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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Cris Brown, Bob Jones (I), Brent Oman
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아티스트
-
인원
게임 소개
피케는 일종의 전쟁 게임이다. GURPS가 역할극을 하는 것처럼, 피케는 전쟁을 하는 것이다. 원하는 기간 동안 플레이할 수 있는 시스템으로, 기본 게임플레이는 기간별로 기본적인 몇 가지 차이점이 있는 기간 내에 맞춰집니다.
이 게임은 특정한 일반적인 피케 카드를 사용하여 전장에서 특정한 사건이 발생할 때를 묘사합니다. 저자가 말했듯이, 미래는 완벽하게 알 수 있는 것은 아니다. 공격 시점 2차 대전에서는 고급 분대장(Advanced Squad Leader)의 턴 시퀀스를 비교하여 각 단계와 하위 단계가 언제 발생할지 알고 규칙을 활용하여 공격을 계획할 수 있습니다. 다음 순서를 상상해 보십시오. 내가 철수하기 전에 그의 다른 탱크에 세 발을 쏘는 것을 피하기 위해 이 부대는 제 시간에 내 뒤로 움직일 수 없다는 것을 압니다. 피케에서는 이 카드를 뽑으면 지금 철수할 수 있기 때문에 부대가 언제 철수할 지 모르기 때문에, 혹은 다른 철수 카드를 받기 전에 상대가 그 3개의 무브 카드를 받지 못할 것이라고 장담할 수 있다. 타이밍이 다양하기 때문에 기본적으로 전술이 탄탄해야 원하는 결과를 얻을 수 있다.(생각해봐...그런 일이 일어날 확률은 얼마나 되나요? 당신의 공격 계획은 "아무것도 되지 않는"효과를 피할 수 있을 만큼 충분한 집중력을 가져야 합니다.
게임에는 기본 피케 마스터 규칙과 피케 카드가 포함된다. 또한 Point of Attack 규칙집 및 Point of Attack 특정 카드도 사용할 수 있습니다. Piquet는 각 효과의 종류에 따라 롤링하는 주사위를 변경할 수 있는 고유한 플레이를 d4, d6, d8, d10, d12, d20 주사위에 사용합니다. 이것은 d6 더하기 1의 롤이 아니라 높은 다이 롤이 더 낫기 때문에 d6 대신 d8을 굴립니다(더 많은 좋은 일들이 일어납니다).
또한 누구의 차례를 유지하는데 스팀프를 사용하는 것은 게임이 어떻게 진행되는지에 대한 미스터리를 더한다. 겉보기에 운에 따라, 만약 당신이 군대를 적절히 계획하고 지원한다면, 그 전술은 더 큰 병력이 "이익"을 유지하는 것으로 보상을 받을 것이다.
이 게임은 특정한 일반적인 피케 카드를 사용하여 전장에서 특정한 사건이 발생할 때를 묘사합니다. 저자가 말했듯이, 미래는 완벽하게 알 수 있는 것은 아니다. 공격 시점 2차 대전에서는 고급 분대장(Advanced Squad Leader)의 턴 시퀀스를 비교하여 각 단계와 하위 단계가 언제 발생할지 알고 규칙을 활용하여 공격을 계획할 수 있습니다. 다음 순서를 상상해 보십시오. 내가 철수하기 전에 그의 다른 탱크에 세 발을 쏘는 것을 피하기 위해 이 부대는 제 시간에 내 뒤로 움직일 수 없다는 것을 압니다. 피케에서는 이 카드를 뽑으면 지금 철수할 수 있기 때문에 부대가 언제 철수할 지 모르기 때문에, 혹은 다른 철수 카드를 받기 전에 상대가 그 3개의 무브 카드를 받지 못할 것이라고 장담할 수 있다. 타이밍이 다양하기 때문에 기본적으로 전술이 탄탄해야 원하는 결과를 얻을 수 있다.(생각해봐...그런 일이 일어날 확률은 얼마나 되나요? 당신의 공격 계획은 "아무것도 되지 않는"효과를 피할 수 있을 만큼 충분한 집중력을 가져야 합니다.
