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BGG랭킹
BGG전체 : 23735
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인원
2-5 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
90-240 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Adrian Hon, Alex Macmillan, Matt Wieteska
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아티스트
Kascha Sweeney
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인원
게임 소개
좀비, 뛰어! 보드 게임은 좀비, 달려! 우주를 배경으로 한 디지털 강화 보드게임이다. 그것은 팬데믹과 같은 테이블 상판 게임의 협력 전략과 식스 투 스타트만의 앱 구동 오디오 스토리텔링 브랜드인 워킹 데드와 같은 디지털 게임의 역동적인 내러티브를 결합한다.
플레이어들이 좀비들의 본거지인 아벨 타운쉽의 인쇄된 지도 주변에 모입니다. 지도에는 좀비의 위치, 보급품, 기타 거주지에 대한 중요한 정보와 함께 인근 마을, 숲, 농장 등이 표시되어 있다. 함께 일하면서, 플레이어들은 지도 너머의 미션에 착수하고, 보급품을 찾고, 생존자들을 구조하고, 발병의 원인을 조사한다.
그러나 우리의 독특한 실시간 "running"카드 메카닉이 플레이어들에게 생존을 위해 모든 기술, 배짱, 협동심을 동원하도록 강요하면서 위험은 결코 멀지 않았다. 그들은 안전하게 목적지에 도착할 것인가, 아니면 쫓는 언데드의 희생양이 될 것인가?
미션이 진행되는 동안 플레이어들은 &ldquo 역할을 한다.아벨이 보낸 러너&rdquo. 당사의 동반 iPhone/Android 앱은 오디오 및 화면 프롬프트를 사용하여 플레이어를 게임 및 스토리에 몰입시켜 위협, 기회 및 이벤트를 알려줍니다. 플레이어는 생명을 구하는 물품, 새로운 줄거리, 또는 숨겨진 좀비 떼를 찾아서 이것들을 조사할 수 있습니다!
독특하게도 선수들은 추격하는 무리들이 가까워질수록 힘든 결정을 내리면서 상황에 실시간으로 반응해야 한다.
그들이 선택한 미션과 그들이 내리는 결정은 게임 세계와 지도를 끊임없이 변화시킬 것이다. 거주지는 살아있는 시체들로 넘쳐나고 지도에 줄을 그거나 경고로 표시되어야 한다. 숨겨진 흔적들이 발견되어 새로운 탐험의 길이 열리고 새로운 비밀이 밝혀진다. 동양에서 몰려오는 무리들의 라디오에서 보고가 들린다 - 하지만 얼마나 가깝고, 얼마나 빠른가? 플레이어들은 주석, 스티커, 카운터가 게임 보드를 계속 진화하는 세계의 그림으로 바꾸면서 지도 위에서 자신의 이야기를 추적한다.
플레이어들이 좀비들의 본거지인 아벨 타운쉽의 인쇄된 지도 주변에 모입니다. 지도에는 좀비의 위치, 보급품, 기타 거주지에 대한 중요한 정보와 함께 인근 마을, 숲, 농장 등이 표시되어 있다. 함께 일하면서, 플레이어들은 지도 너머의 미션에 착수하고, 보급품을 찾고, 생존자들을 구조하고, 발병의 원인을 조사한다.
그러나 우리의 독특한 실시간 "running"카드 메카닉이 플레이어들에게 생존을 위해 모든 기술, 배짱, 협동심을 동원하도록 강요하면서 위험은 결코 멀지 않았다. 그들은 안전하게 목적지에 도착할 것인가, 아니면 쫓는 언데드의 희생양이 될 것인가?
미션이 진행되는 동안 플레이어들은 &ldquo 역할을 한다.아벨이 보낸 러너&rdquo. 당사의 동반 iPhone/Android 앱은 오디오 및 화면 프롬프트를 사용하여 플레이어를 게임 및 스토리에 몰입시켜 위협, 기회 및 이벤트를 알려줍니다. 플레이어는 생명을 구하는 물품, 새로운 줄거리, 또는 숨겨진 좀비 떼를 찾아서 이것들을 조사할 수 있습니다!
