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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
Mike Mollineaux
-
아티스트
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인원
게임 소개
임페리움에서: 공화국에서 제국까지 플레이어들은 영향력 있는 로마 원로원의 파벌들을 통제하며, 각각의 파벌들은 고유한 특성 조합을 가지고 있다. 파벌들은 로마 정치의 다양한 측면에 관여하면서 그들의 원로원의 힘, 정치적 기회, 원로원의 영향력, 그리고 재무부들을 성공적으로 활용함으로써 명망 있는 점수를 얻는다. 명성은 인기와 성공을 통해 얻었지만 실패와 확신을 통해 쉽게 상실될 수 있습니다. 승리는 원로원이나 파벌 중 한 명이 로마의 초대 황제가 될 만큼 충분한 위신을 얻었을 때 선언된다.
하지만, 모든 파벌들이 로마의 안정을 보장하기 위해 협력해야 하기 때문에 성공하기 위해서는 경쟁과 협력이 모두 필요할 것이다. 상원의 실패와 충족되지 않은 대중의 요구는 시민 불안을 증가시켜 반란을 일으킬 것이다. 과도한 전쟁 개입은 로마의 군사 자원을 과도하게 증가시킬 것이다. 가용 자금보다 더 많은 자금을 쓰면 국고를 파산시킬 것이다. 이러한 상황들 중 어느 것이든 로마의 몰락을 보장할 수 있어 모든 선수들이 경기에서 패배할 수 있다.
이 게임은 승리 조건이 충족되거나 모든 플레이어가 패배할 때까지 약 10라운드에 걸쳐 진행된다. 각 라운드는 6개의 단계로 구성된다.
선거 단계:
각 선수는 교대로 계파 내 상원의원에게 배정할 사무실을 선정하게 된다. 고위 공직에는 고위 집정관, 하급 집정관, 검열관이 포함됩니다. 하위 직책으로는 프라이토르와 프로콘술(로마의 여러 속주 중 하나를 다스리는 직책)이 있다. 플레이어 이니셔티브는 전체 파벌의 명성과 의회에 대한 '비방'에 기초한다.
상원 단계:
고위직을 맡고 있는 파벌들은 군단을 모집하고, 곡물 보조금을 구입하고, 군단을 전쟁에 배치하고, 장군을 지도자로 임명하는 자신들의 고유한 권한을 집행할 것이다. 선수들은 서로 상의할 수도 있지만, 최종 결정은 권력자들에게 달려 있다. 하지만 주의하세요.어쌔신’ 또는 ‘적절한 시기에 연주된 질투심 많은 상원의원의 손에 들려있는 Mob Instandment’ 카드는 권력의 균형을 심각하게 뒤엎을 수 있다.
공화국 단계:
상원의원들은 이제 공화국 전역에서 직무를 수행한다. 여기에는 다음이 포함될 수 있습니다. 지방 방어를 강화하기 위해 보조 군단을 고용한 친위대, 로마의 원로원 의원들, 심지어 필요한 자금을 얻기 위해 부패에 연루된 일부 원로원 의원들까지도 그들의 파벌에 동참하도록 설득했다. 로마는 또한 공공의 요구, 야만인들의 습격, 지방 반란, 역병과 같은 무작위적인 사건에도 대응해야 한다.
전쟁 단계:
전쟁은 이제 해결되었다. 만약 승리한다면, 장군은 추가적인 위신을 가지고 로마로 돌아오고 전쟁의 잠재력은 망친다. 교착상태는 대중의 신뢰를 손상시켜 위신을 잃은 장군으로 하여금 로마로 돌아가게 할 것이다. 패배는 장군의 죽음으로 끝날 것이고, 국민들의 불안이 증가하며, 피해를 입은 지방이 압도될 것이다. 승리를 거둔 장군들은 또한 루비콘 강을 건너 조기에 승리를 거두기 위해 로마 제국과 내전을 벌일 수 있는 선택권을 가지고 있다.
평가판 단계:
검열관은 상원의 부패 혐의를 기소할 것이다. 각각의 성공적인 판결에 따라, 검열관은 추가적인 위신을 얻는 반면, 피고인은 위신을 잃거나 (살인 또는 반역 사건의 경우) 처형될 수 있다.
세션 간 단계:
시간이 큰 동점자이기 때문에 상원의원들은 자연사할 수도 있다. 그런 다음 승리 조건을 확인하고 다음 라운드를 위해 게임이 재설정됩니다.
임페륨: 공화국에서 엠파이어는 로마 공화국을 보다 단순하고 접근하기 쉬운 대안으로 설계되었다(Avalon Hill, 1990; Valley Games.
