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BGG랭킹
BGG전체 : 1404
STRATEGY : 778
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.20 / 5
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디자이너
Brad Brooks
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아티스트
Sergio Chaves
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인원
게임 소개
고대 선사 시대에 당신은 풍부한 호수, 산, 숲이 있는 새로운 땅을 발견했다. 당신의 사람들은 바구니 농장과 같은 새로운 것들을 개발하거나 황소를 찾거나 단순히 성장하고 정복할 수 있습니다.
부족의 출현에서 플레이어는 선사시대의 부족 분파를 통제하여 부족의 성장, 이동, 집결, 지도력을 추구합니다. 보드는 모듈식이며 다양한 지형 유형의 육각형으로 구성되어 있습니다. 각 16진에는 모집단 한계가 있습니다. 플레이어는 충돌을 유발하거나 피하기 위해 한 헥스에 배치한 부족원의 수를 관리합니다.
각 턴마다 활성 플레이어가 주사위를 두 개 굴린 다음 수행할 네 가지 동작(GROW, MOVE, GEAD 및/또는 LeAD) 중 두 가지를 선택합니다. 각 작업은 한 번에 하나씩 해결됩니다. 취한 각 동작의 힘은 다이롤과 다른 플레이어가 선택한 동작의 액션 보드에 놓인 마지막 몇 개의 주사위에 의해 결정된다. 두 가지 작업을 모두 수행하면 활성 플레이어가 모든 충돌을 해결합니다. 각 턴의 마지막 단계는 마을을 만들고 골카드를 완성하는 시간이다.
승리는 마을을 건설하기 위해 자원을 모으거나 당신의 문명을 위한 개발 및 성취 목표 카드를 완성하는 두 가지 방법으로 가능하다. 마을(16개당 1개로 제한됨)은 해당 부족이 차례를 시작할 때 마을을 건설한 부족에게 1점을 줍니다. 골카드는 완료되는 즉시 점수를 획득합니다. 모든 부족의 야망은 15점을 얻는 것이다. 먼저 15점을 득점한 부족이 승리합니다.
솔로 모드, 라이즈 오브 트리뷴 추가: 벌케스 침공(필수 및 별도 판매)은 부족의 출현을 플레이하는 매우 도전적인 방법입니다.
부족의 출현 - 마이크로배지
라이즈 오브 트라이즈
라이즈 오브 트라이즈
부족의 출현에서 플레이어는 선사시대의 부족 분파를 통제하여 부족의 성장, 이동, 집결, 지도력을 추구합니다. 보드는 모듈식이며 다양한 지형 유형의 육각형으로 구성되어 있습니다. 각 16진에는 모집단 한계가 있습니다. 플레이어는 충돌을 유발하거나 피하기 위해 한 헥스에 배치한 부족원의 수를 관리합니다.
각 턴마다 활성 플레이어가 주사위를 두 개 굴린 다음 수행할 네 가지 동작(GROW, MOVE, GEAD 및/또는 LeAD) 중 두 가지를 선택합니다. 각 작업은 한 번에 하나씩 해결됩니다. 취한 각 동작의 힘은 다이롤과 다른 플레이어가 선택한 동작의 액션 보드에 놓인 마지막 몇 개의 주사위에 의해 결정된다. 두 가지 작업을 모두 수행하면 활성 플레이어가 모든 충돌을 해결합니다. 각 턴의 마지막 단계는 마을을 만들고 골카드를 완성하는 시간이다.
승리는 마을을 건설하기 위해 자원을 모으거나 당신의 문명을 위한 개발 및 성취 목표 카드를 완성하는 두 가지 방법으로 가능하다. 마을(16개당 1개로 제한됨)은 해당 부족이 차례를 시작할 때 마을을 건설한 부족에게 1점을 줍니다. 골카드는 완료되는 즉시 점수를 획득합니다. 모든 부족의 야망은 15점을 얻는 것이다. 먼저 15점을 득점한 부족이 승리합니다.
솔로 모드, 라이즈 오브 트리뷴 추가: 벌케스 침공(필수 및 별도 판매)은 부족의 출현을 플레이하는 매우 도전적인 방법입니다.
부족의 출현 - 마이크로배지
라이즈 오브 트라이즈
라이즈 오브 트라이즈
In ancient prehistoric times, you have discovered a new land with plentiful lakes, mountains and forests (and apparently many stone rocks that shall be called dice). Your people can develop new things like basketry or find oxen or simply GROW and conquer.
In Rise of Tribes, players control a tribal faction in prehistoric times looking to GROW, MOVE, GATHER, and LEAD their people. The board is modular, composed of hexes in various terrain types. Each hex has a population limit. Players manage the number of tribe members they place on any one hex to either trigger or avoid conflict.
Each turn the active player rolls two dice, then selects two of the four actions to take - GROW, MOVE, GATHER, and/or LEAD. Each action is resolved one action at a time. The power of each action taken depends on the die roll plus the last couple of dice placed onto the action board on the selected action by other players. Once both actions are taken, the active player resolves any Conflicts. The final step of each turn is the time to build villages and complete goal cards.
Victory is possible in a couple ways: gathering resources to build villages and/or completing development and achievement goal cards for your civilization. Villages (limited to 1 per hex) score 1 point for the tribe that built them at the start of that tribe's turn. Goal cards will score points immediately when completed. Every tribe's ambition is to score 15 points. The tribe to score 15 points first wins the game.
Solo mode, with the addition of Rise of Tribes: The Vul'Keth Invasion (required and sold separately), is a very challenging way to play Rise of Tribes.
Rise of Tribes - Microbadges
Rise of Tribes fan
Rise of Tribes fan
In Rise of Tribes, players control a tribal faction in prehistoric times looking to GROW, MOVE, GATHER, and LEAD their people. The board is modular, composed of hexes in various terrain types. Each hex has a population limit. Players manage the number of tribe members they place on any one hex to either trigger or avoid conflict.
Each turn the active player rolls two dice, then selects two of the four actions to take - GROW, MOVE, GATHER, and/or LEAD. Each action is resolved one action at a time. The power of each action taken depends on the die roll plus the last couple of dice placed onto the action board on the selected action by other players. Once both actions are taken, the active player resolves any Conflicts. The final step of each turn is the time to build villages and complete goal cards.
Victory is possible in a couple ways: gathering resources to build villages and/or completing development and achievement goal cards for your civilization. Villages (limited to 1 per hex) score 1 point for the tribe that built them at the start of that tribe's turn. Goal cards will score points immediately when completed. Every tribe's ambition is to score 15 points. The tribe to score 15 points first wins the game.
Solo mode, with the addition of Rise of Tribes: The Vul'Keth Invasion (required and sold separately), is a very challenging way to play Rise of Tribes.
Rise of Tribes - Microbadges
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