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BGG랭킹
BGG전체 : 0
5.7Tag Team: Woodland Park Guerrillas vs. Back Alley Gators (2016) -
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Matthew O'Malley
-
아티스트
Ben Toz
-
인원
게임 소개
요즘엔 거리에서 가장 터프한 승무원이 되는 것만으로는 충분하지 않습니다. 여러분은 모든 사람들이 그것을 알도록 해야 합니다. 스프레이 페인트 캔을 가지고 온 동네 벽에 꼬리표를 붙일 수 있고, 다른 사람이 하지 못하도록 충분한 근육을 가지고 와라. 작은 펑크족들이 스프레이 캔을 떨어뜨리고 여러분을 보고 달려가는 것만큼 만족스러운 것은 없습니다; 모퉁이에 더 큰 사람이 없는지 확인하세요!
태그팀에서는 이글스, 불독, 앨리게이터 또는 고릴라의 크루로 플레이하며 매일 허세를 부려 영역을 방어합니다. 플레이어는 동시에 리더 캐릭터를 공개하고, 아무도 물러서지 않을 경우 백업 캐릭터가 싸움에 합류한다. 승자는 상대의 영역을 보상으로 태그합니다. 결국, 가장 많이 태그된 영역을 가진 크루가 승리합니다.
규칙 요약
각 플레이어는 1-7의 숫자와 특별한 능력을 특징으로 하는 한 무리의 동물 집단을 가지고 있다. 플레이어들은 타이브레이커로 남겨둘 카드 한 장을 선택합니다. 그런 다음 플레이어가 두 개의 카드를 선택하면, 이 카드들은 캐릭터들이 머리를 맞대게 된다. 하나는 메인이고 하나는 백업인데 아직 공개가 안 됐다.
두 선수 모두 주종을 밝힌 뒤 이를 보고 물러설 기회가 생겼다. 만약 선수가 물러난다면, 상대방은 하나의 상품 카드를 받게 됩니다. 아무도 물러서지 않으면 두 번째 카드가 드러난다. 결합된 가치가 높을수록 모든 능력이 발휘된 후에 승리합니다.
두 번의 영역 싸움에서 이긴 첫 번째 선수가 승자입니다!
고급 재생
두 개의 영역 배틀로 경기를 치르기 보다는, 배틀 사이에도 표시된 영역의 총계를 유지하십시오. 25 블록을 표시하는 첫 번째 플레이어가 즉시 승리합니다.
4개 팀이 있으면 3~4명의 플레이어로 태그팀을 플레이할 수 있으며 다양한 크루 변형을 플레이할 수 있습니다.
선수 3명
설정하는 동안 각 플레이어에게 한 팀’s 카드를 부여합니다. 한 플레이어에게 지갑을 무작위로 주세요.
두 선수가 물러날 경우 남은 선수는 물러나는 각 선수에게 카드를 하나씩 받는다. 한 명이 물러서면 다른 두 명이 우르릉거리고 우승자는 물러나는 선수로부터 카드를 받는다.
한 번에 세 선수가 모두 우왕좌왕하면(누구도 물러서지 않는다), 지갑이 없는 두 선수가 먼저 우왕좌왕한다. 그 첫 번째 우르릉거림의 패자가 지갑을 가져갑니다. 그러면 승자가 남은 선수에게 시끌벅적하게 된다. 최종 승자는 패자의 카드를 모두 가져갑니다.
마지막 접전이 해결되지 않은 동점일 경우, 동점인 선수들은 서로 한 장의 카드를 가져가지만, 같은 조우에서 패하거나 퇴각한 선수는 카드를 받지 않는다.
한 번에 두 명의 선수만 난투극을 벌이기 때문에, 결과를 결정할 때는 오직 두 명의 선수만이 고려된다.
4명의 선수
영역 싸움마다 다른 크루를 만나게 됩니다. 첫 번째 배틀은 1번과 2번, 3번과 4번 배틀입니다. 두 번째 배틀은 1번과 3번, 2번과 4번 배틀입니다. 세 번째 배틀은 1번과 4번, 2번과 3번 배틀입니다.
한 명의 선수가 세 번의 영역 싸움에서 이기고 게임에서 승리할 때까지 반복합니다.
두 선수가 동시에 세 번째 배틀에서 이기면 두 선수가 마지막 배틀을 벌여 1, 2위를 가리고, 나머지 두 선수는 마지막 배틀을 벌여 3, 4위를 가린다.
다양한 크루 변종
설정하는 동안 0개의 카드, 1개의 카드, 2개의 카드가 모두 있는 카드 등을 사용하여 하나의 면으로 된 더미를 만듭니다. 각 더미를 개별적으로 섞고, 각 더미에서 한 개의 카드를 각 플레이어에게 나눠주세요. 각 선수는 각 번호의 카드 한 장씩을 가지고 있어야 하는데, 이것은 게임 전체에 대한 그들의 크루이다. 나머지 게임도 평소처럼 하세요.
