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BGG랭킹
BGG전체 : 5536
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
25-75 분
-
연령
0+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.89 / 5
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디자이너
James M. Hewitt
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게시자:
가장 강력하고 무자비한 챔피언임을 증명할 준비가 됐나요? 고어코센이 기회를 줬어! Games Workshop의 이 완전히 새로운 박스 게임은 4명의 선수들이 잔혹한 핏 싸움에서 잔혹한 우위를 차지하기 위해 끝까지 버틸 수 있게 해준다. 박스에는 네 개의 플라스틱으로 된 시타델 미니어처가 들어있다: 코른의 엑설티드 데스브링거, 스컬그라인더, 슬로터프리스트, 어스파이어 데스브링거, 고렉세, 스컬해머 &NDash, 네 개의 상징적인 챔피언.
게임 자체는 단순하고 교활하며 웃음소리가 큰 전투이며 4명의 플레이어가 약 1시간 안에 게임을 진행할 수 있다. 24장의 액션 카드는 당신이 선택한 파이터가 고통스러운 공격과 게임비트를 선택할 수 있게 한다.16장의 부상 카드가 있는 동안, 세 명의 다른 미친 사람들과 함께 뾰족한 구덩이에 서 있는 것은 피할 수 없는 결과였다. 그리고 그 재미는 반목하는 &ndash에서 멈추지 않는다; 탈락한 선수들은 특별한 운명의 규칙 덕분에 여전히 게임에 영향을 미칠 수 있다. 이 파이터들에 대한 전체 규칙은 4개의 파이터 시트에 제시되어 있으며, 게임 워크숍과 별도로 미니어처를 사용할 수 있는 4개의 규칙이 게임’의 규칙집에 포함되어 있다.
각 전투기는 그들이 무엇을 얼마나 강하게 타격할 수 있는지를 결정하는 고유한 킬존을 가지고 있다. 예를 들어 박스 안의 슬로터프리스트는 도끼로 뻗으면 힘이 엄청나지만 옆으로 돌 때는 힘이 약하다. 각 파이터는 분노의 트랙을 사용하여 자신의 분노를 추적합니다. 분노는 행동을 하는 데 사용될 수 있으며, 보통 전투원이 부상을 입었을 때 발생하는 부상 카드는 이러한 방식으로 분노에 영향을 미친다.
분노는 누가 먼저 하느냐에도 영향을 미치는데, 왜냐하면 더 화가 난 싸움꾼일수록 그들이 먼저 행동할 확률이 높기 때문이다! 각 턴마다 파이터는 자신의 분노와 같은 여러 장의 이니셔티브 카드를 넣고 (각 플레이어마다 독특한 디자인의 이니셔티브 카드를 가지고 있음) 상위 이니셔티브 카드를 뒤집어서 누가 행동할지를 결정한다. 그 선수가 행동을 한 후 다음 구상 카드가 뒤집히는 식이다.
가장 강력하고 무자비한 챔피언임을 증명할 준비가 됐나요? 고어코센이 기회를 줬어! Games Workshop의 이 완전히 새로운 박스 게임은 4명의 선수들이 잔혹한 핏 싸움에서 잔혹한 우위를 차지하기 위해 끝까지 버틸 수 있게 해준다. 박스에는 네 개의 플라스틱으로 된 시타델 미니어처가 들어있다: 코른의 엑설티드 데스브링거, 스컬그라인더, 슬로터프리스트, 어스파이어 데스브링거, 고렉세, 스컬해머 &NDash, 네 개의 상징적인 챔피언.
게임 자체는 단순하고 교활하며 웃음소리가 큰 전투이며 4명의 플레이어가 약 1시간 안에 게임을 진행할 수 있다. 24장의 액션 카드는 당신이 선택한 파이터가 고통스러운 공격과 게임비트를 선택할 수 있게 한다.16장의 부상 카드가 있는 동안, 세 명의 다른 미친 사람들과 함께 뾰족한 구덩이에 서 있는 것은 피할 수 없는 결과였다. 그리고 그 재미는 반목하는 &ndash에서 멈추지 않는다; 탈락한 선수들은 특별한 운명의 규칙 덕분에 여전히 게임에 영향을 미칠 수 있다. 이 파이터들에 대한 전체 규칙은 4개의 파이터 시트에 제시되어 있으며, 게임 워크숍과 별도로 미니어처를 사용할 수 있는 4개의 규칙이 게임’의 규칙집에 포함되어 있다.
