-
BGG랭킹
BGG전체 : 21851
WARGAMES : 3970
5.7Supercharge: Battle of El Alamein, October 1942 (1976) -
-
인원
1-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Greg Costikyan, Frank Davis, Redmond A. Simonsen
-
아티스트
Redmond A. Simonsen
-
인원
게임 소개
슈퍼차지(Supercharge)는 북아프리카 쿼드에 포함된 4가지 폴리오 게임 중 하나이지만 별도로 판매되기도 한다.
슈퍼차지는 1942년 북아프리카 엘 알라메인 주변에서 일어난 여러 전투를 다룬다. 실제로 세 가지 시나리오가 있습니다.
1. Alam Halfa 전투: 아프리카 코프가 동쪽으로 진격하려는 짧은 공격(8게임 턴)입니다.
2. 엘 알라메인 전투: 엘 알라메인 인근 독일 라인에서 첫 영국 공격(15회전)이 터졌다.
3. 슈퍼차지 작동: 독일 전선을 무너뜨리고 아프리카 군단(7회전)을 무너뜨린 대형 공세가 펼쳐졌다.
구성 요소는 다음과 같다: 게임 시리즈의 '표준' 규칙 접기 시트(약 3페이지), '전용' 규칙 시트(1페이지), 4컬러 종이 맵시트(17"x22"), 카드보드 카운터 세트(120페이지). 플레이어는 플레이 전에 자신의 6면 다이(DIE)를 제공해야 합니다.
지도 시트에 턴 레코드 트랙, 터레인 키 및 '캠페인' 및 'Sidi Rezegh' 게임의 유닛 설정 위치가 표시되어 있습니다. 전체적으로 지도 시트의 색상은 BLUE-(물/바다, 얼라이드 '요새 박스', 마인필드 육각면), BROWN-(거친), 라이트 그레이-(파손, 트레일) 및 다크 브라운-(도로, 트레일)과 함께 흰색입니다. 지도 시트에 포함된 지역은 해안 도로와 엘 알라메인, 알람 할파 능선을 중심으로 한 남쪽 지역이다.
게임 카운터는 독일인은 검은색으로, 이탈리아인은 녹색으로, 영국인은 녹색으로, 영국인은 녹색으로 되어 있습니다. 게임 스케일은 각 헥스에 걸쳐 1.7마일로 주어지며, 각 턴은 1일을 나타내며, 유닛의 크기는 대대부터 여단 레벨까지 다양하다.
슈퍼차지의 한 가지 독특한 점은 표준 규칙 게임의 공급 규칙이 완전히 무시된다는 것입니다.
슈퍼차지는 1942년 북아프리카 엘 알라메인 주변에서 일어난 여러 전투를 다룬다. 실제로 세 가지 시나리오가 있습니다.
1. Alam Halfa 전투: 아프리카 코프가 동쪽으로 진격하려는 짧은 공격(8게임 턴)입니다.
2. 엘 알라메인 전투: 엘 알라메인 인근 독일 라인에서 첫 영국 공격(15회전)이 터졌다.
3. 슈퍼차지 작동: 독일 전선을 무너뜨리고 아프리카 군단(7회전)을 무너뜨린 대형 공세가 펼쳐졌다.
구성 요소는 다음과 같다: 게임 시리즈의 '표준' 규칙 접기 시트(약 3페이지), '전용' 규칙 시트(1페이지), 4컬러 종이 맵시트(17"x22"), 카드보드 카운터 세트(120페이지). 플레이어는 플레이 전에 자신의 6면 다이(DIE)를 제공해야 합니다.
지도 시트에 턴 레코드 트랙, 터레인 키 및 '캠페인' 및 'Sidi Rezegh' 게임의 유닛 설정 위치가 표시되어 있습니다. 전체적으로 지도 시트의 색상은 BLUE-(물/바다, 얼라이드 '요새 박스', 마인필드 육각면), BROWN-(거친), 라이트 그레이-(파손, 트레일) 및 다크 브라운-(도로, 트레일)과 함께 흰색입니다. 지도 시트에 포함된 지역은 해안 도로와 엘 알라메인, 알람 할파 능선을 중심으로 한 남쪽 지역이다.
