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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-180 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Aaron Botts
-
아티스트
Olivia McLeod
-
인원
게임 소개
게시자:
SWAT 커맨드는 현대의 세트인 1~5인용 협동 보드 게임입니다. 선수들은 인질극을 성공적으로 해결하려고 SWAT팀을 조종하고 있다. 이 게임은 자원 관리, 프레스 유어 럭, 그리드 기반의 전투 메커니즘을 사용한다. 6가지 상황변수는 게임이 높은 재생 가치를 가질 수 있도록 한다. 플레이어는 '인질 협상가'가 부여한 시간을 활용해 팀원과 장비를 구입하고 상황에 대한 정보를 수집하며 구출 계획을 준비해야 한다. 선수들이 오래 기다릴수록 더 좋은 장비와 인력을 확보하게 되지만 협상이 물 건너갈 가능성은 더 커진다. 일단 플레이어들이 인질들을 구출하기로 결정하면, 약 15분 후에 해결되는 그리드 기반의 전투가 시작된다.
이 게임은 은행 내부의 인질 상황에 바탕을 두고 있다. 상황 카드는 게임 시작 시 알 수 없으며(호스트와 용의자 번호, 인질과 용의자 위치, 장비 및 동기), 각 게임은 플레이어가 게임을 시작하는 시간, 부상자 및 즉각적인 구조가 필요한지 여부를 결정하는 도착 상황으로 시작합니다. 멀티 플레이어 게임에서 한 명의 플레이어는 사건 지휘관이고 다른 플레이어들은 건물의 전용 면을 통제한다.
게임의 첫 번째 단계는 봉쇄 단계이다. 사건 지휘관이 협상을 모의하기 위해 주사위를 굴리는 것으로 라운드가 시작됩니다. 그 롤의 결과는 협상가가 다른 선수들을 위해 얼마나 많은 "구매"인수를 가지고 있느냐입니다. 그런 다음 각 플레이어는 자신의 차례를 사용하여 스택에서 자신의 집결지로 SWAT 인력을 구입하고, SWAT 인력을 집결지에서 보드로 이동시키고, 장비를 구입하고, SWAT 직원 기술을 사용하거나, 정보를 수집한다. 플레이어는 메디컬부터 폭탄 분대, 플래시 뱅부터 플라스틱 폭발물까지 모든 것을 살 수 있다. 플레이어가 시간 없이 차례를 시작하면 해당 선수나 팀 전체에 부정적인 영향을 미치는 카드를 뽑아 용의자가 무언가를 하는 것처럼 보이게 한다. 어떤 행동들은 플레이어가 안에서 알 수 없는 총성과 창문 밖으로 기어들어가는 인질에 이르기까지 용의자들로부터 반응을 이끌어내야 한다.
언제든지 또는 팀이 준비되면 사고 지휘관은 구조 단계를 시작할 수 있다. 모든 플레이어는 자신의 스쿼드를 틈새(창/문)로 이동시키고, 문을 부수고, 기습의 양을 결정하며, 알 수 없는 정보를 드러내고, 저격수를 쏘고, 스쿼드가 움직이기 시작하고, 스쿼드가 움직이기 시작하고, 모든 샷이 표시되면 동시에 자신의 샷을 표시한다. 기습이 끝날 때까지 저격 단계를 반복하고 용의자들은 모든 용의자들이 무력화되거나 체포될 때까지 움직이거나 총을 쏘거나 항복하는 것으로 대응한다.
빠른 플레이 버전은 SWAT 팀원들, 장비들, 그리고 시나리오 카드들을 설정하는 방법을 플레이어들에게 알려주는 시나리오들로 구성되어 있다. 그런 다음 선수들은 첫 번째 단계를 건너뛰고 두 번째 단계인 Rescue 단계로 직행하여 인질들을 구출하려고 시도한다. 모든 시나리오는 플레이어에게 보너스를 주는 장비 항목을 더하거나 빼서 다양한 난이도에서 플레이할 수 있다.