각 전투기는 그들이 무엇을 얼마나 강하게 타격할 수 있는지를 결정하는 고유한 킬존을 가지고 있다. 예를 들어 박스 안의 슬로터프리스트는 도끼로 뻗으면 힘이 엄청나지만 옆으로 돌 때는 힘이 약하다. 각 파이터는 분노의 트랙을 사용하여 자신의 분노를 추적합니다. 분노는 행동을 하는 데 사용될 수 있으며, 보통 전투원이 부상을 입었을 때 발생하는 부상 카드는 이러한 방식으로 분노에 영향을 미친다.
분노는 누가 먼저 하느냐에도 영향을 미치는데, 왜냐하면 더 화가 난 싸움꾼일수록 그들이 먼저 행동할 확률이 높기 때문이다! 각 턴마다 파이터는 자신의 분노와 같은 여러 장의 이니셔티브 카드를 넣고 (각 플레이어마다 독특한 디자인의 이니셔티브 카드를 가지고 있음) 상위 이니셔티브 카드를 뒤집어서 누가 행동할지를 결정한다. 그 선수가 행동을 한 후 다음 구상 카드가 뒤집히는 식이다.
From the publisher:
Are you ready to prove yourself Khorne’s mightiest, most ruthless champion? Gorechosen gives you the chance! This brand-new boxed game from Games Workshop lets four players slug it out for brutal supremacy in brutal pit fights. The box includes four plastic multi-part Citadel miniatures: the Exalted Deathbringer of Khorne, the Skullgrinder, the Slaughterpriest and the Aspiring Deathbringer with Goreaxe and Skullhammer – four iconic champions of Khorne.
The game itself is a simple, cunning and laugh-out-loud mix of subtle strategy and straightforward brutal combat, and four players can play through a game in about an hour. 24 action cards let your chosen fighter pick from a variety of painful attacks and gambits (our favourite being the humble Shove, should your victim happen to be standing next to one of the fire pits present on the game’s board) while 16 injury cards present, in gruesome detail, the inevitable results of standing in a spiked pit with three other crazed madmen. And the fun doesn’t stop with the feuding – players who have been knocked out can still influence the game thanks to special Fate of the Slain rules. Full rules for these fighters are presented on four fighter sheets, and rules for four more (with miniatures available separately from Games Workshop) are included inside the game’s rulebook.
Each fighter has a unique Kill Zone which dictates what they can hit, and how powerfully. The Slaughterpriest in the box, for example, has enormous reach forwards with his axe (because it’s flipping massive) but is weaker when to the sides. (You can imagine an overhead chop, rather than a sweep around him.) Each fighter also keeps track of his wrath using the Wrath Track. Wrath can be spent to make actions, and is usually accrued when fighters are wounded – injury cards, which are received when combatants are damaged, affect wrath in this way.
Wrath also has an effect on who goes first, because the angrier fighters are, the more chance there is they will act first! Each turn, fighters put in a number of initiative cards equal to their wrath (each player has a unique design of initiative card), then the top initiative card is turned over, dictating who will act. After that player has made an action, the next initiative card is turned over, and so on and so forth.
Are you ready to prove yourself Khorne’s mightiest, most ruthless champion? Gorechosen gives you the chance! This brand-new boxed game from Games Workshop lets four players slug it out for brutal supremacy in brutal pit fights. The box includes four plastic multi-part Citadel miniatures: the Exalted Deathbringer of Khorne, the Skullgrinder, the Slaughterpriest and the Aspiring Deathbringer with Goreaxe and Skullhammer – four iconic champions of Khorne.
The game itself is a simple, cunning and laugh-out-loud mix of subtle strategy and straightforward brutal combat, and four players can play through a game in about an hour. 24 action cards let your chosen fighter pick from a variety of painful attacks and gambits (our favourite being the humble Shove, should your victim happen to be standing next to one of the fire pits present on the game’s board) while 16 injury cards present, in gruesome detail, the inevitable results of standing in a spiked pit with three other crazed madmen. And the fun doesn’t stop with the feuding – players who have been knocked out can still influence the game thanks to special Fate of the Slain rules. Full rules for these fighters are presented on four fighter sheets, and rules for four more (with miniatures available separately from Games Workshop) are included inside the game’s rulebook.
Each fighter has a unique Kill Zone which dictates what they can hit, and how powerfully. The Slaughterpriest in the box, for example, has enormous reach forwards with his axe (because it’s flipping massive) but is weaker when to the sides. (You can imagine an overhead chop, rather than a sweep around him.) Each fighter also keeps track of his wrath using the Wrath Track. Wrath can be spent to make actions, and is usually accrued when fighters are wounded – injury cards, which are received when combatants are damaged, affect wrath in this way.
Wrath also has an effect on who goes first, because the angrier fighters are, the more chance there is they will act first! Each turn, fighters put in a number of initiative cards equal to their wrath (each player has a unique design of initiative card), then the top initiative card is turned over, dictating who will act. After that player has made an action, the next initiative card is turned over, and so on and so forth.
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