버전 2.1은 2018년 11월에 출판을 위해 제출되었다.
하지만, 모든 파벌들이 로마의 안정을 보장하기 위해 협력해야 하기 때문에 성공하기 위해서는 경쟁과 협력이 모두 필요할 것이다. 상원의 실패와 충족되지 않은 대중의 요구는 시민 불안을 증가시켜 반란을 일으킬 것이다. 과도한 전쟁 개입은 로마의 군사 자원을 과도하게 증가시킬 것이다. 가용 자금보다 더 많은 자금을 쓰면 국고를 파산시킬 것이다. 이러한 상황들 중 어느 것이든 로마의 몰락을 보장할 수 있어 모든 선수들이 경기에서 패배할 수 있다.
이 게임은 승리 조건이 충족되거나 모든 플레이어가 패배할 때까지 약 10라운드에 걸쳐 진행된다. 각 라운드는 6개의 단계로 구성된다.
선거 단계:
각 선수는 교대로 계파 내 상원의원에게 배정할 사무실을 선정하게 된다. 고위 공직에는 고위 집정관, 하급 집정관, 검열관이 포함됩니다. 하위 직책으로는 프라이토르와 프로콘술(로마의 여러 속주 중 하나를 다스리는 직책)이 있다. 플레이어 이니셔티브는 전체 파벌의 명성과 의회에 대한 '비방'에 기초한다.
상원 단계:
고위직을 맡고 있는 파벌들은 군단을 모집하고, 곡물 보조금을 구입하고, 군단을 전쟁에 배치하고, 장군을 지도자로 임명하는 자신들의 고유한 권한을 집행할 것이다. 선수들은 서로 상의할 수도 있지만, 최종 결정은 권력자들에게 달려 있다. 하지만 주의하세요.어쌔신’ 또는 ‘적절한 시기에 연주된 질투심 많은 상원의원의 손에 들려있는 Mob Instandment’ 카드는 권력의 균형을 심각하게 뒤엎을 수 있다.
공화국 단계:
상원의원들은 이제 공화국 전역에서 직무를 수행한다. 여기에는 다음이 포함될 수 있습니다. 지방 방어를 강화하기 위해 보조 군단을 고용한 친위대, 로마의 원로원 의원들, 심지어 필요한 자금을 얻기 위해 부패에 연루된 일부 원로원 의원들까지도 그들의 파벌에 동참하도록 설득했다. 로마는 또한 공공의 요구, 야만인들의 습격, 지방 반란, 역병과 같은 무작위적인 사건에도 대응해야 한다.
전쟁 단계:
전쟁은 이제 해결되었다. 만약 승리한다면, 장군은 추가적인 위신을 가지고 로마로 돌아오고 전쟁의 잠재력은 망친다. 교착상태는 대중의 신뢰를 손상시켜 위신을 잃은 장군으로 하여금 로마로 돌아가게 할 것이다. 패배는 장군의 죽음으로 끝날 것이고, 국민들의 불안이 증가하며, 피해를 입은 지방이 압도될 것이다. 승리를 거둔 장군들은 또한 루비콘 강을 건너 조기에 승리를 거두기 위해 로마 제국과 내전을 벌일 수 있는 선택권을 가지고 있다.
평가판 단계:
검열관은 상원의 부패 혐의를 기소할 것이다. 각각의 성공적인 판결에 따라, 검열관은 추가적인 위신을 얻는 반면, 피고인은 위신을 잃거나 (살인 또는 반역 사건의 경우) 처형될 수 있다.
세션 간 단계:
시간이 큰 동점자이기 때문에 상원의원들은 자연사할 수도 있다. 그런 다음 승리 조건을 확인하고 다음 라운드를 위해 게임이 재설정됩니다.
임페륨: 공화국에서 엠파이어는 로마 공화국을 보다 단순하고 접근하기 쉬운 대안으로 설계되었다(Avalon Hill, 1990; Valley Games.
버전 2.1은 2018년 11월에 출판을 위해 제출되었다.
In Imperium: From Republic to Empire, players control factions of influential Roman Senators, each with a unique combination of attributes. Factions gain prestige points by successfully leveraging the strengths of their senators, political opportunities, senatorial influence, and treasuries as they engage in various aspects of Roman politics. Prestige gained through popularity and success but can be just as easily lost through failures and conviction. Victory is declared when one senator or faction has gained sufficient prestige as to be crowned the First Emperor of Rome.