SWAT 커맨드는 현대의 세트인 1~5인용 협동 보드 게임입니다. 선수들은 인질극을 성공적으로 해결하려고 SWAT팀을 조종하고 있다. 이 게임은 자원 관리, 프레스 유어 럭, 그리드 기반의 전투 메커니즘을 사용한다. 6가지 상황변수는 게임이 높은 재생 가치를 가질 수 있도록 한다. 플레이어는 '인질 협상가'가 부여한 시간을 활용해 팀원과 장비를 구입하고 상황에 대한 정보를 수집하며 구출 계획을 준비해야 한다. 선수들이 오래 기다릴수록 더 좋은 장비와 인력을 확보하게 되지만 협상이 물 건너갈 가능성은 더 커진다. 일단 플레이어들이 인질들을 구출하기로 결정하면, 약 15분 후에 해결되는 그리드 기반의 전투가 시작된다.
이 게임은 은행 내부의 인질 상황에 바탕을 두고 있다. 상황 카드는 게임 시작 시 알 수 없으며(호스트와 용의자 번호, 인질과 용의자 위치, 장비 및 동기), 각 게임은 플레이어가 게임을 시작하는 시간, 부상자 및 즉각적인 구조가 필요한지 여부를 결정하는 도착 상황으로 시작합니다. 멀티 플레이어 게임에서 한 명의 플레이어는 사건 지휘관이고 다른 플레이어들은 건물의 전용 면을 통제한다.
게임의 첫 번째 단계는 봉쇄 단계이다. 사건 지휘관이 협상을 모의하기 위해 주사위를 굴리는 것으로 라운드가 시작됩니다. 그 롤의 결과는 협상가가 다른 선수들을 위해 얼마나 많은 "구매"인수를 가지고 있느냐입니다. 그런 다음 각 플레이어는 자신의 차례를 사용하여 스택에서 자신의 집결지로 SWAT 인력을 구입하고, SWAT 인력을 집결지에서 보드로 이동시키고, 장비를 구입하고, SWAT 직원 기술을 사용하거나, 정보를 수집한다. 플레이어는 메디컬부터 폭탄 분대, 플래시 뱅부터 플라스틱 폭발물까지 모든 것을 살 수 있다. 플레이어가 시간 없이 차례를 시작하면 해당 선수나 팀 전체에 부정적인 영향을 미치는 카드를 뽑아 용의자가 무언가를 하는 것처럼 보이게 한다. 어떤 행동들은 플레이어가 안에서 알 수 없는 총성과 창문 밖으로 기어들어가는 인질에 이르기까지 용의자들로부터 반응을 이끌어내야 한다.
언제든지 또는 팀이 준비되면 사고 지휘관은 구조 단계를 시작할 수 있다. 모든 플레이어는 자신의 스쿼드를 틈새(창/문)로 이동시키고, 문을 부수고, 기습의 양을 결정하며, 알 수 없는 정보를 드러내고, 저격수를 쏘고, 스쿼드가 움직이기 시작하고, 스쿼드가 움직이기 시작하고, 모든 샷이 표시되면 동시에 자신의 샷을 표시한다. 기습이 끝날 때까지 저격 단계를 반복하고 용의자들은 모든 용의자들이 무력화되거나 체포될 때까지 움직이거나 총을 쏘거나 항복하는 것으로 대응한다.
빠른 플레이 버전은 SWAT 팀원들, 장비들, 그리고 시나리오 카드들을 설정하는 방법을 플레이어들에게 알려주는 시나리오들로 구성되어 있다. 그런 다음 선수들은 첫 번째 단계를 건너뛰고 두 번째 단계인 Rescue 단계로 직행하여 인질들을 구출하려고 시도한다. 모든 시나리오는 플레이어에게 보너스를 주는 장비 항목을 더하거나 빼서 다양한 난이도에서 플레이할 수 있다.
From the publisher:
SWAT Command is a cooperative board game for 1 - 5 players set in modern time. The players are controlling a SWAT team attempting to bring a hostage situation to a successful resolution. The game uses resource management, press-your-luck, and grid-based combat mechanics. Six situation variables allow for the game to have a high replay value. Players must work together to use the time that is given to them by the Hostage Negotiator to purchase Team members and equipment, gather intelligence on the situation, and prepare a rescue plan. The longer players wait, the better equipment and personnel they will have, but the more chances that negotiations will go south. Once players choose to rescue the hostages, grid-based combat begins that resolves in about 15 minutes.
