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BGG랭킹
BGG전체 : 25625
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인원
3-7 명
BGG추천: 4-7 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.40 / 5
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디자이너
Hiroki Kasawa
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아티스트
Emily L. Ling
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인원
게임 소개
당신은 아캄에서 일하는 프리랜서 기자입니다. 어느 날 당신은 도시의 유명한 미스카토닉 대학의 지하 지하실에서 신비한 의식이 행해지고 있다는 것을 듣게 된다. 자네와 자네 팀은 익명으로 잠입해서 의식에 대해 조사하기로 결정하네 다음 독점자를 확보하기 위해서 말이지 별 생각 없이 지하실에 들어갔지만, 결정을 후회하게 되는 데는 오래 걸리지 않는다. 지하실은 고대 신의 성지이고 그 끔찍한 의식은 참여하는 사람들의 마음을 찢어놓아서 그들을 미치게 하고 있다!
어둡고 곰팡이가 낀 지하실에서 참배객들이 유물을 뒤지고 있다. 조명이 어두워서 돌아다니고 있는 유물을 잘 알아볼 수 없습니다. 하지만 멀리 다른 사람들이 들고 있는 것을 엿볼 수 있습니다. 여러분은 이 마법의 공예품들이 주인들에게 어떤 영향을 미치는지 볼 수 있습니다. 다른 예배자들을 연구하여 당신이 무엇을 들고 있는지 추론해야 합니다.
정신 차리고 의례에서 살아서 탈출하라!
게임 플레이 개요
아캄 의례에서는 당신이 들고 있는 카드를 볼 수 없습니다. 대신 다른 선수들이 들고 있는 카드를 보게 된다. 다른 플레이어와 이미 플레이한 카드를 보고 자신이 들고 있는 카드를 맞혀야 합니다.
게임은 각 라운드가 여러 차례 턴으로 구성된 여러 라운드에 걸쳐 진행된다. 매 턴마다 한 명의 선수가 덱의 맨 위 카드를 그려서 보고 다른 선수에게 건넨다. 카드를 받은 플레이어는 (a) 들고 있는 카드를 거꾸로 버리고 새 카드를 보지 않고 가져가거나, (b) 카드를 보지 않고 다른 플레이어에게 넘겨주는 것 중 하나를 선택할 수 있습니다. 한 선수가 한 바퀴 돌고 나면 다른 선수가 한 바퀴 돌아간다.
라운드는 라운드 엔드 조건 중 하나가 충족될 때까지 계속되며, 이 때 모든 플레이어가 자신의 카드를 공개한다. 이때, 만약 여러분이 저주받은 (빨간) 카드를 들고 있다면, 그 카드는 여러분의 마음을 타락시키고 여러분은 제정신을 잃게 됩니다. 사네(파란색) 아티팩트 카드를 들고 있지만 다른 플레이어들도 (색깔에 상관없이) 같은 아티팩트 카드를 들고 있으면 아티팩트가 불쾌한 공명을 일으켜 정신을 타락시키고 제정신을 잃게 된다. 당신은 독특한 분별력 있는 카드를 들고 있어야만 성공적으로 의식을 견뎌낼 수 있습니다.
플레이어는 제정신 표시를 버림으로써 제정신을 잃는다. 새로운 라운드는 한 명 이상의 플레이어가 모든 제정신 표시를 잃을 때까지 계속된다. 제정신 표시가 남아 있는 모든 플레이어들은 의식을 견뎌냅니다. 의식을 성공적으로 조사하고 살아 나올 수 있겠니?
구성 요소들
28카드
제정신 토큰 30개
7개의 플레이어 보조 도구
플레이 시트 1장
어둡고 곰팡이가 낀 지하실에서 참배객들이 유물을 뒤지고 있다. 조명이 어두워서 돌아다니고 있는 유물을 잘 알아볼 수 없습니다. 하지만 멀리 다른 사람들이 들고 있는 것을 엿볼 수 있습니다. 여러분은 이 마법의 공예품들이 주인들에게 어떤 영향을 미치는지 볼 수 있습니다. 다른 예배자들을 연구하여 당신이 무엇을 들고 있는지 추론해야 합니다.
정신 차리고 의례에서 살아서 탈출하라!
게임 플레이 개요
아캄 의례에서는 당신이 들고 있는 카드를 볼 수 없습니다. 대신 다른 선수들이 들고 있는 카드를 보게 된다. 다른 플레이어와 이미 플레이한 카드를 보고 자신이 들고 있는 카드를 맞혀야 합니다.
게임은 각 라운드가 여러 차례 턴으로 구성된 여러 라운드에 걸쳐 진행된다. 매 턴마다 한 명의 선수가 덱의 맨 위 카드를 그려서 보고 다른 선수에게 건넨다. 카드를 받은 플레이어는 (a) 들고 있는 카드를 거꾸로 버리고 새 카드를 보지 않고 가져가거나, (b) 카드를 보지 않고 다른 플레이어에게 넘겨주는 것 중 하나를 선택할 수 있습니다. 한 선수가 한 바퀴 돌고 나면 다른 선수가 한 바퀴 돌아간다.
