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  • 인원

    1-6 명

    BGG추천: 1-5 명
  • 게임시간

    60-120 분

  • 연령

    16+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.45 / 5

게임 소개

어둡고 폐쇄적인 심해 광산 현장에서 신비한 &ldquo가 발견되었다.스피어”는 근처의 모든 사람들을 끝없는 광기로 끌고 가고 있다. 마음 깊은 곳에 있는 공포는 증폭되고 다른 차원의 무시무시한 괴물로 바뀌어 몸을 고문하고 제정신을 시험한다. 비상한 의지와 소신을 가진 자만이 그 파괴적인 손아귀에서 벗어날 수 있다. 딥 매드니스(Deep Madness)는 놀라울 정도로 디테일이 세밀한 66개의 미니어처를 갖춘 1~6명의 플레이어를 위한 완전 협동 보드게임으로 러브크래프트’의 작품과 에일리언 시리즈에서 영감을 받은 공상과학 공포세계를 그리고 있다. 이 게임에서 플레이어들은 사라진 접촉 사건의 진상을 찾기 위해 겉보기에는 비어있지만 위험해 보이는 심해 광산 현장을 모험하는 조사관의 역할을 맡는다. 상상도 할 수 없는 공포와 내면의 어둠의 공포가 기다리고 있다.

딥 매드니스(Deep Madness)는 연속된 줄거리의 여러 시나리오에 바탕을 두고 있습니다. 각 시나리오에는 고유한 보드 설정, 규칙, 특수 효과 및 목표가 있습니다. 치명적인 위기를 해결하는 것부터 압도적인 상사와 싸우는 것까지, 수사관들은 전략적인 결정과 치열한 전투로 가득 찬 다양한 탐색에 직면할 것이다. 각각의 시나리오가 이루어지면서 그들은 진실에 한 걸음 더 가까워지는 동시에 광기의 세계로 한 걸음 더 깊이 들어가게 된다. 게임의 각 시나리오는 제한된 수의 게임 라운드로 진행되는데, 조사원들이 마지막 라운드가 끝나기 전에 목표를 달성하지 못하면 게임이 지고 모두가 소모된다. 각 경기는 4단계로 구성된다. Devour Phase, San Phase, Activation Phase 및 Refresh Phase가 있습니다.

Devour Phase에서 Devour Marker는 Devour 트랙을 따라 한 단계 전진하며 세계가 더 깊은 광기로 빠져들고 있음을 나타낸다. Devour Marker가 진행됨에 따라 점점 더 많은 룸(지도 타일)이 광도 쪽으로 바뀝니다. 이 방들은 괴물을 발생시키고 수사관들을 방해하거나 괴물을 활성화시키기 위해 다양한 끔찍한 효과를 제공할 것이다.

스폰 페이즈에서는 뒤집힌 방에서 독특한 능력을 가진 다양한 종류의 몬스터가 탄생한다. 괴물들은 고정된 장소에서 자신의 존재를 드러내지 않고, 부주의하게 모험을 했다가는 조사관 바로 옆에서 태어날 수 있다.

액티베이션 페이즈는 게임의 핵심이며, 조사원과 몬스터가 번갈아 가면서 행동합니다. 몬스터들은 다른 협동 게임처럼 모든 수사관들이 차례를 마치기를 기다리지 않고 그들 사이에서 행동하기 때문에, 부주의한 계획으로 인해 수사관들은 행동할 기회가 생기기 전에 치명적인 공격을 받게 된다.

Refresh 단계에서는 일부 유지보수가 수행되고 일부 특수 효과가 해결됩니다.

각 조사관’의 차례에서 플레이어는 현명하게 세 가지 행동을 선택하는 것이 중요하다. 행동마다 그 나름의 가치가 있고, 모든 결정이 '딥 매드니스'의 생사가 될 수 있다. 안타깝게도, 올바른 결정은 거의 명백하지 않습니다. 이동, 공격, 검색, 물건 교환, 문 잠그기, 제정신 회복이 기본이다. 또한 각 조사관은 자신의 고유하고 대체할 수 없는 활성화 능력을 가지고 있습니다. 다양한 조사자 조합은 독특한 전략과 게임 경험을 제공한다.

몬스터는 차례 동안 자신의 액션풀에 따라 행동합니다. Deep Madness에서 괴물들은 통계뿐만 아니라 능력과 행동에서도 매우 독특합니다. 다양한 조합의 몬스터가 독특한 도전을 제공합니다. 그리고 서로 얽혀있는 활성화 메커니즘으로 인해 몬스터들의 턴 순서가 다르더라도 각 게임 세션마다 다릅니다. 하지만, 몬스터들의 설정이 어떻든, Deep Madness는 매우 도전적인 게임이 될 것이고, 심지어 죽음도 전략이 될 수 있습니다.

