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BGG랭킹
BGG전체 : 1318
STRATEGY : 690
FAMILYGAMES : 331 -
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
30-50 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.13 / 5
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디자이너
Corné van Moorsel
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아티스트
Filip Gavril, Daniel Profiri, Dominique Ramsey, Steven Tu
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인원
게임 소개
Habitats에서, 각각의 플레이어는 우리나 울타리 없이 큰 야생 공원을 짓습니다. 여러분의 공원에 있는 동물들은 초원, 덤불, 바위 또는 호수 같은 자연 서식지가 필요합니다. 예를 들어 얼룩말은 넓은 면적의 풀과 인접한 물이 필요한데, 박쥐에게는 바위와 덤불과 물이 필요하고, 하트에게는 덤불과 풀이 필요하고, 악어는 주로 물이 필요하다. 뱀, 개코원숭이, 벌, 코끼리, 수달, 도마뱀, 거북이, 독수리, 미어캣, 전갈자리, 돼지, 메기, 코뿔소 등이 있으며, 각각 68마리의 다양한 동물들이 있다.
각 놀이꾼은 입장용 타일로 공원을 시작하고, 동물 타일의 장터에서 도자기 인형(또는 일부 판본에서는 나무 관리용 메플)에 의해 각각 표현된다. 턴을 할 때, 플레이어는 타일을 왼쪽, 오른쪽 또는 앞쪽으로 가져가서 자신의 그림을 빈 공간으로 옮긴 다음, 자신의 그림이 턴을 시작한 위치에 타일을 그립니다.
공원에 동물 타일을 추가할 때, 여러분은 주요 경관 — 동물을 위한 기본 공간도 공원에 추가합니다. 이 새로운 동물을 배치하는 동안, 자신만의 풍경 조각은 다른 동물들의 요구 조건, 예를 들어, 인접한 수달의 물 욕구를 충족시키는 하마 타일의 물을 충족시키는 데 도움을 줄 수 있습니다. 따라서 땅에 대한 모든 동물의 욕망을 충족시키는 것은 당신이 추가할 때마다 점점 더 어려운 일이 된다.
다양한 경관, 식물, 동물들로 공원을 확장하는 것 외에도, 여러분은 여분의 입구 도로, 트레킹 장소, 망루를 건설함으로써 수익성을 향상시킬 수 있습니다.
서식지는 세 계절 동안 지속되며, 각 계절마다 6~9개의 새로운 타일을 제공한다. 시즌 목표를 가장 잘 달성한 선수는 보너스 포인트를 받게 되며, 2위와 3위의 경우 포인트 수가 적어진다. 게임이 끝나면 각 플레이어는 자신의 파크에 있는 각 타일에 대한 점수를 매긴다. 가장 많은 득점을 한 사람이 승리합니다!
각 놀이꾼은 입장용 타일로 공원을 시작하고, 동물 타일의 장터에서 도자기 인형(또는 일부 판본에서는 나무 관리용 메플)에 의해 각각 표현된다. 턴을 할 때, 플레이어는 타일을 왼쪽, 오른쪽 또는 앞쪽으로 가져가서 자신의 그림을 빈 공간으로 옮긴 다음, 자신의 그림이 턴을 시작한 위치에 타일을 그립니다.
공원에 동물 타일을 추가할 때, 여러분은 주요 경관 — 동물을 위한 기본 공간도 공원에 추가합니다. 이 새로운 동물을 배치하는 동안, 자신만의 풍경 조각은 다른 동물들의 요구 조건, 예를 들어, 인접한 수달의 물 욕구를 충족시키는 하마 타일의 물을 충족시키는 데 도움을 줄 수 있습니다. 따라서 땅에 대한 모든 동물의 욕망을 충족시키는 것은 당신이 추가할 때마다 점점 더 어려운 일이 된다.
다양한 경관, 식물, 동물들로 공원을 확장하는 것 외에도, 여러분은 여분의 입구 도로, 트레킹 장소, 망루를 건설함으로써 수익성을 향상시킬 수 있습니다.
서식지는 세 계절 동안 지속되며, 각 계절마다 6~9개의 새로운 타일을 제공한다. 시즌 목표를 가장 잘 달성한 선수는 보너스 포인트를 받게 되며, 2위와 3위의 경우 포인트 수가 적어진다. 게임이 끝나면 각 플레이어는 자신의 파크에 있는 각 타일에 대한 점수를 매긴다. 가장 많은 득점을 한 사람이 승리합니다!
In Habitats, each player builds a big wildlife park without cages or fences. The animals in your park need their natural habitats: grassland, bush, rocks or lakes. The zebra needs a big area of grass and some water adjacent, for example, while a bat needs rocks and bush and water, a hart needs bush and grass, and a crocodile needs mainly water. There is a snake, baboon, bee, elephant, otter, lizard, turtle, eagle, meerkat, scorpio, hog, catfish, rhino, etc., each with its own landscape requirements — 68 different animals in total.
Each player starts their individual park with an entrance tile, and they are each represented in the marketplace of animal tiles by a ceramic figure (or a wooden ranger meeple in some editions). On a turn, a player takes the tile to their left, right or front; moves their figure to the space just vacated; then draws a tile to place where their figure started the turn.
When adding an animal tile in your park, you add its main landscape — the base space for the animal — to your park, too. While placing this new animal, its own piece of landscape can help to fulfill the requirements of your other animals' requirements, e.g., the water on a hippo tile fulfilling the adjacent otter's need for water. Thus, fulfilling every animal's desire for land becomes a more and more difficult task with each tile you add.
Aside from expanding your park with different landscape types, flora and animals, you can improve its profitability by building extra entrance roads, trek spots, and watchtowers.
Habitats lasts three seasons, with each season giving each player 6-9 new tiles for their parks. Whoever has best met the goal of the season receives bonus points, with a smaller number of points for second and third place. At the end of the game, each player scores for each tile in their park based on whether that tile's requirements are satisfied. Whoever scores the most points wins!
Each player starts their individual park with an entrance tile, and they are each represented in the marketplace of animal tiles by a ceramic figure (or a wooden ranger meeple in some editions). On a turn, a player takes the tile to their left, right or front; moves their figure to the space just vacated; then draws a tile to place where their figure started the turn.
When adding an animal tile in your park, you add its main landscape — the base space for the animal — to your park, too. While placing this new animal, its own piece of landscape can help to fulfill the requirements of your other animals' requirements, e.g., the water on a hippo tile fulfilling the adjacent otter's need for water. Thus, fulfilling every animal's desire for land becomes a more and more difficult task with each tile you add.
Aside from expanding your park with different landscape types, flora and animals, you can improve its profitability by building extra entrance roads, trek spots, and watchtowers.
Habitats lasts three seasons, with each season giving each player 6-9 new tiles for their parks. Whoever has best met the goal of the season receives bonus points, with a smaller number of points for second and third place. At the end of the game, each player scores for each tile in their park based on whether that tile's requirements are satisfied. Whoever scores the most points wins!
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