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BGG랭킹
BGG전체 : 3539
STRATEGY : 1536
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인원
3-5 명
BGG추천: 4-5 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
18+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.74 / 5
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디자이너
Bill Eberle, Justin Kemppainen, Peter Olotka, Greg Olotka
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아티스트
-
인원
게임 소개
게시자의 설명:
왕좌의 게임에서: '철왕좌'는 '우주적 만남'의 게임 시스템을 이용합니다 여러분과 여러분의 친구들은 각각 웨스테로스의 위대한 가문들 중 하나를 지휘하며, 서사시 전투와 계략에서 상징적인 캐릭터들을 서로 겨루게 됩니다 협상하고, 허세를 부리고, 동맹을 맺고, 경쟁자들을 위협하고, 마음대로 모든 수단을 동원하여 당신의 영향력을 퍼뜨리고, 패권을 확립하고, 궁극의 상을 차지하라! 철왕좌!
좀 더 자세히 말하면, 각 턴은 두 선수 간의 만남의 각도에 초점을 맞춘다. 이러한 만남은 적대관계, 놀라운 정복, 영향력의 확산, 또는 일시적인 동맹의 형성으로 귀결될 수 있다. 그리고 어떤 만남에서든 두 명의 플레이어만이 "active" 플레이어가 될 수 있지만, 여러분의 친구들은 여러분에게 —를 제안하거나, 돌아서서 다른 사람에게 제안할 수도 있습니다.
철왕좌의 만남은 빠르게 해결되지만 교활한 전략, 교활한 음모, 그리고 중개인 동맹을 위한 기회들로 가득 차 있다. 각각 도전자와 수비수가 등장하며, 이 플레이어들이 하원을 대신하여 만남을 해결하기 위해 캐릭터를 할당한 후, 다른 플레이어들은 어느 쪽이든 지원을 할 수 있다. 이런 식으로 라니스터와 스타크 가의 대결로 시작되는 만남은 티렐 가문이나 다른 가문들의 지지를 끌어낼 수 있습니다
하지만 철왕좌의 만남에는 이 모든 동맹과 배신에도 불구하고 권력 다툼보다 더 많은 것이 있다. 여전히 계획 안에 계획이 있고, 허세, 협상, 그리고 현역 선수들이 그들이 하려고 하는 하원 카드를 논의하면서 이러한 만남을 색칠하는 숨겨진 정보들이 있다. 물론 둘 중 한 명이나 둘 다 거짓말을 하고 있을 가능성이 매우 높지만, 그들은 휴전을 제안할 수도 있고 심지어 합의할 수도 있다. 아니면 그들은 더 높은 전체 권력으로 적들을 이기기를 바라며 그들의 손에서 카드를 던질 수 있다.
휴전이 되면, 활동가들은 평화를 유지하기 위해 서로에게 무엇을 줄 수 있는지에 대해 논의한다. 그러나 교전 시 한쪽이 이기고 한쪽이 피해를 보게 된다. 영향력을 행사하거나 인질을 잡을 수도 있고 심지어 당신의 캐릭터들을 칼로 죽일 수도 있다.
하지만 이 만남에서 충분히 이기고, 잃을만한 적당한 만남들을 찾으세요. 그러면 철 왕좌를 차지할 수 있는 위치에 서게 될 지도 몰라요. 이 게임의 목표는 당신의 영향력 중 5개를 상대의 하우스 카드에 퍼트리고 스스로 왕관을 차지하는 것입니다.
왕좌의 게임에서: '철왕좌'는 '우주적 만남'의 게임 시스템을 이용합니다 여러분과 여러분의 친구들은 각각 웨스테로스의 위대한 가문들 중 하나를 지휘하며, 서사시 전투와 계략에서 상징적인 캐릭터들을 서로 겨루게 됩니다 협상하고, 허세를 부리고, 동맹을 맺고, 경쟁자들을 위협하고, 마음대로 모든 수단을 동원하여 당신의 영향력을 퍼뜨리고, 패권을 확립하고, 궁극의 상을 차지하라! 철왕좌!
좀 더 자세히 말하면, 각 턴은 두 선수 간의 만남의 각도에 초점을 맞춘다. 이러한 만남은 적대관계, 놀라운 정복, 영향력의 확산, 또는 일시적인 동맹의 형성으로 귀결될 수 있다. 그리고 어떤 만남에서든 두 명의 플레이어만이 "active" 플레이어가 될 수 있지만, 여러분의 친구들은 여러분에게 —를 제안하거나, 돌아서서 다른 사람에게 제안할 수도 있습니다.
