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BGG랭킹
BGG전체 : 6163
THEMATIC : 929
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
45-120 분
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연령
15+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.94 / 5
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디자이너
Adam Sadler, Brady Sadler
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아티스트
The Creation Studio, Giorgio De Michele
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인원
게임 소개
죽은 자가 산 자를 내쫓으면서 희망은 사라지고 있다. 더 이상 도망칠 곳이 없고 남은 건 생존뿐입니다. 구조대도 없고 친절한 낯선 이들의 도움도...워킹 데드의 세계에는 성소가 없다.
The Walking Dead: No Satury는 인기 있는 AMC 텔레비전 시리즈의 세계를 배경으로 한 필사적인 생존의 협동 보드 게임이다. 아담과 브래디 새들러(Warhammer Quest: 노 세이저티(No Saturity)는 플레이어들에게 워킹 데드(Walking Dead)의 상징적인 생존자 역할을 맡기고, 다양한 시나리오를 탐색하는 동안 절망적인 역경을 함께 극복하도록 한다. 생존자들이 물자를 뒤지든, 죽은 자들의 파도와 싸우든, 심지어 살아있는 자들과 마주 서 있든 간에, 이 집단은 구성원들의 이해관계가 충돌할 때조차도 함께 일할 방법을 찾아야 한다.
노 생츄어리티는 플레이어가 돌아가면서 그룹’s 리더의 역할을 맡는 독특한 리더십 메카닉이 특징이다. 각 턴마다 리더는 두 장의 이벤트 카드를 뽑고 하나를 선택하여 그룹’s 접근 방식을 선택해야 한다. 선수들이 이 결정을 논의할 수 없기 때문에 압박은 리더에게 가해지고, 만약 그룹이 턴을 위해 접근하지 못한다면 리더만이 그 대가를 치르게 된다. 충분히 잘못된 결정을 내리면 리더는 자신의 역할을 포기하고 다음 생존자에게 그룹을 맡길 수 있습니다.
No Saturity의 각 생존자들은 그들의 결점뿐만 아니라 특별한 행동과 능력을 나타내기 위해 독특한 카드 한 벌을 가지고 옵니다. 이 데크는 각 생존자의 플레이스타일을 주도할 뿐만 아니라 건강에도 도움이 되기 때문에 각 시나리오에서 살아남기 위해서는 손 관리가 매우 중요합니다. 살아남는 것과 마찬가지로 중요한 것은 단체 사기이다. 많은 게임 효과로 인해 사기가 떨어지고, 0이 되면 선수들은 게임에서 지게 된다. 그룹의 미미한 심리적 안정을 유지하는 것은 생존하는 것만큼이나 중요합니다!
독특한 게임플레이와 혁신적인 리더십 메카닉을 갖춘 No Saforty는 플레이어들에게 워킹 데드의 가장 좋아하는 에피소드를 경험할 수 있는 깊고 매력적인 방법을 제공하며, 심지어 쇼’의 줄거리를 넘어서 탐험할 수도 있습니다!
The Walking Dead: No Satury는 인기 있는 AMC 텔레비전 시리즈의 세계를 배경으로 한 필사적인 생존의 협동 보드 게임이다. 아담과 브래디 새들러(Warhammer Quest: 노 세이저티(No Saturity)는 플레이어들에게 워킹 데드(Walking Dead)의 상징적인 생존자 역할을 맡기고, 다양한 시나리오를 탐색하는 동안 절망적인 역경을 함께 극복하도록 한다. 생존자들이 물자를 뒤지든, 죽은 자들의 파도와 싸우든, 심지어 살아있는 자들과 마주 서 있든 간에, 이 집단은 구성원들의 이해관계가 충돌할 때조차도 함께 일할 방법을 찾아야 한다.
노 생츄어리티는 플레이어가 돌아가면서 그룹’s 리더의 역할을 맡는 독특한 리더십 메카닉이 특징이다. 각 턴마다 리더는 두 장의 이벤트 카드를 뽑고 하나를 선택하여 그룹’s 접근 방식을 선택해야 한다. 선수들이 이 결정을 논의할 수 없기 때문에 압박은 리더에게 가해지고, 만약 그룹이 턴을 위해 접근하지 못한다면 리더만이 그 대가를 치르게 된다. 충분히 잘못된 결정을 내리면 리더는 자신의 역할을 포기하고 다음 생존자에게 그룹을 맡길 수 있습니다.
