추가할 수 없으며, 각 턴마다 하나의 액션만 취할 수 있습니다. 또한 히어로즈 크루가 "0" 쉴드에 도달하면 그녀가 가지고 있던 기어나 앨리 카운터를 잃게 된다. 카운터를 아래로 돌려서 각각의 더미로 다시 섞으세요.
좋은 신화의 방식에서, BoT는 푸짐한 양의 예언에 의존한다. 영웅에 의해 수집된 예언의 양은 그녀의 배에 있는 트랙으로 표현됩니다. 한 선수는 언제나 6점 이하의 프로페시 포인트를 가질 수 있다. 프로페시는 두 가지 주요 용도가 있다. 플레이어는 자신의 차례 동안 프로페시 포인트를 사용하여 지도 상의 어느 사이트에 있는 모든 카운터를 살펴볼 수 있습니다. 이것은 플레이어가 다음 퀘스트에서 어떤 종류의 도전에 직면하는지 또는 특정한 바다 몬스터가 무엇인지 알 수 있도록 중요하다. 플레이어는 챌린지 중에 필요할 경우 프로페시 마커를 전용으로 사용하여 보너스 다이롤을 제공할 수 있습니다. 프로페시가 커밋할 때마다 플레이어는 챌린지 롤 동안 추가 다이를 굴릴 수 있다. 사용 여부와 관계없이 챌린지가 끝나면 프로페시가 약속한 모든 것이 사라집니다. 이 두 가지 중 어느 것도 플레이어의 액션을 희생시키지 않습니다.
각 플레이어는 무작위로 그려진 퀘스트 마커로 게임을 시작합니다. 세 번째 완료된 퀘스트를 획득한 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다!
각 플레이어는 게임을 시작할 때 선택한 영웅 한 명의 동작을 제어합니다. 지도에서 영웅 카운터는 사이트에서 링크된 점으로, 점을 링크된 점으로, 점을 링크된 사이트로 이동합니다. 영웅의 동맹, 만약 그녀가 가지고 있다면, 그리고 남아있는 선원들은 영웅의 배에 앉아서 필요에 따라 그들의 기술을 영웅에게 빌려준다.
히어로즈, 얼라이언스, 크루는 배틀, 네비게이션, 그리고 위츠의 세 가지 특성을 가지고 있습니다. 게임을 하는 동안 플레이어는 각각의 영웅, 앨리, 크루의 특성을 조합하여 다이롤을 만들어야 한다. 몬스터와 다른 게임 효과들은 크루를 죽일 수 있습니다. 영웅은 6명의 크루로 시작합니다. 플레이어는 해당 방패 번호에 크루 마커를 배치하여 크루의 현재 수를 기록합니다. 플레이어의 크루가 몬스터와 다른 게임 효과에 의해 죽임을 당함에 따라, 소유자는 적절한 낮은 숫자의 방패로 마커를 이동시킨다.
남은 크루가 없는 영웅은 본질적으로 뗏목 위에 혼자 있다. 선원들은 죽거나 도망갔죠 히어로즈 크루 카운터가 배 매트의 "0" 쉴드 위에 있으면 히어로가 크루의 스킬 번호를 추가할 수 없으며, 각 턴마다 하나의 액션만 취할 수 있습니다. 또한 히어로즈 크루가 "0" 쉴드에 도달하면 그녀가 가지고 있던 기어나 앨리 카운터를 잃게 된다. 카운터를 아래로 돌려서 각각의 더미로 다시 섞으세요.
좋은 신화의 방식에서, BoT는 푸짐한 양의 예언에 의존한다. 영웅에 의해 수집된 예언의 양은 그녀의 배에 있는 트랙으로 표현됩니다. 한 선수는 언제나 6점 이하의 프로페시 포인트를 가질 수 있다. 프로페시는 두 가지 주요 용도가 있다. 플레이어는 자신의 차례 동안 프로페시 포인트를 사용하여 지도 상의 어느 사이트에 있는 모든 카운터를 살펴볼 수 있습니다. 이것은 플레이어가 다음 퀘스트에서 어떤 종류의 도전에 직면하는지 또는 특정한 바다 몬스터가 무엇인지 알 수 있도록 중요하다. 플레이어는 챌린지 중에 필요할 경우 프로페시 마커를 전용으로 사용하여 보너스 다이롤을 제공할 수 있습니다. 프로페시가 커밋할 때마다 플레이어는 챌린지 롤 동안 추가 다이를 굴릴 수 있다. 사용 여부와 관계없이 챌린지가 끝나면 프로페시가 약속한 모든 것이 사라집니다. 이 두 가지 중 어느 것도 플레이어의 액션을 희생시키지 않습니다.