태그팀에서는 이글스, 불독, 앨리게이터 또는 고릴라의 크루로 플레이하며 매일 허세를 부려 영역을 방어합니다. 플레이어는 동시에 리더 캐릭터를 공개하고, 아무도 물러서지 않을 경우 백업 캐릭터가 싸움에 합류한다. 승자는 상대의 영역을 보상으로 태그합니다. 결국, 가장 많이 태그된 영역을 가진 크루가 승리합니다.
규칙 요약
각 플레이어는 1-7의 숫자와 특별한 능력을 특징으로 하는 한 무리의 동물 집단을 가지고 있다. 플레이어들은 타이브레이커로 남겨둘 카드 한 장을 선택합니다. 그런 다음 플레이어가 두 개의 카드를 선택하면, 이 카드들은 캐릭터들이 머리를 맞대게 된다. 하나는 메인이고 하나는 백업인데 아직 공개가 안 됐다.
두 선수 모두 주종을 밝힌 뒤 이를 보고 물러설 기회가 생겼다. 만약 선수가 물러난다면, 상대방은 하나의 상품 카드를 받게 됩니다. 아무도 물러서지 않으면 두 번째 카드가 드러난다. 결합된 가치가 높을수록 모든 능력이 발휘된 후에 승리합니다.
두 번의 영역 싸움에서 이긴 첫 번째 선수가 승자입니다!
고급 재생
두 개의 영역 배틀로 경기를 치르기 보다는, 배틀 사이에도 표시된 영역의 총계를 유지하십시오. 25 블록을 표시하는 첫 번째 플레이어가 즉시 승리합니다.
4개 팀이 있으면 3~4명의 플레이어로 태그팀을 플레이할 수 있으며 다양한 크루 변형을 플레이할 수 있습니다.
선수 3명
설정하는 동안 각 플레이어에게 한 팀’s 카드를 부여합니다. 한 플레이어에게 지갑을 무작위로 주세요.
두 선수가 물러날 경우 남은 선수는 물러나는 각 선수에게 카드를 하나씩 받는다. 한 명이 물러서면 다른 두 명이 우르릉거리고 우승자는 물러나는 선수로부터 카드를 받는다.
한 번에 세 선수가 모두 우왕좌왕하면(누구도 물러서지 않는다), 지갑이 없는 두 선수가 먼저 우왕좌왕한다. 그 첫 번째 우르릉거림의 패자가 지갑을 가져갑니다. 그러면 승자가 남은 선수에게 시끌벅적하게 된다. 최종 승자는 패자의 카드를 모두 가져갑니다.
마지막 접전이 해결되지 않은 동점일 경우, 동점인 선수들은 서로 한 장의 카드를 가져가지만, 같은 조우에서 패하거나 퇴각한 선수는 카드를 받지 않는다.
한 번에 두 명의 선수만 난투극을 벌이기 때문에, 결과를 결정할 때는 오직 두 명의 선수만이 고려된다.
4명의 선수
영역 싸움마다 다른 크루를 만나게 됩니다. 첫 번째 배틀은 1번과 2번, 3번과 4번 배틀입니다. 두 번째 배틀은 1번과 3번, 2번과 4번 배틀입니다. 세 번째 배틀은 1번과 4번, 2번과 3번 배틀입니다.
한 명의 선수가 세 번의 영역 싸움에서 이기고 게임에서 승리할 때까지 반복합니다.
두 선수가 동시에 세 번째 배틀에서 이기면 두 선수가 마지막 배틀을 벌여 1, 2위를 가리고, 나머지 두 선수는 마지막 배틀을 벌여 3, 4위를 가린다.
다양한 크루 변종
설정하는 동안 0개의 카드, 1개의 카드, 2개의 카드가 모두 있는 카드 등을 사용하여 하나의 면으로 된 더미를 만듭니다. 각 더미를 개별적으로 섞고, 각 더미에서 한 개의 카드를 각 플레이어에게 나눠주세요. 각 선수는 각 번호의 카드 한 장씩을 가지고 있어야 하는데, 이것은 게임 전체에 대한 그들의 크루이다. 나머지 게임도 평소처럼 하세요.
These days it's not enough to be the toughest crew on the streets; you need to make sure everyone knows it, too. Bring enough cans of spray paint to tag walls all over town, and enough muscle to make sure no one else does. There's nothing quite as satisfying as watching little punks drop their spray cans and run at the very sight of you — just make sure that there isn't someone even bigger right around the corner!
