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1941: What If? An Alternative History Wargame of a Second Winter War (2018)
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게임 소개

만약에? 제2차 겨울 전쟁의 대안 역사 워게임(Alternative History Wargame)은 카드놀이에 쉽게 적응할 수 있는 저중간 복잡도 2인용 대안 역사 워게임이다. 1940년 말 불가리아가 역사적으로 고려했던 독일 대신 소련과 동맹하기로 결정했을 때 중부 동유럽의 상황에 내재된 변수를 조사할 수 있습니다. 간단히 말해서 (이번 호에서 다른 지원 기사 참조), 그 결과는 제2차 세계 대전의 동부 전선이 역사적 시작일보다 반 년 전에 폭발했을 것이며, 그 이후의 자연적 조건과 인공적인 조건 모두 매우 달랐다.

지도에서 각각의 육각형은 좌우에서 반대쪽으로 45마일(73km)을 나타냅니다. 각 순서는 반 개월의 실시간을 나타냅니다.각 기동 유닛은 군대, 군단 또는 부대 규모와 동등한 규모의 임시 부대를 나타냅니다.

소련 (일명 “소비에트/동맹” 또는 “불가리아, 그리스, 영국과 함께 모든 소련 부대를 지휘한다. 독일인 (일명 “독일어/축/rdquo; 또는 “(Axis”) 플레이어는 터키, 슬로바키아, 헝가리, 루마니아, 이탈리아와 함께 게임의 모든 독일 유닛을 지휘한다. 유고슬라비아는 중립적으로 경기를 시작한다. 그러나 미얀마 정부는 친동맹 성향으로 기울고 있어 경기 진행 중 전쟁에 참여할 가능성이 높다. 그렇게 되면 유고슬라비아-크로아티아 연합군(4군, 7군)은 해체되거나, 그들의 병사들이 본국으로 흩어지거나, 나머지 유고슬라비아 군인들은 연합군 편에서 싸우는 동안 추축군에 합류하게 된다.

전투 명령은 이 작전 구역 내에 있는 이 당시 이 군대에 존재했던 모든 부대들을 포함하고 있습니다. 독일군은 기계화 안된 군단을 놓치고 있을 뿐이지 서부정복에 주둔하고 있을 뿐이지 터키군은 캅카스와 시리아 국경지역에 주둔하고 있던 3개 군단이 제외되었다. 마찬가지로, 소련은 우랄 산맥의 서쪽, 코카서스 산맥의 북쪽, 북극의 남쪽에 위치한 소련 지역에서 역사적으로 이용할 수 있는 모든 것을 가지고 있다. 그들의 증원 병력은 동부에서의 역사적인 전쟁의 첫 3개월 동안 그들이 합친 것에 기초한다. 그들의 독립 해안군은 바르바로사 작전이 시작된 직후까지 역사적으로 조직되었다. 구성 단위
1941: What If? An Alternative History Wargame of a Second Winter War is a low-to-intermediate complexity two-player alternative history wargame that’s also easily adaptable to solitaire play. It allows you to investigate the parameters inherent in the situation in Central Eastern Europe, at the end of 1940, had the Bulgarians decided to ally with the Soviets instead of the Germans, which historically they considered doing. Long story short (see the support article elsewhere in this issue), the result would’ve been the Second War’s eastern front erupting half a year prior to its historic start date under both natural and manmade conditions vastly different than pertained at that later date.

Each hexagon on the map represents 45 miles (73 km) from side to opposite side. Each turn represents a half a month of ‘real time.’ Each unit of maneuver represents an army or corps or ad hoc equivalent of those sizes of units.

The Soviet (a.k.a. “Soviet/Allied” or “Allied”) player commands all the Soviet units in the game along with those of Bulgaria, Greece and Britain. The German (a.k.a. “German/Axis” or “Axis”) player commands all the German units in the game, along with those of Turkey, Slovakia, Hungary, Romania and Italy. Yugoslavia starts the game neutral and out of play. Its government is leaning pro-Allied, however, and it will likely join the war on that side during the course of the game. When/if that occurs, the two Yugoslav-Croatian (4th and 7th) armies will either disintegrate, their soldiers dispersing to their homes, or join the Axis while the rest of the Yugoslav armed forces fight in the Allied side.

The orders of battle contain pretty all the units present in these armies at this time within this theater of operations. The Germans are only missing the non-mechanized corps they had garrisoning their western conquests. The Turks are minus the three corps they kept in their Caucasus and Syrian border areas. Similarly, the Soviets have everything they had available historically in the regions of the USSR lying west of the Urals, north of the Caucasus and south of the Arctic. Their reinforcements are based on what they put together during the first three months of the historic war in the east. Their Independent Coastal Army wasn’t organized historically until soon after the start of Operation Barbarossa; however – given the geo-strategic circumstances of this might-have-been war and the fact the resources needed to organize it already existed at this time – it was only reasonable to include the ICA as a starting Soviet unit.

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