-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Nicholas Hjelmberg
-
아티스트
Nicholas Hjelmberg
-
인원
게임 소개
게시자의 설명:
루카는 바둑판(도시)을 지배하기 위해 그룹(블록)과 스택(타워)으로 된 타일(집)을 하는 추상 게임이다. 보드 크기는 플레이하려는 레벨에 따라 달라집니다. 보드가 클수록 게임이 깊어집니다.
당신은 블록의 탑을 제어함으로써 블록을 제어하고 탑의 꼭대기 하우스를 보유함으로써 타워를 제어합니다. 표준 8x8 보드에서, 당신의 차례가 시작될 때, 당신의 탑이 가장 높고 적어도 8개의 집을 가지고 있다면 당신은 승리합니다. 또는 다른 타워를 격파하고 최소 4세트 이상의 포로를 확보하여 승리합니다.
빈 정사각형에 자신의 타일 중 하나 또는 이미 배치된 타일 아래에 있는 다양한 색상의 타일을 차례로 배치하여 타워를 구축합니다.
블록에는 타워가 하나만 있을 수 있으며 블록의 색상은 블록의 색상과 일치해야 합니다. 즉, 블록의 두 개의 검은색 타일이 타워에 두 개의 검은색 타일을 허용합니다.
두 블록이 함께 자랄 때, 두 타워에서 동일한 양의 타일이 제거되어 가장 강한 타워만 남게 되고 잠재적으로 새로운 제어 색상을 갖게 됩니다.
루카의 도전은 결국 자신만의 색깔이 우세한 탑의 건축과 철거의 타이밍을 맞추는 것이다.
루카의 독특한 메커니즘은 블록 영역과 탑 높이뿐만 아니라 제거 시점까지 고려해야 하는 4차원적 사고방식이다. 이 모든 것은 행운이 전혀 관여하지 않는 순수하고 우아한 환경에서 이루어진다.
루카는 바둑판(도시)을 지배하기 위해 그룹(블록)과 스택(타워)으로 된 타일(집)을 하는 추상 게임이다. 보드 크기는 플레이하려는 레벨에 따라 달라집니다. 보드가 클수록 게임이 깊어집니다.
당신은 블록의 탑을 제어함으로써 블록을 제어하고 탑의 꼭대기 하우스를 보유함으로써 타워를 제어합니다. 표준 8x8 보드에서, 당신의 차례가 시작될 때, 당신의 탑이 가장 높고 적어도 8개의 집을 가지고 있다면 당신은 승리합니다. 또는 다른 타워를 격파하고 최소 4세트 이상의 포로를 확보하여 승리합니다.
빈 정사각형에 자신의 타일 중 하나 또는 이미 배치된 타일 아래에 있는 다양한 색상의 타일을 차례로 배치하여 타워를 구축합니다.
블록에는 타워가 하나만 있을 수 있으며 블록의 색상은 블록의 색상과 일치해야 합니다. 즉, 블록의 두 개의 검은색 타일이 타워에 두 개의 검은색 타일을 허용합니다.
두 블록이 함께 자랄 때, 두 타워에서 동일한 양의 타일이 제거되어 가장 강한 타워만 남게 되고 잠재적으로 새로운 제어 색상을 갖게 됩니다.
루카의 도전은 결국 자신만의 색깔이 우세한 탑의 건축과 철거의 타이밍을 맞추는 것이다.
루카의 독특한 메커니즘은 블록 영역과 탑 높이뿐만 아니라 제거 시점까지 고려해야 하는 4차원적 사고방식이다. 이 모든 것은 행운이 전혀 관여하지 않는 순수하고 우아한 환경에서 이루어진다.
Description from the publisher:
Lucca is an abstract game where you play tiles (houses) in groups (blocks) and stacks (towers) to dominate the board (city). The board size depends on the level you wish to play - the bigger the board, the deeper the game.
You control a block by controlling the tower of the block and you control the tower by having the top house of the tower. On a standard 8x8 board, you win if, at the start of your turn, your tower is the highest and has a height of at least 8 houses. Alternatively you win by defeating other towers and taking at least 4 sets of prisoners.
Take turns to place one of your own tiles in an empty square or any number of tiles of any color beneath already placed tiles to build a tower.
There may only be one tower in a block and its colors must correspond to the colors of the block, i.e. two black tiles in the block allows two black tiles in the tower.
When two blocks grow together, an equal amount of tiles is removed from the two towers, leaving only the strongest tower but potentially with a new controlling color.
The challenge of Lucca is to time the tower building and removal so that your own color prevails in the end.
The unique mechanism of Lucca is the four dimensional thinking where not only the block area and the tower height must be taken into account but also the timing of the removal. All this is accomplished in a pure and elegant setting where luck plays no part.
Lucca is an abstract game where you play tiles (houses) in groups (blocks) and stacks (towers) to dominate the board (city). The board size depends on the level you wish to play - the bigger the board, the deeper the game.
You control a block by controlling the tower of the block and you control the tower by having the top house of the tower. On a standard 8x8 board, you win if, at the start of your turn, your tower is the highest and has a height of at least 8 houses. Alternatively you win by defeating other towers and taking at least 4 sets of prisoners.
Take turns to place one of your own tiles in an empty square or any number of tiles of any color beneath already placed tiles to build a tower.
There may only be one tower in a block and its colors must correspond to the colors of the block, i.e. two black tiles in the block allows two black tiles in the tower.
When two blocks grow together, an equal amount of tiles is removed from the two towers, leaving only the strongest tower but potentially with a new controlling color.
The challenge of Lucca is to time the tower building and removal so that your own color prevails in the end.
The unique mechanism of Lucca is the four dimensional thinking where not only the block area and the tower height must be taken into account but also the timing of the removal. All this is accomplished in a pure and elegant setting where luck plays no part.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
456
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
330
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18