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BGG랭킹
BGG전체 : 2964
PARTYGAMES : 210
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인원
4-8 명
BGG추천: 4-8 명 -
게임시간
15-35 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Bruno Faidutti, Eric M. Lang
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아티스트
Cari
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인원
게임 소개
에릭 랭과 브루노 파이두티의 두 번째 공동 디자인인 시크릿에서 플레이어들은 숨겨진 팀 &mdash, CIA 또는 KGB &mdash를 할당받으며 자신의 팀을 위해 가장 많은 점수를 모으려고 노력한다. 게다가 한두 명의 선수는 아무도 위해 일하지 않는 비밀스러운 반체제 히피들이다. 그들의 목표는 맨과 싸워서 가장 적은 점수를 얻는 것이다.
차례가 되면 무작위로 뽑은 에이전트 카드 두 장 중 하나를 다른 플레이어에게 제공합니다. 이 카드들은 포인트 가치가 있고 좋은 능력이나 나쁜 능력도 다양합니다. 그 플레이어는 에이전트를 받아들여서 점수를 매기거나 거절할 경우 카드가 당신에게 돌아오면 당신이 점수를 매긴다. 이 게임은 한 선수가 5장의 카드를 가지고 그 후에 각 팀이 공개되며, 히피가 가장 낮은 점수를 획득하지 않는 한 가장 높은 점수를 획득한 팀이 승리한다.
캐릭터 카드 간의 상호작용이 게임의 향신료이지만 플레이 중에 능력을 발견할 수 있기 때문에 3분 안에 게임을 가르칠 수 있다.
차례가 되면 무작위로 뽑은 에이전트 카드 두 장 중 하나를 다른 플레이어에게 제공합니다. 이 카드들은 포인트 가치가 있고 좋은 능력이나 나쁜 능력도 다양합니다. 그 플레이어는 에이전트를 받아들여서 점수를 매기거나 거절할 경우 카드가 당신에게 돌아오면 당신이 점수를 매긴다. 이 게임은 한 선수가 5장의 카드를 가지고 그 후에 각 팀이 공개되며, 히피가 가장 낮은 점수를 획득하지 않는 한 가장 높은 점수를 획득한 팀이 승리한다.
캐릭터 카드 간의 상호작용이 게임의 향신료이지만 플레이 중에 능력을 발견할 수 있기 때문에 3분 안에 게임을 가르칠 수 있다.
In Secrets, the second co-design between Eric Lang and Bruno Faidutti, players are assigned a hidden team — the CIA or KGB — and are trying to collect the most points for their side. In addition, one or two players are secretly anti-establishment Hippies who are working for nobody. Their goal is to fight the Man and have the fewest points.
On your turn, offer one of two randomly drawn agent cards to another player. These cards are worth points and have varying good or bad abilities. That player either accepts the agent, in which case they score it, or they refuse, in which case the card returns to you, and you score it. The game ends when a player has five cards, after which the teams are revealed; the team with the highest combined score wins, unless a Hippie has the single lowest score, in which case they win.
The interactions between the character cards are the spice of the game, but since the abilities are discoverable during play, the game can be taught in three minutes.
On your turn, offer one of two randomly drawn agent cards to another player. These cards are worth points and have varying good or bad abilities. That player either accepts the agent, in which case they score it, or they refuse, in which case the card returns to you, and you score it. The game ends when a player has five cards, after which the teams are revealed; the team with the highest combined score wins, unless a Hippie has the single lowest score, in which case they win.
The interactions between the character cards are the spice of the game, but since the abilities are discoverable during play, the game can be taught in three minutes.
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