독특하게도 선수들은 추격하는 무리들이 가까워질수록 힘든 결정을 내리면서 상황에 실시간으로 반응해야 한다.
그들이 선택한 미션과 그들이 내리는 결정은 게임 세계와 지도를 끊임없이 변화시킬 것이다. 거주지는 살아있는 시체들로 넘쳐나고 지도에 줄을 그거나 경고로 표시되어야 한다. 숨겨진 흔적들이 발견되어 새로운 탐험의 길이 열리고 새로운 비밀이 밝혀진다. 동양에서 몰려오는 무리들의 라디오에서 보고가 들린다 - 하지만 얼마나 가깝고, 얼마나 빠른가? 플레이어들은 주석, 스티커, 카운터가 게임 보드를 계속 진화하는 세계의 그림으로 바꾸면서 지도 위에서 자신의 이야기를 추적한다.
Zombies, Run! The Board Game is a digitally-enhanced boardgame set in the Zombies, Run! universe. It combines the co-op strategy of tabletop games like Pandemic with the dynamic narratives of digital games like The Walking Dead, powered by Six to Start's own brand of app-driven audio storytelling.
Players gather around a printed map of Abel Township, the home base of the Zombies, Run! universe. The map shows nearby towns, forests, farms, along with vital information about the location of zombies, supplies, and other settlements. Working together, the players embark on missions across the map, searching for supplies, rescuing survivors, and investigating the cause of the outbreak.
But danger is never far away, with our unique real-time "running" card mechanic forcing players to use all their skill, nerve and co-ordination to survive. Will they reach their destination safely, or will they fall prey to the pursuing undead?
During a mission, the players act as “Runners” sent out by Abel. Our companion iPhone/Android app uses audio and on-screen prompts to immerse the players in the game and story - informing them of threats, opportunities and events. Players can choose to investigate these, finding life-saving supplies, new storylines, or perhaps a hidden horde of zombies!
Uniquely, players must react to situations in real-time, making tough decisions as the pursuing horde draws closer.
The missions they choose and the decisions they make will constantly transform the game world and map. Settlements become overrun with the living dead and must be crossed out on the map, or marked with warnings. Hidden trails are found, opening new paths to explore and new secrets to uncover. Reports are heard on the radio of hordes moving in from the East - but how close, and how fast? The players track their story on the map itself, with annotations, stickers and counters turning the game board into an ever-evolving picture of the world.
Players gather around a printed map of Abel Township, the home base of the Zombies, Run! universe. The map shows nearby towns, forests, farms, along with vital information about the location of zombies, supplies, and other settlements. Working together, the players embark on missions across the map, searching for supplies, rescuing survivors, and investigating the cause of the outbreak.
But danger is never far away, with our unique real-time "running" card mechanic forcing players to use all their skill, nerve and co-ordination to survive. Will they reach their destination safely, or will they fall prey to the pursuing undead?
During a mission, the players act as “Runners” sent out by Abel. Our companion iPhone/Android app uses audio and on-screen prompts to immerse the players in the game and story - informing them of threats, opportunities and events. Players can choose to investigate these, finding life-saving supplies, new storylines, or perhaps a hidden horde of zombies!
Uniquely, players must react to situations in real-time, making tough decisions as the pursuing horde draws closer.
The missions they choose and the decisions they make will constantly transform the game world and map. Settlements become overrun with the living dead and must be crossed out on the map, or marked with warnings. Hidden trails are found, opening new paths to explore and new secrets to uncover. Reports are heard on the radio of hordes moving in from the East - but how close, and how fast? The players track their story on the map itself, with annotations, stickers and counters turning the game board into an ever-evolving picture of the world.
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