In Tag Team, you play as a crew of Eagles, Bulldogs, Alligators or Gorillas, defending your turf by bluffing your way through battles each day. Players simultaneously reveal their leader characters, and, if nobody backs down, their backup characters join the fight. The winner tags their opponent's territory as a reward. In the end, the crew with the most tagged territory wins.
Rules Summary
Each player has a deck of a gang of animals featuring numbers 1-7 and special abilities. Players choose 1 card to set aside as a tiebreaker. Then players choose two cards, these are the characters going head to head. One is the main and the other is the backup, but they aren't revealed yet.
Both players reveal their main and then, after seeing it, they have a chance to back down. If a player backs down, their opponent gets one prize card. If nobody backs down, then the second card is revealed. The higher combined value wins, after all abilities take effect.
The first player to win two turf battles is the winner!
Advanced Play
Rather than playing to two turf battles, keep a running total of the territories you have marked, even between battles. The first player to mark 25 blocks wins immediately.
If you have 4 teams, you can play Tag Team with 3 or 4 players and can play a diverse crew variant.
3 Players
During setup, give each player one team’s cards. Give the wallet randomly to one player.
If two players retreat, the remaining player takes one card from each of the retreating players. If one player retreats, then the other two rumble and the winner of the rumble takes a card from the retreating player.
If all three players rumble in one encounter (no one retreats), the two players without the wallet rumble first. The loser of that first rumble takes the wallet. Then the winner rumbles with the remaining player. The final winner takes all of the cards from the losers.
If the final rumble of an encounter is an unresolved tie, the tied players take one card each from each other but none from any player who lost a rumble or retreated earlier in the same encounter.
Because only two players are involved in a rumble at once, only those leaders’ abilities are considered when determining the outcome.
4 Players
Each turf battle, you encounter a different crew. The first battle, players one and two battle while players three and four battle. The second battle, players one and three battle while players two and four battle. The third battle, players one and four battle while players two and three battle.
Repeat until one player wins three turf battles and wins the game.
If two players win their third battles at the same time, then those two players play one final battle against each other to determine first and second place, while the other two players play a final battle to determine third and fourth place.
Diverse Crew Variant
During setup, create one facedown pile with all of the 0 cards, one with all of the 1 cards, one with all of the 2 cards, and so on. Shuffle each pile separately, then deal out one card from each pile to each player. Each player should have one card of each number, which is their crew for the entire game. Play the rest of the game as normal.
In Tag Team, you play as a crew of Eagles, Bulldogs, Alligators or Gorillas, defending your turf by bluffing your way through battles each day. Players simultaneously reveal their leader characters, and, if nobody backs down, their backup characters join the fight. The winner tags their opponent's territory as a reward. In the end, the crew with the most tagged territory wins.
Rules Summary
Each player has a deck of a gang of animals featuring numbers 1-7 and special abilities. Players choose 1 card to set aside as a tiebreaker. Then players choose two cards, these are the characters going head to head. One is the main and the other is the backup, but they aren't revealed yet.
Both players reveal their main and then, after seeing it, they have a chance to back down. If a player backs down, their opponent gets one prize card. If nobody backs down, then the second card is revealed. The higher combined value wins, after all abilities take effect.
The first player to win two turf battles is the winner!
Advanced Play
Rather than playing to two turf battles, keep a running total of the territories you have marked, even between battles. The first player to mark 25 blocks wins immediately.
If you have 4 teams, you can play Tag Team with 3 or 4 players and can play a diverse crew variant.
3 Players
During setup, give each player one team’s cards. Give the wallet randomly to one player.
If two players retreat, the remaining player takes one card from each of the retreating players. If one player retreats, then the other two rumble and the winner of the rumble takes a card from the retreating player.
If all three players rumble in one encounter (no one retreats), the two players without the wallet rumble first. The loser of that first rumble takes the wallet. Then the winner rumbles with the remaining player. The final winner takes all of the cards from the losers.
If the final rumble of an encounter is an unresolved tie, the tied players take one card each from each other but none from any player who lost a rumble or retreated earlier in the same encounter.
Because only two players are involved in a rumble at once, only those leaders’ abilities are considered when determining the outcome.
4 Players
Each turf battle, you encounter a different crew. The first battle, players one and two battle while players three and four battle. The second battle, players one and three battle while players two and four battle. The third battle, players one and four battle while players two and three battle.
Repeat until one player wins three turf battles and wins the game.
If two players win their third battles at the same time, then those two players play one final battle against each other to determine first and second place, while the other two players play a final battle to determine third and fourth place.
Diverse Crew Variant
During setup, create one facedown pile with all of the 0 cards, one with all of the 1 cards, one with all of the 2 cards, and so on. Shuffle each pile separately, then deal out one card from each pile to each player. Each player should have one card of each number, which is their crew for the entire game. Play the rest of the game as normal.
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