The game is based on a hostage situation inside a bank. The situation cards are unknown at the beginning of the game (Hostage and Suspect #, Hostage and Suspect Positions, Equipment and, Motivation) Each game begins with an Arrival Situation that determines how much Time the players begin the game, and whether or not someone is injured and needs immediate rescue. In a multi-player game, one player is the Incident Commander and the other players control dedicated sides of the building.
The first phase of the game is the Containment Phase. A round begins with the Incident Commander rolling a die to simulate negotiations. The result of the roll is how much Time the negotiator has "bought" for the other players. Each player then begins their turn buy using their Time to buy SWAT personnel from the stack to their staging area, moving SWAT from their staging area to the board, purchasing equipment, using SWAT personnel skills, moving, or gathering intelligence. Players can buy everything from a Medic to the Bomb Squad (once revealed) and Flash Bangs to Plastic Explosives. If players begin their turn with no Time, A card is drawn that has a negative effect for that player or the entire team to simulate the suspects doing something. Certain actions require the player to draw a reaction from the suspects that range from a gunshot heard inside with an unknown result to a hostage crawling out the window.
At any time, or when the team is ready, the Incident Commander may initiate the Rescue Phase. All players move their squads to their breach points (windows/doors), breach doors and determine amount of surprise, reveal any unknown information, Snipers then shoot, Squads begin movement, squads then mark their shots simultaneously, once all shots are marked the shots are taken. Repeat the Snipers to shooting steps until surprise is over and then the suspects react by moving, shooting or surrendering until all the suspects have been neutralized or arrested.
A quick-play version is comprised of scenarios that tell the players how to set up SWAT team members, equipment, and scenario cards. The players then skip the first phase of the game and go straight to the second phase, the Rescue Phase, to attempt to rescue the hostages. All scenarios can be played at various levels of difficulty by adding or subtracting equipment items that give the players bonuses.
SWAT Command is a cooperative board game for 1 - 5 players set in modern time. The players are controlling a SWAT team attempting to bring a hostage situation to a successful resolution. The game uses resource management, press-your-luck, and grid-based combat mechanics. Six situation variables allow for the game to have a high replay value. Players must work together to use the time that is given to them by the Hostage Negotiator to purchase Team members and equipment, gather intelligence on the situation, and prepare a rescue plan. The longer players wait, the better equipment and personnel they will have, but the more chances that negotiations will go south. Once players choose to rescue the hostages, grid-based combat begins that resolves in about 15 minutes.
The game is based on a hostage situation inside a bank. The situation cards are unknown at the beginning of the game (Hostage and Suspect #, Hostage and Suspect Positions, Equipment and, Motivation) Each game begins with an Arrival Situation that determines how much Time the players begin the game, and whether or not someone is injured and needs immediate rescue. In a multi-player game, one player is the Incident Commander and the other players control dedicated sides of the building.
The first phase of the game is the Containment Phase. A round begins with the Incident Commander rolling a die to simulate negotiations. The result of the roll is how much Time the negotiator has "bought" for the other players. Each player then begins their turn buy using their Time to buy SWAT personnel from the stack to their staging area, moving SWAT from their staging area to the board, purchasing equipment, using SWAT personnel skills, moving, or gathering intelligence. Players can buy everything from a Medic to the Bomb Squad (once revealed) and Flash Bangs to Plastic Explosives. If players begin their turn with no Time, A card is drawn that has a negative effect for that player or the entire team to simulate the suspects doing something. Certain actions require the player to draw a reaction from the suspects that range from a gunshot heard inside with an unknown result to a hostage crawling out the window.
At any time, or when the team is ready, the Incident Commander may initiate the Rescue Phase. All players move their squads to their breach points (windows/doors), breach doors and determine amount of surprise, reveal any unknown information, Snipers then shoot, Squads begin movement, squads then mark their shots simultaneously, once all shots are marked the shots are taken. Repeat the Snipers to shooting steps until surprise is over and then the suspects react by moving, shooting or surrendering until all the suspects have been neutralized or arrested.
A quick-play version is comprised of scenarios that tell the players how to set up SWAT team members, equipment, and scenario cards. The players then skip the first phase of the game and go straight to the second phase, the Rescue Phase, to attempt to rescue the hostages. All scenarios can be played at various levels of difficulty by adding or subtracting equipment items that give the players bonuses.
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