No Saturity의 각 생존자들은 그들의 결점뿐만 아니라 특별한 행동과 능력을 나타내기 위해 독특한 카드 한 벌을 가지고 옵니다. 이 데크는 각 생존자의 플레이스타일을 주도할 뿐만 아니라 건강에도 도움이 되기 때문에 각 시나리오에서 살아남기 위해서는 손 관리가 매우 중요합니다. 살아남는 것과 마찬가지로 중요한 것은 단체 사기이다. 많은 게임 효과로 인해 사기가 떨어지고, 0이 되면 선수들은 게임에서 지게 된다. 그룹의 미미한 심리적 안정을 유지하는 것은 생존하는 것만큼이나 중요합니다!
독특한 게임플레이와 혁신적인 리더십 메카닉을 갖춘 No Saforty는 플레이어들에게 워킹 데드의 가장 좋아하는 에피소드를 경험할 수 있는 깊고 매력적인 방법을 제공하며, 심지어 쇼’의 줄거리를 넘어서 탐험할 수도 있습니다!
Hope is fading as the dead drive out the living. There’s nowhere left to run, and all that’s left is survival. There is no rescue party waiting, no help from kind strangers...in the world of The Walking Dead, there is no sanctuary…
The Walking Dead: No Sanctuary is a cooperative board game of desperate survival set in the world of the popular AMC television series. Designed by Adam and Brady Sadler (Warhammer Quest: The Adventure Card Game), No Sanctuary puts players in the roles of iconic survivors from The Walking Dead, working together against desperate odds as they navigate a variety of scenarios. Whether the survivors are scavenging for supplies, fighting off waves of the dead, or even standing toe-to-toe with the living, the group must find a way to work together even when its members’ interests may be at odds.
No Sanctuary features a unique leadership mechanic in which players take turns assuming the role of the group’s leader. Each turn, the leader must choose the group’s approach by drawing two event cards and choosing one. Since players cannot discuss this decision, the pressure is on the leader, and the leader alone will pay the price if the group is unable to follow the approach for the turn. Make enough bad decisions, and the leader may have to relinquish his role and let the next survivor take charge of the group.
Each survivor in No Sanctuary comes with a unique deck of cards to represent their special actions and abilities, as well as their flaws. This deck not only drives each survivor’s playstyle, but it also serves their health, so hand management is crucial to surviving each scenario. Equally important as staying alive, group morale is an essential part of the game. Many game effects will cause morale to drop, and if it reaches zero, the players lose the game. Maintaining the group’s tenuous psychological stability is just as important as staying alive!
With its unique gameplay and innovative leadership mechanic, No Sanctuary offers players a deep and engaging way to experience their favorite episodes of The Walking Dead, and even explore beyond the show’s storylines!
The Walking Dead: No Sanctuary is a cooperative board game of desperate survival set in the world of the popular AMC television series. Designed by Adam and Brady Sadler (Warhammer Quest: The Adventure Card Game), No Sanctuary puts players in the roles of iconic survivors from The Walking Dead, working together against desperate odds as they navigate a variety of scenarios. Whether the survivors are scavenging for supplies, fighting off waves of the dead, or even standing toe-to-toe with the living, the group must find a way to work together even when its members’ interests may be at odds.
No Sanctuary features a unique leadership mechanic in which players take turns assuming the role of the group’s leader. Each turn, the leader must choose the group’s approach by drawing two event cards and choosing one. Since players cannot discuss this decision, the pressure is on the leader, and the leader alone will pay the price if the group is unable to follow the approach for the turn. Make enough bad decisions, and the leader may have to relinquish his role and let the next survivor take charge of the group.
Each survivor in No Sanctuary comes with a unique deck of cards to represent their special actions and abilities, as well as their flaws. This deck not only drives each survivor’s playstyle, but it also serves their health, so hand management is crucial to surviving each scenario. Equally important as staying alive, group morale is an essential part of the game. Many game effects will cause morale to drop, and if it reaches zero, the players lose the game. Maintaining the group’s tenuous psychological stability is just as important as staying alive!
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