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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
F. B. Silbernagel
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아티스트
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인원
게임 소개
말이 많은 초기 반추 게임. 데크에는 78개의 문자 카드(빨간색, 녹색, 파란색)가 있습니다. 각 문자는 1에서 5 사이의 점 값을 가지며, 일반 문자는 더 높은 값을 가집니다. 6인 이하에 카드 7장, 7인 이하에 카드 6장, 8인 이하에 카드 5장을 지급하고 추첨 파일 상단을 올려 폐기 더미를 시작합니다.
스탠다드 게임에서는 플레이어가 양쪽 말뚝에서 1을 뽑아 테이블에 단어를 재생한 다음 1을 폐기한다. 각 단어는 최소 2개의 글자를 가져야 하며, 특정 글자 중 1개 이상을 가지지 않는 한 모두 같은 색이어야 합니다. 단어가 하나 이상의 반복 문자(예: "참조")를 가지고 있으면 두 번째 'e'와 'r'는 대부분 같은 색이다. 표의 단어는 추가하거나 변경할 수 없습니다.
플레이어가 손을 비우거나 무승부 더미가 바닥나면 손은 끝난다. 각 플레이어가 점수를 매깁니다. 테이블에 있는 단어의 경우 제곱이라는 단어의 길이(예: 5글자 => 25점), 손에 있는 단어의 단순 길이(5글자 => 5점), 손에 있는 각 카드에 대해 카드의 값을 뺍니다. 그 게임은 150점으로 이겼습니다.
어드밴스드 게임은 야체 같은 득점 패드를 가지고 있다. 각 단어 길이 2에서 8까지의 행과 두 개의 채점 열이 있습니다. 각 길이에 대해 점수가 매겨진 첫 번째 단어는 기본 열에 기록되며, 해당 길이에 대한 추가 단어는 보조 열에 간단히 집계됩니다. 선택한 시간 또는 수만큼 손을 댄 후, 기본 총계가 가장 높은 선수가 승리하고, 2차 총계가 동점을 가린다.
마지막으로, 인버스 게임은 패널티만 획득한다. 선택한 수의 거래를 한 후, 가장 낮은 점수가 승리합니다.
스탠다드 게임에서는 플레이어가 양쪽 말뚝에서 1을 뽑아 테이블에 단어를 재생한 다음 1을 폐기한다. 각 단어는 최소 2개의 글자를 가져야 하며, 특정 글자 중 1개 이상을 가지지 않는 한 모두 같은 색이어야 합니다. 단어가 하나 이상의 반복 문자(예: "참조")를 가지고 있으면 두 번째 'e'와 'r'는 대부분 같은 색이다. 표의 단어는 추가하거나 변경할 수 없습니다.
플레이어가 손을 비우거나 무승부 더미가 바닥나면 손은 끝난다. 각 플레이어가 점수를 매깁니다. 테이블에 있는 단어의 경우 제곱이라는 단어의 길이(예: 5글자 => 25점), 손에 있는 단어의 단순 길이(5글자 => 5점), 손에 있는 각 카드에 대해 카드의 값을 뺍니다. 그 게임은 150점으로 이겼습니다.
어드밴스드 게임은 야체 같은 득점 패드를 가지고 있다. 각 단어 길이 2에서 8까지의 행과 두 개의 채점 열이 있습니다. 각 길이에 대해 점수가 매겨진 첫 번째 단어는 기본 열에 기록되며, 해당 길이에 대한 추가 단어는 보조 열에 간단히 집계됩니다. 선택한 시간 또는 수만큼 손을 댄 후, 기본 총계가 가장 높은 선수가 승리하고, 2차 총계가 동점을 가린다.
마지막으로, 인버스 게임은 패널티만 획득한다. 선택한 수의 거래를 한 후, 가장 낮은 점수가 승리합니다.
An early game of rummy with words. The deck has 78 letter cards -- the entire alphabet in each color (red, green, & blue). Each letter has a point value from 1 to 5, commoner letters with higher values. Deal 7 cards each for 6 or less players, 6 each for 7 players, 5 for 8 players, and turn up the top of the draw pile to start the discard pile.
In a turn of the Standard game, a player draws 1 from either pile, plays words to the table, and discards 1. Each word must have at least 2 letters, and all must be of the same color, unless it has more than 1 of a certain letter. If the word has more than one repeated letter (e.g. "refer") the second 'e' and 'r' most both be of the same color. Words on the table may not be added to or otherwise changed.
The hand ends when a player empties his hand, or when the draw pile runs out. Each player scores: for words on the table, the length of the word squared (e.g. 5 letters => 25 points); for words in the hand, the simple length of the word (5 letters => 5 points); and for each card in hand, the value of the card is subtracted. The game is won at 150 points.
The Advanced game has a yahtzee-like scoring pad. There is a row for each word length from 2 to 8, and two scoring columns. The first word scored for each length is written in the Primary column; and further words for that length are simply tallied in the Secondary column. After a chosen length of time or number of hands, the player with the highest Primary total wins; ties are broken by the Secondary total.
Finally, the Inverse game only scores penalties: at the end of the hand, players total the points left in their hands. After a chosen number of deals, the lowest score wins.
In a turn of the Standard game, a player draws 1 from either pile, plays words to the table, and discards 1. Each word must have at least 2 letters, and all must be of the same color, unless it has more than 1 of a certain letter. If the word has more than one repeated letter (e.g. "refer") the second 'e' and 'r' most both be of the same color. Words on the table may not be added to or otherwise changed.
The hand ends when a player empties his hand, or when the draw pile runs out. Each player scores: for words on the table, the length of the word squared (e.g. 5 letters => 25 points); for words in the hand, the simple length of the word (5 letters => 5 points); and for each card in hand, the value of the card is subtracted. The game is won at 150 points.
The Advanced game has a yahtzee-like scoring pad. There is a row for each word length from 2 to 8, and two scoring columns. The first word scored for each length is written in the Primary column; and further words for that length are simply tallied in the Secondary column. After a chosen length of time or number of hands, the player with the highest Primary total wins; ties are broken by the Secondary total.
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