However, success will require both competition and cooperation as all factions must work together to ensure the stability of Rome. Failures of the Senate and unmet public demand will increase civil unrest, leading to revolt. Excessive war involvement will overextend Rome’s military resources. Spending more funds than what is available will bankrupt the State Treasury. Any of these situations could ensure the fall of Rome causing all players to lose the game.
The game is played over approximately 10 rounds until a victory condition is met or until all players are defeated by the game. Each round is made up of six distinct phases:
Election Phase:
Each player will take turns choosing offices to assign to Senators within their faction. High Offices include High Consul, Low Consul, and Censor. Lower offices include Praetor and Proconsul (assigned to govern one of the many provinces of Rome). Player initiative is based on the overall faction prestige and 'bribes' made to the Assembly.
Senate Phase:
Factions holding high office will execute their offices' unique authority to raise legions, purchase grain subsidies, deploy legions to war, and assign Generals to lead. Players may consult each other, but the final decision rests with those in power. But beware—an ‘Assassin’ or ‘Mob Incitement’ card in the hands of a jealous senator played at the appropriate time can severely upset the balance of power.
Republic Phase:
Senators now perform their duties in positions throughout the Republic. This may include: Proconsuls hiring auxiliary legions to enhance provincial defenses, Senators in Rome attempting to persuade others to joint their faction, and even certain senators engaging in corruption to gain needed funding. Rome must also respond to random events such as public demands, barbarian raids, provincial insurrection, and plagues.
War Phase:
Wars are now resolved. If victorious, the general returns to Rome with additional prestige and the potential of war spoils. A stalemate will cause the general to return to Rome having lost prestige due to eroding public confidence. A defeat will end in death for the general, an increase in public unrest, and the affected province being overrun. Victorious generals also have the option of “crossing the Rubicon” to engage in civil war with the Roman State in an attempt to secure an early win.
Trial Phase:
The Censor will prosecute corruption charges of the Senate. For each successful conviction, the Censor gains additional prestige while the accused may either lose prestige or (in the case of murder or treason) be executed.
Intersession Phase:
Because time is the great equalizer--Senators may die randomly of natural causes. Victory conditions are then checked and the game is reset for the next round of play.
Imperium: From Republic to Empire was designed to be a simplified, more accessible alternative to Republic of Rome (Avalon Hill, 1990; Valley Games).
Version 2.1 was submitted for publication in November 2018.
However, success will require both competition and cooperation as all factions must work together to ensure the stability of Rome. Failures of the Senate and unmet public demand will increase civil unrest, leading to revolt. Excessive war involvement will overextend Rome’s military resources. Spending more funds than what is available will bankrupt the State Treasury. Any of these situations could ensure the fall of Rome causing all players to lose the game.
The game is played over approximately 10 rounds until a victory condition is met or until all players are defeated by the game. Each round is made up of six distinct phases:
Election Phase:
Each player will take turns choosing offices to assign to Senators within their faction. High Offices include High Consul, Low Consul, and Censor. Lower offices include Praetor and Proconsul (assigned to govern one of the many provinces of Rome). Player initiative is based on the overall faction prestige and 'bribes' made to the Assembly.
Senate Phase:
Factions holding high office will execute their offices' unique authority to raise legions, purchase grain subsidies, deploy legions to war, and assign Generals to lead. Players may consult each other, but the final decision rests with those in power. But beware—an ‘Assassin’ or ‘Mob Incitement’ card in the hands of a jealous senator played at the appropriate time can severely upset the balance of power.
Republic Phase:
Senators now perform their duties in positions throughout the Republic. This may include: Proconsuls hiring auxiliary legions to enhance provincial defenses, Senators in Rome attempting to persuade others to joint their faction, and even certain senators engaging in corruption to gain needed funding. Rome must also respond to random events such as public demands, barbarian raids, provincial insurrection, and plagues.
War Phase:
Wars are now resolved. If victorious, the general returns to Rome with additional prestige and the potential of war spoils. A stalemate will cause the general to return to Rome having lost prestige due to eroding public confidence. A defeat will end in death for the general, an increase in public unrest, and the affected province being overrun. Victorious generals also have the option of “crossing the Rubicon” to engage in civil war with the Roman State in an attempt to secure an early win.
Trial Phase:
The Censor will prosecute corruption charges of the Senate. For each successful conviction, the Censor gains additional prestige while the accused may either lose prestige or (in the case of murder or treason) be executed.
Intersession Phase:
Because time is the great equalizer--Senators may die randomly of natural causes. Victory conditions are then checked and the game is reset for the next round of play.
Imperium: From Republic to Empire was designed to be a simplified, more accessible alternative to Republic of Rome (Avalon Hill, 1990; Valley Games).
Version 2.1 was submitted for publication in November 2018.
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