철왕좌의 만남은 빠르게 해결되지만 교활한 전략, 교활한 음모, 그리고 중개인 동맹을 위한 기회들로 가득 차 있다. 각각 도전자와 수비수가 등장하며, 이 플레이어들이 하원을 대신하여 만남을 해결하기 위해 캐릭터를 할당한 후, 다른 플레이어들은 어느 쪽이든 지원을 할 수 있다. 이런 식으로 라니스터와 스타크 가의 대결로 시작되는 만남은 티렐 가문이나 다른 가문들의 지지를 끌어낼 수 있습니다
하지만 철왕좌의 만남에는 이 모든 동맹과 배신에도 불구하고 권력 다툼보다 더 많은 것이 있다. 여전히 계획 안에 계획이 있고, 허세, 협상, 그리고 현역 선수들이 그들이 하려고 하는 하원 카드를 논의하면서 이러한 만남을 색칠하는 숨겨진 정보들이 있다. 물론 둘 중 한 명이나 둘 다 거짓말을 하고 있을 가능성이 매우 높지만, 그들은 휴전을 제안할 수도 있고 심지어 합의할 수도 있다. 아니면 그들은 더 높은 전체 권력으로 적들을 이기기를 바라며 그들의 손에서 카드를 던질 수 있다.
휴전이 되면, 활동가들은 평화를 유지하기 위해 서로에게 무엇을 줄 수 있는지에 대해 논의한다. 그러나 교전 시 한쪽이 이기고 한쪽이 피해를 보게 된다. 영향력을 행사하거나 인질을 잡을 수도 있고 심지어 당신의 캐릭터들을 칼로 죽일 수도 있다.
하지만 이 만남에서 충분히 이기고, 잃을만한 적당한 만남들을 찾으세요. 그러면 철 왕좌를 차지할 수 있는 위치에 서게 될 지도 몰라요. 이 게임의 목표는 당신의 영향력 중 5개를 상대의 하우스 카드에 퍼트리고 스스로 왕관을 차지하는 것입니다.
Description from the publisher:
In Game of Thrones: The Iron Throne, which uses the game systems from Cosmic Encounter, you and your friends each command one of the Great Houses of Westeros, pitting iconic characters against each other in epic battles and schemes. Negotiate, bluff, forge alliances, threaten your rivals — use every tool at your disposal to spread your influence, establish supremacy, and claim the ultimate prize: the Iron Throne!
In more detail, each turn centers around the resolution of an encounter between two players. These encounters can result in hostilities, startling conquests, and the spread of influence, or they can result in the formation of temporary alliances. And though only two players in any encounter will be the "active" players, your friends might offer you their support — or turn around and offer it to someone else.
The encounters of The Iron Throne resolve quickly, but they are full of opportunities for cunning strategy, devious intrigues, and brokered alliances. Each features a challenger and a defender, and after these players assign characters to resolve the encounter on the behalf of their Houses, other players may offer their support to either side. In this way, an encounter that starts as a contest between the Lannisters and the Starks may escalate and draw in the support of the Tyrells or other Houses.
However, there's more to the encounters of The Iron Throne than this initial jostling for power, even with all the alliances and betrayals it can entail. There are still schemes within schemes, and the bluffs, negotiations, and hidden information that color these encounters as the active players discuss the House cards they intend to play. Of course, there's a very good chance that one or both of them may be lying, but they can offer and even agree to a truce. Or they can bid cards from their hands, hoping to win hostilities with the higher total power.
In the event of a truce, the active players discuss what they may give each other in order to maintain the peace. In the event of hostilities, however, one side will win, and the other will suffer. You might seize influence or take hostages, or you may even have your characters put to the sword.
Win enough of these encounters, though — and find the right ones to lose — and you might find yourself in position to seize the Iron Throne. The goal of the game is to spread five of your influence to your opponents' House cards and take the crown for yourself.
In Game of Thrones: The Iron Throne, which uses the game systems from Cosmic Encounter, you and your friends each command one of the Great Houses of Westeros, pitting iconic characters against each other in epic battles and schemes. Negotiate, bluff, forge alliances, threaten your rivals — use every tool at your disposal to spread your influence, establish supremacy, and claim the ultimate prize: the Iron Throne!
In more detail, each turn centers around the resolution of an encounter between two players. These encounters can result in hostilities, startling conquests, and the spread of influence, or they can result in the formation of temporary alliances. And though only two players in any encounter will be the "active" players, your friends might offer you their support — or turn around and offer it to someone else.
The encounters of The Iron Throne resolve quickly, but they are full of opportunities for cunning strategy, devious intrigues, and brokered alliances. Each features a challenger and a defender, and after these players assign characters to resolve the encounter on the behalf of their Houses, other players may offer their support to either side. In this way, an encounter that starts as a contest between the Lannisters and the Starks may escalate and draw in the support of the Tyrells or other Houses.
However, there's more to the encounters of The Iron Throne than this initial jostling for power, even with all the alliances and betrayals it can entail. There are still schemes within schemes, and the bluffs, negotiations, and hidden information that color these encounters as the active players discuss the House cards they intend to play. Of course, there's a very good chance that one or both of them may be lying, but they can offer and even agree to a truce. Or they can bid cards from their hands, hoping to win hostilities with the higher total power.
In the event of a truce, the active players discuss what they may give each other in order to maintain the peace. In the event of hostilities, however, one side will win, and the other will suffer. You might seize influence or take hostages, or you may even have your characters put to the sword.
Win enough of these encounters, though — and find the right ones to lose — and you might find yourself in position to seize the Iron Throne. The goal of the game is to spread five of your influence to your opponents' House cards and take the crown for yourself.
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