이 게임에서는 수사관들이 끔찍한 괴물들과 싸우고, 혹독한 위기에서 살아남고, 무엇보다 광기의 삼킴으로부터 자신의 마음을 구한다. 그들은 자신의 분별력을 소비하고, 능력을 활성화하고, 아이템의 효과를 이용하고, 주사위를 다시 굴릴 수 있는 많은 기회가 주어진다. 그러나 그들은 제정신이 아닐 때는 취약하다. 광기 토큰을 가진 수사관이 괴물을 가까스로 죽인 뒤, 괴물은 광기 토큰을 광기 토큰으로 영구히 뒤집는 등 정신을 타락시킬 것이다. 광기 토큰이 누적되면서 광기 카드를 해결하며 공포가 수사관을 괴롭히고, 각각 독특한 부정적 효과와 무시무시한 맛의 텍스트를 담고 있다.
In a dark and claustrophobic deep sea mining site, the uncovering of a mysterious “Sphere” is dragging everyone nearby into the endless madness. The fears deep within one’s mind are amplified and transformed into horrifying monsters from other dimensions, torturing one's body and testing their sanity. Only those with extraordinary will and conviction can escape its devastating grasp. Deep Madness is a fully cooperative board game for 1-6 players with 66 amazingly detailed miniatures, depicting a sci-fi horror world inspired by Lovecraft’s work and the Alien series. In the game, players assume the roles of investigators, venturing into the seemingly empty yet perilous deep sea mining site to find out the truth behind the lost contact event. Unimaginable horror and madness from the dark fear within is waiting.

Deep Madness is based on multiple scenarios from a continuous storyline. Each scenario has its own unique board setup, rules, special effects, and goals. From resolving fatal crises to struggling with overwhelming bosses, the investigators will face various quests filled with strategical decisions and fierce combat. With each scenario achieved, they are one step closer to the truth, but also one step deeper into the world of madness. Each scenario of the game plays in a limited number of game rounds, if the investigators fail to achieve the goals before the last round ends, the game is lost and everyone is consumed. Each game round consists of 4 phases: Devour Phase, Spawn Phase, Activation Phase, and Refresh Phase.

In Devour Phase, the Devour Marker progresses one step forward along the Devour Track, indicating the world going deeper into madness. As the Devour Marker progressing, more and more rooms (map tiles) are flipped to their madness side. These rooms will spawn monsters and provide various nasty effects to hinder the investigators or to boost the monsters.

In Spawn Phase, different types of monsters with unique abilities are spawned in the flipped rooms. Monsters do not show their existence in fixed locations, they could be spawned right next to the investigators if they ventured carelessly.

Activation Phase is the core of the game, the investigators and the monsters take turns to act alternately. Monsters do not wait for all investigators to finish their turns like in other cooperative games, but do act between them, so careless planning would put the investigators who are later in the turn order into grave danger, facing fatal attacks before they had a chance to act.

In Refresh Phase, some maintenances are performed, and some special effects are resolved.

In each investigator’s turn, it is crucial that the player chooses 3 actions to take wisely. Each kind of action has its own value, and every single decision could be life and death in Deep Madness. Unfortunately, the correct decision is rarely obvious. Moving, attacking, searching, exchanging items, locking the doors, and recovering sanity are the basic actions. Additionally, each investigator also has his/her own unique and irreplaceable abilities to activate. Different combinations of investigators provide distinctive strategies and game experiences.

Monster acts according to its own action pool during its turn. In Deep Madness monsters are highly characteristic, not just in stats, but also in abilities and behaviors. Different combinations of monsters provide unique challenges. And due to the intertwined activation mechanism, even different turn orders of the monsters make each game session different. However, no matter how the monsters setup is, Deep Madness will be a very challenging game, even death could be a strategy.

In the game, investigators battle the horrific monsters, survive the harsh crises, and above all, save their own minds from the devouring of madness. They are given many chances to consume their own sanity, to activate their abilities, to use the effects of items, to reroll the dice, and etc. However they are vulnerable when the sanity is low. After an investigator with insanity tokens manages to kill a monster, the monster will corrupt his/her mind, by permanently flipping the insanity tokens into madness tokens. As the madness token cumulates, horror haunts the investigator by resolving Madness Cards, and each of them has unique negative effect and terrifying flavor text.

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