라운드는 라운드 엔드 조건 중 하나가 충족될 때까지 계속되며, 이 때 모든 플레이어가 자신의 카드를 공개한다. 이때, 만약 여러분이 저주받은 (빨간) 카드를 들고 있다면, 그 카드는 여러분의 마음을 타락시키고 여러분은 제정신을 잃게 됩니다. 사네(파란색) 아티팩트 카드를 들고 있지만 다른 플레이어들도 (색깔에 상관없이) 같은 아티팩트 카드를 들고 있으면 아티팩트가 불쾌한 공명을 일으켜 정신을 타락시키고 제정신을 잃게 된다. 당신은 독특한 분별력 있는 카드를 들고 있어야만 성공적으로 의식을 견뎌낼 수 있습니다.
플레이어는 제정신 표시를 버림으로써 제정신을 잃는다. 새로운 라운드는 한 명 이상의 플레이어가 모든 제정신 표시를 잃을 때까지 계속된다. 제정신 표시가 남아 있는 모든 플레이어들은 의식을 견뎌냅니다. 의식을 성공적으로 조사하고 살아 나올 수 있겠니?
구성 요소들
28카드
제정신 토큰 30개
7개의 플레이어 보조 도구
플레이 시트 1장
You are a freelance journalist working in the city of Arkham. One day you hear about a mysterious ritual taking place in the underground cellar of the city’s prestigious Miskatonic University. You and your team decide to infiltrate and investigate the ritual anonymously, in the hope of securing the next exclusive. Without much thought you step into the cellar, but it doesn’t take long before you come to regret your decisions. The cellar is a shrine to ancient god and the horrifying ritual is tearing apart the minds of those who participate, causing them to go insane!
In the dark and musty cellar, worshipers are passing around artifacts. The light is dim so you can’t quite make out the artifacts you are passing around. However, further away in the distance you get a glimpse of what others are holding. You can see the effect these magical artifacts are having on their bearers. You will need to deduce what you’re holding by studying the other worshipers.
Preserve your sanity and escape from the ritual alive!
Game Play Overview
In Arkham Ritual, you don’t see the card you are holding. Instead, you see the cards other players are holding. You must guess the card you are holding by looking at other players’ cards and the cards that have already been played.
The game is played over multiple rounds where each round consists of multiple turns. During each turn, one player draws the top card of the deck, looks at it, and passes it to another player. The player who receives the card has a choice either to a) discard the card he / she is holding face up and take the new card without looking at it, or b) pass the card to another player without looking at it. After a player takes a turn, another player takes his / her turn.
The round continues until one of the round end conditions is met, at which point all players reveal their cards. At this time, if you are holding a cursed (red) card, then the card corrupts your mind and you lose your sanity. If you are holding a sane (blue) artifact card but some other players are also holding the same artifact card (regardless of their color), the artifacts create an unpleasant resonance, corrupts your mind, and you will lose your sanity. You successfully survive the ritual only if you are holding a unique sane (blue) card.
Players lose their sanity by discarding sanity markers. New rounds continue until one or more players have lost all their sanity markers. All players who still have sanity markers survive the ritual. Will you successfully investigate the ritual and come out alive!?
Components
28 cards
30 sanity tokens
7 player aids
1 play sheet
In the dark and musty cellar, worshipers are passing around artifacts. The light is dim so you can’t quite make out the artifacts you are passing around. However, further away in the distance you get a glimpse of what others are holding. You can see the effect these magical artifacts are having on their bearers. You will need to deduce what you’re holding by studying the other worshipers.
Preserve your sanity and escape from the ritual alive!
Game Play Overview
In Arkham Ritual, you don’t see the card you are holding. Instead, you see the cards other players are holding. You must guess the card you are holding by looking at other players’ cards and the cards that have already been played.
The game is played over multiple rounds where each round consists of multiple turns. During each turn, one player draws the top card of the deck, looks at it, and passes it to another player. The player who receives the card has a choice either to a) discard the card he / she is holding face up and take the new card without looking at it, or b) pass the card to another player without looking at it. After a player takes a turn, another player takes his / her turn.
The round continues until one of the round end conditions is met, at which point all players reveal their cards. At this time, if you are holding a cursed (red) card, then the card corrupts your mind and you lose your sanity. If you are holding a sane (blue) artifact card but some other players are also holding the same artifact card (regardless of their color), the artifacts create an unpleasant resonance, corrupts your mind, and you will lose your sanity. You successfully survive the ritual only if you are holding a unique sane (blue) card.
Players lose their sanity by discarding sanity markers. New rounds continue until one or more players have lost all their sanity markers. All players who still have sanity markers survive the ritual. Will you successfully investigate the ritual and come out alive!?
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