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BGG랭킹
BGG전체 : 9662
WARGAMES : 1229
8.3To Take Washington: Jubal Early's Summer 1864 Campaign (2019) -
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
120-3600 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.30 / 5
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디자이너
Dean Essig
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아티스트
Nicolás Eskubi
-
인원
게임 소개
주벌 얼리와 1864년 여름 캠페인은 워싱턴 시리즈의 세 번째 경기이다. 라인 오브 배틀(MMP) 시리즈이며 1864년 여름 주발 얼리&르스쿠르의 캠페인을 다룬다. 6월부터 7월까지 올드 주브는 셰넌도어 계곡을 벗어나 포토맥 강을 건너 워싱턴 DC로 진격했다. 얼리와 남부군 사령부는 연방 수도를 위협함으로써 그랜트’s Overland Campaign에서 병력을 우회시켜 리치먼드에 대한 압박을 완화시키기를 희망했다.
역사적으로 얼리는 MD 프레데릭 외곽의 모노시티 강에서 루이스 월러스를 근소한 차이로 물리쳤다. 그는 워싱턴을 방어하는 외부 요새(주로 스티븐스 요새)를 시험해 보았지만, 얼리는 너무 약했고, 너무 늦어서 한 때 거절당했던 요새 수비대의 특성을 이용하지 못했다.
에이브러햄 링컨이 말을 끊었을 때, 당신은 늦었습니다.”
투 테이크 워싱턴에서 플레이어들은 먼저 모노시티 전투를 치른다. 그곳의 상대적인 성패와 그들의 원시적인 효율은 남부군이 분리된 포트 스티븐스 지도에 언제 나타나는지 결정한다. 그들의 역사적인 출현보다 몇 시간 일찍 도착했다는 것은 북군의 방어 병력에 엄청난 차이를 만들어냈다. 반대로 모노시티에서의 평범한 활약은 남부연합 선수에게 포트 스티븐스에서 매우 어려운 문제를 안겨줄 것이다. 주발 얼리가 해결할 수 없었나요?
To Take Washington은 두 개의 분리된 지도 영역에서 이 두 가지 관련 조치를 다룹니다. 하나는 모노시티 전쟁터를 다루고, 다른 하나는 스티븐스 요새 주변과 워싱턴의 일부를 보여준다.
시리즈: 라인 오브 배틀 (MMP) 시리즈는 앤티텀 전투를 다룬 None But Heroes로 초연되었으며, 게티즈버그의 승리를 위한 마지막 기회에서 새로운 기준을 세웠다. 게티즈버그 전투. Lob 시리즈의 규칙은 남북전쟁 여단(CWB) 시리즈와 그 후속 시리즈로 시작된 30년 이상의 발전의 정점에 있다. 남북 전쟁 연대 하위 시리즈. Lob 시스템과 전투별 규칙은 지난 40년 동안 ACW 게임으로 스며든 잘못된 가정과 잘못된 인상을 버리면서 새로운 연구를 통합한다. 무엇보다도, Line of Battle은 남북전쟁의 자유분방한 성격을 재미있고, 빠르고, 매우 플레이 가능한 형식으로 담아내기 위해 고안되었다.
시나리오: 투 테이크 워싱턴은 12개의 시나리오를 포함하고 있으며, 2개의 배틀 게임 전체를 위한 하나의 진입점이 있다. 시나리오 중 10개는 단일 맵(단일성 맵 세트의 일부 또는 단일 포트 스티븐스 맵)만 사용한다.
—출판사의 설명
게임 규모:
게임 턴: 15-30분
16진수: 110야드/100m
단위: 배터리와 연대 연결
게임 인벤토리:
3개의 22 x 34" 전체 색상 맵시트
이중 면 인쇄 카운터 시트 3개(840 1/2" 카운터 - 재생 작품 267개, 휴식 마커)
36페이지 분량의 Line of Battle Series v2.0 규칙집 1권
20페이지짜리 워싱턴 규정집 가져가기
6페이지 이중 면 인쇄 Lob 차트 & Tables v2.0 책자 2권
단일 면으로 인쇄된 터레인 키
단일 면 인쇄 턴 레코드 트랙 차트 1개
두 개의 육면 주사위
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4-15시간
역사적으로 얼리는 MD 프레데릭 외곽의 모노시티 강에서 루이스 월러스를 근소한 차이로 물리쳤다. 그는 워싱턴을 방어하는 외부 요새(주로 스티븐스 요새)를 시험해 보았지만, 얼리는 너무 약했고, 너무 늦어서 한 때 거절당했던 요새 수비대의 특성을 이용하지 못했다.
