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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.30 / 5
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디자이너
Richard H. Berg, Alan J. Ray
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아티스트
Rodger B. MacGowan, Leland Myrick, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
항상 이기는 사람을 견딜 수 없는 분들을 위해, 여기 줄리어스 시저&rsquo의 희귀한 패배들 중 하나를 경기할 기회가 있습니다. 게르고비아 전투는 카이사르가 아르베르니 족을 비롯한 갈리아 부족의 새로운 족장 베르킨게토릭스가 이끄는 군대를 고립시키고 물리침으로써 대규모 갈리아 폭동의 위협을 소탕하려는 시도였다.
아르베르니족은 게르고비아의 언덕 요새 오피둠에서 방어 진지를 취했는데, 이는 알레시아에서 취했던 것과 비슷하지만, 주변 지형을 고려할 때 좀 더 어려운 위치였다.
오피둠 성벽 아래에서 벌어진 일련의 짧은 전투에서, 그리고 아마도 게르고브 여인들의 토플리스 쇼(진짜!!)에 의해 도움을 받은 것으로 보이며, 갈리아인들은 로마인들을 몰아내는데 성공했고, 카이사르는 8년 동안 그의 유일한 심각한 손실을 입었다.
게르고비아 모듈은 자체 지도와 함께 나오지만 대부분 카이사르의 갈리아 정복과 부족원 몇 명의 카운터를 사용한다. 또한 C/CoG에 대한 규칙(가급적 2판(2006년)을 사용하지만 원본 버전은 잘 작동한다.
그리고 게르고비아의 언덕 꼭대기 오피덤이 요새화되어 있는 동안, 게르고비아는 공성 공격이 아니라, 오히려 단절된 일련의 공격, 속임수, 실수이다. 게르고비아로 접근하는 길은 상당히 가파르고 다소 바위가 많은 지형이지만, 로마인인 카이사르는 이미 쉽게 이동할 수 있도록 두 개의 진지와 가라앉은 참호를 지었다. 옵션과 가능한 전략이 다양하기 때문에 게르고비아는 어느 쪽이든 힘든 게임이다.
시드가 아닌 줄리어스 카이사르가 설계하고 리처드 버그가 개발했으며, 라비에누스 가문, 알 레이 가문, 게르고비아 가문이 개발한 지도 한 장과 작은 카운터 한 장, 그리고 전투에 필요한 모든 규칙이 포함되어 있다.
(GMT 웹 사이트에서)
아르베르니족은 게르고비아의 언덕 요새 오피둠에서 방어 진지를 취했는데, 이는 알레시아에서 취했던 것과 비슷하지만, 주변 지형을 고려할 때 좀 더 어려운 위치였다.
오피둠 성벽 아래에서 벌어진 일련의 짧은 전투에서, 그리고 아마도 게르고브 여인들의 토플리스 쇼(진짜!!)에 의해 도움을 받은 것으로 보이며, 갈리아인들은 로마인들을 몰아내는데 성공했고, 카이사르는 8년 동안 그의 유일한 심각한 손실을 입었다.
게르고비아 모듈은 자체 지도와 함께 나오지만 대부분 카이사르의 갈리아 정복과 부족원 몇 명의 카운터를 사용한다. 또한 C/CoG에 대한 규칙(가급적 2판(2006년)을 사용하지만 원본 버전은 잘 작동한다.
그리고 게르고비아의 언덕 꼭대기 오피덤이 요새화되어 있는 동안, 게르고비아는 공성 공격이 아니라, 오히려 단절된 일련의 공격, 속임수, 실수이다. 게르고비아로 접근하는 길은 상당히 가파르고 다소 바위가 많은 지형이지만, 로마인인 카이사르는 이미 쉽게 이동할 수 있도록 두 개의 진지와 가라앉은 참호를 지었다. 옵션과 가능한 전략이 다양하기 때문에 게르고비아는 어느 쪽이든 힘든 게임이다.
시드가 아닌 줄리어스 카이사르가 설계하고 리처드 버그가 개발했으며, 라비에누스 가문, 알 레이 가문, 게르고비아 가문이 개발한 지도 한 장과 작은 카운터 한 장, 그리고 전투에 필요한 모든 규칙이 포함되어 있다.
(GMT 웹 사이트에서)
For those of you who can’t stand someone who wins all the time, here is an opportunity to game one of Julius Caesar’s rare losses. The Battle of Gergovia was Caesar's failed attempt to wipe out the threat of a large Gallic uprising by isolating and defeating a gathering of the Arverni, plus several other Gallic contingents, under their new chieftain, Vercingetorix.
The Arverni had taken a defensive position in the hill fortress oppidum of Gergovia, a position somewhat similar to (but much smaller than) that that they would take at Alesia but, given the surrounding terrain, a bit more difficult to take.
In a series of short battles that took place mostly below the walls of the oppidum, and probably helped by a topless show from the Gergovian women (really!!), the Gauls managed to drive off the Romans, inflicting on Caesar his only serious loss in his 8 year campaign.
The Gergovia module comes with its own map but uses, mostly, counters from Caesar: Conquest of Gaul, along with a few extra tribesmen counters. It also uses the rules for C/CoG (preferably the 2nd edition (2006), but the original version will work just fine).
And while the hilltop oppidum of Gergovia is fortified, Gergovia is not a siege assault (for the most part), but a rather disconnected series of attacks, feints and mistakes. The terrain is not overly conducive to linear combat, the approach to Gergovia being fairly steep and somewhat rocky, but Caesar, Roman that he is, has already built two camps and a sunken trench for easy movement. Gergovia is a tough game for either side, as the options and possible strategies are multiple.
Designed by GBoH’s own Caesar (Julius, not Sid), Richard Berg and Developed by his House Labienus, Al Ray, Gergovia contains one full map, one small sheet of counters, and all rules needed for the battle (as a scenario for Caesar: Conquest of Gaul).
(from the GMT Website)
The Arverni had taken a defensive position in the hill fortress oppidum of Gergovia, a position somewhat similar to (but much smaller than) that that they would take at Alesia but, given the surrounding terrain, a bit more difficult to take.
In a series of short battles that took place mostly below the walls of the oppidum, and probably helped by a topless show from the Gergovian women (really!!), the Gauls managed to drive off the Romans, inflicting on Caesar his only serious loss in his 8 year campaign.
The Gergovia module comes with its own map but uses, mostly, counters from Caesar: Conquest of Gaul, along with a few extra tribesmen counters. It also uses the rules for C/CoG (preferably the 2nd edition (2006), but the original version will work just fine).
And while the hilltop oppidum of Gergovia is fortified, Gergovia is not a siege assault (for the most part), but a rather disconnected series of attacks, feints and mistakes. The terrain is not overly conducive to linear combat, the approach to Gergovia being fairly steep and somewhat rocky, but Caesar, Roman that he is, has already built two camps and a sunken trench for easy movement. Gergovia is a tough game for either side, as the options and possible strategies are multiple.
Designed by GBoH’s own Caesar (Julius, not Sid), Richard Berg and Developed by his House Labienus, Al Ray, Gergovia contains one full map, one small sheet of counters, and all rules needed for the battle (as a scenario for Caesar: Conquest of Gaul).
(from the GMT Website)
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