각 플레이어는 무작위로 그려진 퀘스트 마커로 게임을 시작합니다. 세 번째 완료된 퀘스트를 획득한 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다!
Born of Titans is a game of heroism in the world of ancient Greek mythology. Two to four may play . Each player portrays a hero from legend who undertakes quests to battle with fierce monsters and retrieve epic artifacts.
Each player controls the actions of one Hero selected at the start of the game. Hero counters are moved on the map along from Sites to linked Points, Points to linked Points, and Points to linked Sites. A Hero's Ally, if she has one, and Crew remaining sit aboard the Hero's Ship and lend their skills to the Hero as needed.
Heroes, Allies, and Crew have three attributes: Battle, Navigation, and Wits. During the game, players must make die rolls against the combined attributes of their respective Hero, Ally, and Crew. Monsters and other game effects can kill Crew. A Hero begins with six Crew. Players record the current number of Crew by placing the Crew marker on the corresponding shield number. As a player's Crew are killed by monsters and other game effects, the owning player moves the marker to a shield with the appropriate lower number.
A Hero with no remaining Crew is essentially alone on a raft. Her crew is dead or has run off. If a Hero's Crew counter is on the "0" Shield on her Ship mat, the Hero may not add the Crew's skill numbers, and may only take one Action each turn. Also, when a Hero's Crew reaches the "0" Shield, she loses any Gear or Ally counters she had. Turn those counters face down and shuffle them back into their respective piles.
In the fashion of good mythology, BoT relies on a generous amount of Prophesy. The amount of Prophesy collected by a Hero is represented by a track on her Ship. A player may have no more than six Prophesy points at any time. Prophesy has two primary uses. A player may spend a Prophesy point during her turn to look at all counters at any Site on the map. This is important so a player can know what sort of challenge she faces on her next Quest or what a particular Sea Monster is. A player may dedicate Prophesy markers to provide bonus die rolls, if needed, during a Challenge. Each Prophesy committed allows the player to roll an additional die during the Challenge roll. Any Prophesy committed are lost at the end of the Challenge, whether used or not. Neither of these uses costs the player an Action.
Each player begins the game with a randomly drawn Quest Marker. The first player to gain a third Completed Quest wins the game!
Each player controls the actions of one Hero selected at the start of the game. Hero counters are moved on the map along from Sites to linked Points, Points to linked Points, and Points to linked Sites. A Hero's Ally, if she has one, and Crew remaining sit aboard the Hero's Ship and lend their skills to the Hero as needed.
Heroes, Allies, and Crew have three attributes: Battle, Navigation, and Wits. During the game, players must make die rolls against the combined attributes of their respective Hero, Ally, and Crew. Monsters and other game effects can kill Crew. A Hero begins with six Crew. Players record the current number of Crew by placing the Crew marker on the corresponding shield number. As a player's Crew are killed by monsters and other game effects, the owning player moves the marker to a shield with the appropriate lower number.
A Hero with no remaining Crew is essentially alone on a raft. Her crew is dead or has run off. If a Hero's Crew counter is on the "0" Shield on her Ship mat, the Hero may not add the Crew's skill numbers, and may only take one Action each turn. Also, when a Hero's Crew reaches the "0" Shield, she loses any Gear or Ally counters she had. Turn those counters face down and shuffle them back into their respective piles.
In the fashion of good mythology, BoT relies on a generous amount of Prophesy. The amount of Prophesy collected by a Hero is represented by a track on her Ship. A player may have no more than six Prophesy points at any time. Prophesy has two primary uses. A player may spend a Prophesy point during her turn to look at all counters at any Site on the map. This is important so a player can know what sort of challenge she faces on her next Quest or what a particular Sea Monster is. A player may dedicate Prophesy markers to provide bonus die rolls, if needed, during a Challenge. Each Prophesy committed allows the player to roll an additional die during the Challenge roll. Any Prophesy committed are lost at the end of the Challenge, whether used or not. Neither of these uses costs the player an Action.
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