에이브러햄 링컨이 말을 끊었을 때, 당신은 늦었습니다.”
투 테이크 워싱턴에서 플레이어들은 먼저 모노시티 전투를 치른다. 그곳의 상대적인 성패와 그들의 원시적인 효율은 남부군이 분리된 포트 스티븐스 지도에 언제 나타나는지 결정한다. 그들의 역사적인 출현보다 몇 시간 일찍 도착했다는 것은 북군의 방어 병력에 엄청난 차이를 만들어냈다. 반대로 모노시티에서의 평범한 활약은 남부연합 선수에게 포트 스티븐스에서 매우 어려운 문제를 안겨줄 것이다. 주발 얼리가 해결할 수 없었나요?
To Take Washington은 두 개의 분리된 지도 영역에서 이 두 가지 관련 조치를 다룹니다. 하나는 모노시티 전쟁터를 다루고, 다른 하나는 스티븐스 요새 주변과 워싱턴의 일부를 보여준다.
시리즈: 라인 오브 배틀 (MMP) 시리즈는 앤티텀 전투를 다룬 None But Heroes로 초연되었으며, 게티즈버그의 승리를 위한 마지막 기회에서 새로운 기준을 세웠다. 게티즈버그 전투. Lob 시리즈의 규칙은 남북전쟁 여단(CWB) 시리즈와 그 후속 시리즈로 시작된 30년 이상의 발전의 정점에 있다. 남북 전쟁 연대 하위 시리즈. Lob 시스템과 전투별 규칙은 지난 40년 동안 ACW 게임으로 스며든 잘못된 가정과 잘못된 인상을 버리면서 새로운 연구를 통합한다. 무엇보다도, Line of Battle은 남북전쟁의 자유분방한 성격을 재미있고, 빠르고, 매우 플레이 가능한 형식으로 담아내기 위해 고안되었다.
시나리오: 투 테이크 워싱턴은 12개의 시나리오를 포함하고 있으며, 2개의 배틀 게임 전체를 위한 하나의 진입점이 있다. 시나리오 중 10개는 단일 맵(단일성 맵 세트의 일부 또는 단일 포트 스티븐스 맵)만 사용한다.
—출판사의 설명
게임 규모:
게임 턴: 15-30분
16진수: 110야드/100m
단위: 배터리와 연대 연결
게임 인벤토리:
3개의 22 x 34" 전체 색상 맵시트
이중 면 인쇄 카운터 시트 3개(840 1/2" 카운터 - 재생 작품 267개, 휴식 마커)
36페이지 분량의 Line of Battle Series v2.0 규칙집 1권
20페이지짜리 워싱턴 규정집 가져가기
6페이지 이중 면 인쇄 Lob 차트 & Tables v2.0 책자 2권
단일 면으로 인쇄된 터레인 키
단일 면 인쇄 턴 레코드 트랙 차트 1개
두 개의 육면 주사위
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4-15시간
To Take Washington: Jubal Early’s Summer 1864 Campaign is the third game in the Series: Line of Battle (MMP) series and covers Jubal Early’s campaign during the summer of 1864. From June into July, Old Jube swept out of the Shenandoah Valley and across the Potomac River to advance on Washington DC. By threatening the Federal capital, Early and the Confederate command hoped to divert forces from Grant’s Overland Campaign, relieving the pressure on Richmond.
Historically, Early narrowly defeated Lew Wallace on the Monocacy River, outside of Frederick, MD. However, this ‘victory’ cost him precious time and manpower. Though he went on to test the outer forts protecting Washington itself (mainly at Fort Stevens), Early was too weak and too late to take advantage of the once-denuded nature of the fortress garrisons.
As Abraham Lincoln quipped, “Mr. Early, you are late.”
In To Take Washington, players first fight the Battle of Monocacy. Their relative success or failure there, as well as their raw efficiency, determines when the Confederates show up on the separate Fort Stevens map. An arrival mere hours earlier than their historical appearance makes an enormous difference in the strength of Union forces manning the defenses, since they had been stripped bare prior to Early’s advance. Conversely, a mediocre showing at Monocacy will present the Confederate player with a very difficult problem at Fort Stevens. Jubal Early couldn’t solve it – can you?