게임에는 기본 피케 마스터 규칙과 피케 카드가 포함된다. 또한 Point of Attack 규칙집 및 Point of Attack 특정 카드도 사용할 수 있습니다. Piquet는 각 효과의 종류에 따라 롤링하는 주사위를 변경할 수 있는 고유한 플레이를 d4, d6, d8, d10, d12, d20 주사위에 사용합니다. 이것은 d6 더하기 1의 롤이 아니라 높은 다이 롤이 더 낫기 때문에 d6 대신 d8을 굴립니다(더 많은 좋은 일들이 일어납니다).
또한 누구의 차례를 유지하는데 스팀프를 사용하는 것은 게임이 어떻게 진행되는지에 대한 미스터리를 더한다. 겉보기에 운에 따라, 만약 당신이 군대를 적절히 계획하고 지원한다면, 그 전술은 더 큰 병력이 "이익"을 유지하는 것으로 보상을 받을 것이다.
Piquet is a style of wargame. As GURPS is to role play, Piquet is to wargaming. A system of play for ANY period you wish, the basic gameplay will fit within any period with some basic fundamental differences required by the period.
This game uses specific generic piquet cards to depict when certain event occur on the battlefield. As the author states, "the future is not perfectly known". With Point of Attack WWII, compare the turn sequence of Advanced Squad Leader, where you know when each phase and subphase is going to occur, and you can plan your attack to take advantage of the rules. Imagine this sequence: I know this unit cannot move to get behind me in time to avoid me shooting 3 times at his other tank before I withdraw. In Piquet, this does not happen as you do not know when the unit will withdraw (nor the real commander on the ground) for the unit may withdraw now when this card is drawn, or you may wait and bet that your opponent does not get those 3 move cards before you get another withdraw card. Timing is varied, thus your tactics must be sound fundamentally for you to get the results you want.(Think...What are the odds of THAT happening?) Your plan of attack must have enough concentration to avoid the "nothing gets done" effect.
Game includes base Piquet Master Rules, and Piquet cards. Also Point of Attack rulebook and Point of Attack specific cards. Piquet uses a unique play on the d4, d6, d8, d10, d12, d20 dice in that you change the die you roll for each type of effect. It is not a roll of a d6 add 1, it is instead of a d6 you roll a d8 as a higher die roll is better (more good things happen).
Also the use of Impetus for maintaining whose turn adds some mystery on how the game plays out. Seemingly "up to chance", if you properly plan and support your troops, the tactics will be rewarded as the greater force maintains (or quality of troops, or quality of leadership also factors in) the "advantage".
This game uses specific generic piquet cards to depict when certain event occur on the battlefield. As the author states, "the future is not perfectly known". With Point of Attack WWII, compare the turn sequence of Advanced Squad Leader, where you know when each phase and subphase is going to occur, and you can plan your attack to take advantage of the rules. Imagine this sequence: I know this unit cannot move to get behind me in time to avoid me shooting 3 times at his other tank before I withdraw. In Piquet, this does not happen as you do not know when the unit will withdraw (nor the real commander on the ground) for the unit may withdraw now when this card is drawn, or you may wait and bet that your opponent does not get those 3 move cards before you get another withdraw card. Timing is varied, thus your tactics must be sound fundamentally for you to get the results you want.(Think...What are the odds of THAT happening?) Your plan of attack must have enough concentration to avoid the "nothing gets done" effect.
Game includes base Piquet Master Rules, and Piquet cards. Also Point of Attack rulebook and Point of Attack specific cards. Piquet uses a unique play on the d4, d6, d8, d10, d12, d20 dice in that you change the die you roll for each type of effect. It is not a roll of a d6 add 1, it is instead of a d6 you roll a d8 as a higher die roll is better (more good things happen).
Also the use of Impetus for maintaining whose turn adds some mystery on how the game plays out. Seemingly "up to chance", if you properly plan and support your troops, the tactics will be rewarded as the greater force maintains (or quality of troops, or quality of leadership also factors in) the "advantage".
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