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BGG랭킹
BGG전체 : 5247
STRATEGY : 1918
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
75-90 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.63 / 5
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디자이너
Martin Wallace
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아티스트
Robert Altbauer, JJ Ariosa, Rica Bünning, Kamila Szutenberg
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인원
게임 소개
게시자의 설명:
잊혀진 시간이 흘러 잔인한 포모리가 푸른 섬인 Érin을 지배한다. 그들은 북쪽의 요새에서 철권통치를 하는 발로르 왕을 찬양한다. 오래된 오솔길과 폐허들이 섬의 얼굴 위로 펼쳐져 있는데, 이것은 앞으로 여러 세대 동안 아일랜드라고 불릴 것입니다. 그러나 새로운 부족들이 섬에 도착하여 영구적인 존재를 위해 애쓴다. 다음 세기에 걸쳐 누가 ÉRin의 운명을 통제할 것인가?
The Arrival의 각 플레이어는 신화 속의 섬 Érin보다 우위를 점하기 위해 노력하는 부족장들을 대표한다. 하지만 선수들은 딜레마에 직면했습니다 너무 빨리 퍼지는 것은 점점 더 타락하고 그들의 힘을 강화시키는 것을 의미하기 때문입니다
4~6라운드에 걸쳐 플레이어들은 독특한 게임 메커니즘으로 자원을 결정하는데, 이는 나중에 수익성 있게 사용될 것이다. 첫 번째 단계(어닝 페이즈)에서 플레이어는 4장의 카드를 뽑는다. 이 중 두 구간은 점차 선수에 의해 차단되어 하나의 구간이 남는다. 이 섹션에 나와 있는 자원은 플레이어가 얻는 것입니다. 카드의 위쪽 섹션은 많은 자원을 제공하지만 원치 않는 손상 지점이 발생합니다. 중하위 섹션은 자원도 적지만 부패도 적습니다.
그 후, 액션 페이즈가 발생하고 플레이어는 다양한 종류의 액션 중에서 선택하여 Fame Point를 획득하기 위해 그들의 자원을 현명하게 사용해야 한다.
특정 라운드가 진행되거나 부패 한계에 도달하면 게임이 종료됩니다.
가장 많은 명예의 포인트를 받은 사람이거나 가장 적은 부패 포인트를 받은 사람이 승자입니다. 이것은 마지막 판의 장면에 달려있다: 부족(플레이어)이 포모리보다 É린에서 더 많은 장소를 통제하는가? 아니면 그 반대인가?
잊혀진 시간이 흘러 잔인한 포모리가 푸른 섬인 Érin을 지배한다. 그들은 북쪽의 요새에서 철권통치를 하는 발로르 왕을 찬양한다. 오래된 오솔길과 폐허들이 섬의 얼굴 위로 펼쳐져 있는데, 이것은 앞으로 여러 세대 동안 아일랜드라고 불릴 것입니다. 그러나 새로운 부족들이 섬에 도착하여 영구적인 존재를 위해 애쓴다. 다음 세기에 걸쳐 누가 ÉRin의 운명을 통제할 것인가?
The Arrival의 각 플레이어는 신화 속의 섬 Érin보다 우위를 점하기 위해 노력하는 부족장들을 대표한다. 하지만 선수들은 딜레마에 직면했습니다 너무 빨리 퍼지는 것은 점점 더 타락하고 그들의 힘을 강화시키는 것을 의미하기 때문입니다
4~6라운드에 걸쳐 플레이어들은 독특한 게임 메커니즘으로 자원을 결정하는데, 이는 나중에 수익성 있게 사용될 것이다. 첫 번째 단계(어닝 페이즈)에서 플레이어는 4장의 카드를 뽑는다. 이 중 두 구간은 점차 선수에 의해 차단되어 하나의 구간이 남는다. 이 섹션에 나와 있는 자원은 플레이어가 얻는 것입니다. 카드의 위쪽 섹션은 많은 자원을 제공하지만 원치 않는 손상 지점이 발생합니다. 중하위 섹션은 자원도 적지만 부패도 적습니다.
그 후, 액션 페이즈가 발생하고 플레이어는 다양한 종류의 액션 중에서 선택하여 Fame Point를 획득하기 위해 그들의 자원을 현명하게 사용해야 한다.
특정 라운드가 진행되거나 부패 한계에 도달하면 게임이 종료됩니다.
가장 많은 명예의 포인트를 받은 사람이거나 가장 적은 부패 포인트를 받은 사람이 승자입니다. 이것은 마지막 판의 장면에 달려있다: 부족(플레이어)이 포모리보다 É린에서 더 많은 장소를 통제하는가? 아니면 그 반대인가?
Description from the publisher:
In a time long forgotten, the cruel Fomori rule over Érin, the green island. They praise their king Balor, who reigns from his fortifications in the north with an iron fist. Old paths and ruins spread over the island's face, which will be called Ireland many generations from now. But new tribes arrive at the island striving for permanent presence. Who will control Érin's fate over the next centuries to come?
Each player in The Arrival represents a tribe leader who tries to gain predominance over the mythical island of Érin while pushing back the demon-like Fomori. But the players are facing a dilemma, for spreading too quickly means becoming more and more corrupt and strengthening the Fomori in their power...
Over 4-6 rounds, the players determine their resources by means of a unique game mechanism, which will be used later on profitably. During a first phase (Earning Phase), players draw four cards, each showing three sections of different resources. Two of these sections are gradually blocked by the player, thus leaving one section. The resources shown on this section are the ones the player gets. During this phase, they have to decide which section is the best one; while the upper section of the cards offers many resources, it also results in unwanted Corruption Points. The middle and the lower sections offer fewer resources, but also less Corruption.
After that, the Action Phase takes place and the players must use their resources wisely while having the choice from different kinds of actions in order to get Fame Points.
The game ends when a certain number of rounds have been played or somebody reaches the corruption limit.
The winner is either the one with the highest amount of Fame Points or the one with the fewest Corruption Points. This depends on the scene of the board at the end: Do the tribes (players) control more locations on Érin than the Fomori do — or is it the other way around?
In a time long forgotten, the cruel Fomori rule over Érin, the green island. They praise their king Balor, who reigns from his fortifications in the north with an iron fist. Old paths and ruins spread over the island's face, which will be called Ireland many generations from now. But new tribes arrive at the island striving for permanent presence. Who will control Érin's fate over the next centuries to come?
Each player in The Arrival represents a tribe leader who tries to gain predominance over the mythical island of Érin while pushing back the demon-like Fomori. But the players are facing a dilemma, for spreading too quickly means becoming more and more corrupt and strengthening the Fomori in their power...
Over 4-6 rounds, the players determine their resources by means of a unique game mechanism, which will be used later on profitably. During a first phase (Earning Phase), players draw four cards, each showing three sections of different resources. Two of these sections are gradually blocked by the player, thus leaving one section. The resources shown on this section are the ones the player gets. During this phase, they have to decide which section is the best one; while the upper section of the cards offers many resources, it also results in unwanted Corruption Points. The middle and the lower sections offer fewer resources, but also less Corruption.
After that, the Action Phase takes place and the players must use their resources wisely while having the choice from different kinds of actions in order to get Fame Points.
The game ends when a certain number of rounds have been played or somebody reaches the corruption limit.
The winner is either the one with the highest amount of Fame Points or the one with the fewest Corruption Points. This depends on the scene of the board at the end: Do the tribes (players) control more locations on Érin than the Fomori do — or is it the other way around?
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