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STRATEGY : 08.5Descent: Journeys in the Dark (Second Edition) – Road to Legend (2016) -
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Nathan I. Hajek, Justin Kemppainen
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아티스트
-
인원
게임 소개
로드 투 레전드는 Descent: Journes in the Dark Second Edition 및 확장 버전을 재생하는 새로운 방법을 제공합니다. '로드 투 레전드'에서는 영웅 플레이어 1~4명이 힘을 합쳐 오버로드 플레이어를 대신하는 반려 앱이 제시하는 난관을 극복해야 한다.
Road to Legend의 게임플레이 대부분은 핵심 게임과 동일합니다. 영웅들은 어둡고 위험한 지역을 탐험하고, 괴물들과 싸우고, 부를 얻음으로써 탐험에 착수한다.
로드 투 레전드(Road to Legend)는 핵심 게임인 Descent: Journes in the Dark Second Edition의 많은 규칙을 사용하며, 특히 움직임, 액션, 전투 및 전술 게임의 다른 측면과 같은 요소를 사용한다.
이러한 유사성 때문에 플레이어들이 로드 투 레전드 게임을 시도하기 전에 핵심 게임 규칙을 숙지할 필요가 있다.
그러나 핵심 게임과 로드 투 레전드 사이에는 많은 근본적인 차이점이 있는데, 특히 다음과 같다.
• Road to Legend는 오버로드 플레이어가 없는 협동 게임입니다. 모든 플레이어는 영웅 편에 서서 퀘스트와 캠페인을 함께 이기거나 지거나 합니다.
• 기본적인 게임이나 에픽 플레이 변형은 없습니다. 플레이어는 일련의 스토리 퀘스트로 구성된 캠페인의 일부로만 로드 투 레전드를 플레이합니다.
• 각 퀘스트에 대한 설정(퀘스트 규칙, 타일, 토큰, 몬스터 포함)은 앱에 의해 결정되며, 퀘스트는 맵 전체가 표시된 상태에서 시작되지 않습니다. 플레이어가 지도를 탐색하고 문을 열면 추가 퀘스트 규칙, 타일, 토큰, 몬스터 등이 공개된다.
• 모든 히어로 턴에 이어 모든 몬스터 턴을 해결하는 대신, 히어로 턴과 몬스터 활성화가 번갈아 일어납니다. 또한 몬스터가 활성화될 때 수행하는 동작은 앱에 의해 결정됩니다.
Road to Legend의 게임플레이 대부분은 핵심 게임과 동일합니다. 영웅들은 어둡고 위험한 지역을 탐험하고, 괴물들과 싸우고, 부를 얻음으로써 탐험에 착수한다.
로드 투 레전드(Road to Legend)는 핵심 게임인 Descent: Journes in the Dark Second Edition의 많은 규칙을 사용하며, 특히 움직임, 액션, 전투 및 전술 게임의 다른 측면과 같은 요소를 사용한다.
이러한 유사성 때문에 플레이어들이 로드 투 레전드 게임을 시도하기 전에 핵심 게임 규칙을 숙지할 필요가 있다.
그러나 핵심 게임과 로드 투 레전드 사이에는 많은 근본적인 차이점이 있는데, 특히 다음과 같다.
• Road to Legend는 오버로드 플레이어가 없는 협동 게임입니다. 모든 플레이어는 영웅 편에 서서 퀘스트와 캠페인을 함께 이기거나 지거나 합니다.
• 기본적인 게임이나 에픽 플레이 변형은 없습니다. 플레이어는 일련의 스토리 퀘스트로 구성된 캠페인의 일부로만 로드 투 레전드를 플레이합니다.
• 각 퀘스트에 대한 설정(퀘스트 규칙, 타일, 토큰, 몬스터 포함)은 앱에 의해 결정되며, 퀘스트는 맵 전체가 표시된 상태에서 시작되지 않습니다. 플레이어가 지도를 탐색하고 문을 열면 추가 퀘스트 규칙, 타일, 토큰, 몬스터 등이 공개된다.
• 모든 히어로 턴에 이어 모든 몬스터 턴을 해결하는 대신, 히어로 턴과 몬스터 활성화가 번갈아 일어납니다. 또한 몬스터가 활성화될 때 수행하는 동작은 앱에 의해 결정됩니다.
Road to Legend provides a new way to play Descent: Journeys in the Dark Second Edition and its expansions. In Road to Legend, one to four hero players must work together to overcome the challenges presented to them by a companion app which takes the place of the overlord player.
Much of the gameplay for Road to Legend is the same as it is in the core game. Heroes undertake quests by venturing into dark and perilous locales, battling monsters and gaining riches along the way.
Road to Legend uses many of the rules from the core game of Descent: Journeys in the Dark Second Edition, in particular elements such as movement, actions, combat, and other aspects of the tactical game.
Because of this similarity, it is necessary for players to be familiar with the core game rules before attempting to play Road to Legend.
However, there are many fundamental differences between the core game and Road to Legend, in particular the following:
• Road to Legend is a cooperative game with no overlord player. All players are on the hero side and win or lose the quests and campaign together.
• There is no basic game or Epic Play variant. Players only play Road to Legend as part of a campaign, which consists of a series of story quests.
• Setup for each quest (including quest rules, tiles, tokens, and monsters) is determined by the app, and quests do not start with the entirety of the map revealed. As players explore the map and open doors, additional quest rules, tiles, tokens, and monsters are revealed.
• Instead of resolving all hero turns followed by all monster activations, hero turns and monster activations alternate. Additionally, the actions that are performed by monsters when they activate are determined by the app.
Much of the gameplay for Road to Legend is the same as it is in the core game. Heroes undertake quests by venturing into dark and perilous locales, battling monsters and gaining riches along the way.
Road to Legend uses many of the rules from the core game of Descent: Journeys in the Dark Second Edition, in particular elements such as movement, actions, combat, and other aspects of the tactical game.
Because of this similarity, it is necessary for players to be familiar with the core game rules before attempting to play Road to Legend.
However, there are many fundamental differences between the core game and Road to Legend, in particular the following:
• Road to Legend is a cooperative game with no overlord player. All players are on the hero side and win or lose the quests and campaign together.
• There is no basic game or Epic Play variant. Players only play Road to Legend as part of a campaign, which consists of a series of story quests.
• Setup for each quest (including quest rules, tiles, tokens, and monsters) is determined by the app, and quests do not start with the entirety of the map revealed. As players explore the map and open doors, additional quest rules, tiles, tokens, and monsters are revealed.
• Instead of resolving all hero turns followed by all monster activations, hero turns and monster activations alternate. Additionally, the actions that are performed by monsters when they activate are determined by the app.
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