게임 카운터는 독일인은 검은색으로, 이탈리아인은 녹색으로, 영국인은 녹색으로, 영국인은 녹색으로 되어 있습니다. 게임 스케일은 각 헥스에 걸쳐 1.7마일로 주어지며, 각 턴은 1일을 나타내며, 유닛의 크기는 대대부터 여단 레벨까지 다양하다.
슈퍼차지의 한 가지 독특한 점은 표준 규칙 게임의 공급 규칙이 완전히 무시된다는 것입니다.
Supercharge is one of the four Folio games included in North Africa Quad, but also sold separately.
Supercharge covers several battles around El Alamein in North Africa in 1942. In fact there are three scenarios:
1. Battle of Alam Halfa: A short offensive by the Afrika Korps attempting to push east (8 game turns).
2. Battle of El Alamein: The first British attack on the German line near El Alamein (15 turns).
3. Operation Supercharge: The big offensive that brokethrough the German lines and routed the Africa Korps (7 turns).
The components consist of the following: a 'Standard' Rules fold-out 'sheet'(about 3-Full pages) for the game series; an 'Exclusive' Rules sheet(1-page); a 4-COLOR paper Mapsheet-(17" by 22"); a set of cardboard counters(around 120). Players must provide their OWN 6-sided DIE prior to play.
On the Mapsheet are the Turn Record Track, a Terrain Key, and the set-up locations for the Units of both the 'Campaign' & 'Sidi Rezegh' games. Overall, the COLOR of the Mapsheet is WHITE with BLUE-(Water/Sea, Allied 'Fortified Box', Minefield Hex-sides), BROWN-(Rough), Light GRAY-(Broken), & Dark BROWN-(Roads, Trails). The Area encompassed by this Mapsheet is the coastal road and areas south centered on El Alamein, and Alam Halfa Ridge.
The game counters are TAN-with BLACK print for Germans, TAN-with GREEN print for Italians, GREEN with BLACK print for British. Game scale is given as 1.7 Miles across each hex, each Turn represents 1-Day, and Units range in size from Battalion up to Brigade level.
One unique thing of Supercharge is that the supply rules in the standard rules game are ignored completely.
Supercharge covers several battles around El Alamein in North Africa in 1942. In fact there are three scenarios:
1. Battle of Alam Halfa: A short offensive by the Afrika Korps attempting to push east (8 game turns).
2. Battle of El Alamein: The first British attack on the German line near El Alamein (15 turns).
3. Operation Supercharge: The big offensive that brokethrough the German lines and routed the Africa Korps (7 turns).
The components consist of the following: a 'Standard' Rules fold-out 'sheet'(about 3-Full pages) for the game series; an 'Exclusive' Rules sheet(1-page); a 4-COLOR paper Mapsheet-(17" by 22"); a set of cardboard counters(around 120). Players must provide their OWN 6-sided DIE prior to play.
On the Mapsheet are the Turn Record Track, a Terrain Key, and the set-up locations for the Units of both the 'Campaign' & 'Sidi Rezegh' games. Overall, the COLOR of the Mapsheet is WHITE with BLUE-(Water/Sea, Allied 'Fortified Box', Minefield Hex-sides), BROWN-(Rough), Light GRAY-(Broken), & Dark BROWN-(Roads, Trails). The Area encompassed by this Mapsheet is the coastal road and areas south centered on El Alamein, and Alam Halfa Ridge.
The game counters are TAN-with BLACK print for Germans, TAN-with GREEN print for Italians, GREEN with BLACK print for British. Game scale is given as 1.7 Miles across each hex, each Turn represents 1-Day, and Units range in size from Battalion up to Brigade level.
One unique thing of Supercharge is that the supply rules in the standard rules game are ignored completely.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
468
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18