To Take Washington covers these two related actions on two separate map areas. One (with two map sheets) covers the Monocacy battlefield while the other (with one map sheet) shows the area around Fort Stevens and a portion of Washington itself.
The Series: Line of Battle (MMP) series premiered with None But Heroes, covering the Battle of Antietam, and went on to set a new standard of excellence with its presentation of Gettysburg in Last Chance for Victory: The Battle of Gettysburg. The LoB series rules are the pinnacle of over 30 years of development starting with the Civil War Brigade (CWB) Series and its follow-on Series: Civil War Regimental Sub-Series (MMP). The LoB system and battle-specific rules incorporate fresh research while discarding the mistaken assumptions and false impressions that have crept into ACW games of the past forty years. Above all, Line of Battle is designed to capture the free-for-all nature of an American Civil War battle in a fun, fast, and very playable format.
Scenarios: To Take Washington includes twelve scenarios, with one entry point for the full two-battle Campaign Game. Ten of the scenarios use only one map (either a portion of the Monocacy map set, or the single Fort Stevens map).
—description from the publisher
Game Scale:
Game Turn: 15-30 minutes
Hex: 110 yards / 100 meters
Units: Batteries to Regiments
Game Inventory:
Three 22 x 34" full color mapsheets
Three dual-side printed countersheet (840 1/2" counters - 267 playing pieces, rest markers)
One 36-page Line of Battle Series v2.0 rulebook
One 20-page To Take Washington rulebook
Two 6-page dual-side printed LoB Charts & Tables v2.0 booklet
One single-side printed Terrain Key
One Single-side printed Turn Record Track chart
Two 6-sided die
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 4-15 hours
Historically, Early narrowly defeated Lew Wallace on the Monocacy River, outside of Frederick, MD. However, this ‘victory’ cost him precious time and manpower. Though he went on to test the outer forts protecting Washington itself (mainly at Fort Stevens), Early was too weak and too late to take advantage of the once-denuded nature of the fortress garrisons.
As Abraham Lincoln quipped, “Mr. Early, you are late.”
In To Take Washington, players first fight the Battle of Monocacy. Their relative success or failure there, as well as their raw efficiency, determines when the Confederates show up on the separate Fort Stevens map. An arrival mere hours earlier than their historical appearance makes an enormous difference in the strength of Union forces manning the defenses, since they had been stripped bare prior to Early’s advance. Conversely, a mediocre showing at Monocacy will present the Confederate player with a very difficult problem at Fort Stevens. Jubal Early couldn’t solve it – can you?
To Take Washington covers these two related actions on two separate map areas. One (with two map sheets) covers the Monocacy battlefield while the other (with one map sheet) shows the area around Fort Stevens and a portion of Washington itself.
The Series: Line of Battle (MMP) series premiered with None But Heroes, covering the Battle of Antietam, and went on to set a new standard of excellence with its presentation of Gettysburg in Last Chance for Victory: The Battle of Gettysburg. The LoB series rules are the pinnacle of over 30 years of development starting with the Civil War Brigade (CWB) Series and its follow-on Series: Civil War Regimental Sub-Series (MMP). The LoB system and battle-specific rules incorporate fresh research while discarding the mistaken assumptions and false impressions that have crept into ACW games of the past forty years. Above all, Line of Battle is designed to capture the free-for-all nature of an American Civil War battle in a fun, fast, and very playable format.
Scenarios: To Take Washington includes twelve scenarios, with one entry point for the full two-battle Campaign Game. Ten of the scenarios use only one map (either a portion of the Monocacy map set, or the single Fort Stevens map).
—description from the publisher
Game Scale:
Game Turn: 15-30 minutes
Hex: 110 yards / 100 meters
Units: Batteries to Regiments
Game Inventory:
Three 22 x 34" full color mapsheets
Three dual-side printed countersheet (840 1/2" counters - 267 playing pieces, rest markers)
One 36-page Line of Battle Series v2.0 rulebook
One 20-page To Take Washington rulebook
Two 6-page dual-side printed LoB Charts & Tables v2.0 booklet
One single-side printed Terrain Key
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Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
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