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BGG랭킹
BGG전체 : 18516
WARGAMES : 3367
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.60 / 5
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디자이너
Ty Bomba
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아티스트
-
인원
게임 소개
이것은 중급 복잡성의 2인용 몽고메리 작전의 불운한 마켓 가든 작전에 대한 역사적인 대안을 검토하는 것입니다. 로랜드 홀란드를 거쳐 라인강으로 가는 대신 패튼이 제안한 오른쪽 훅이 있습니다 메츠에서 시작해서 루르를 향해 북쪽과 동쪽으로 휘저으며 전쟁에서 승리하는 KO 타격을 가합니다 또는 대안으로서, 연합군 선수는 라인 강 동쪽을 향해 더 보수적인 진격을 시도하여 독일 강에 교두보를 만들어 V-E-Day의 도래를 최소 3~4개월 앞당길 수 있다.
패튼이 몽고메리의 전부 아니면 아무것도 아닌 계획에 대한 대안을 제시하기 시작하자마자, 아이젠하워가 잘못된 부하를 지원함으로써 얼마나 큰 기회를 놓쳤는지 알 수 있다. 즉, 영국 육군 원수의 계획이 성공하기 위해서는 정말로 끝까지 가야만 했다. 아니면 최소한 어떤 의미 있는 방법으로라도 라인 강을 건너야 했다. 역사적으로 일어났듯이 라인강과 루르강이 모두 부족했다는 것은 한달이 허비되었고 많은 사람들이 목숨을 잃었다는 것을 의미했다. 패튼의 계획이 시도되었지만, 같은 크기의 &NDASH의 돌출부가 메츠 &NDASH의 기지에서 라인란트 강으로 북쪽으로 돌출하는 것 만큼이나 실패했더라면 연합군의 대의를 위해 더 많은 일을 했을 것이다.
우리는 두 번째 역사적 시나리오를 포함함으로써 대체 역사를 즐기는 사람들을 넘어 이 디자인의 매력을 넓혔습니다. 처음에는 1944년 9월 몽고메리 사업 중 실제 Market-Garden 부분만 다루기로 했습니다. 그러나 이 시대, 공간, 단위 축척으로 묘사된 이 게임은 길이 9 헥스, 너비 3 에 불과한 쓸모없는 게임이 되었다. 그래서 우리는 범위를 넓혀 몽고메리의 운명적인 한 달 동안의 모든 가능성을 수용했습니다. 그래서 이제 여러분은 역사 바로 세우기 방식을 선택할 수도 있고, 아니면 실제 역사 안에서 대체 역사를 가질 수도 있습니다.
지도상의 각 육각은 좌우로 7마일씩이다. 각 경기 순번은 3일을 나타낸다. 연주곡은 사단, 여단, 전투사령부, 전투사령부, 보병연대, 장갑차 등 다양한 종류의 연대를 나타내며, 각각 약 3,000명에서 14,000명, 50명에서 400명 정도의 장갑차들로 구성되어 있다.
패튼이 몽고메리의 전부 아니면 아무것도 아닌 계획에 대한 대안을 제시하기 시작하자마자, 아이젠하워가 잘못된 부하를 지원함으로써 얼마나 큰 기회를 놓쳤는지 알 수 있다. 즉, 영국 육군 원수의 계획이 성공하기 위해서는 정말로 끝까지 가야만 했다. 아니면 최소한 어떤 의미 있는 방법으로라도 라인 강을 건너야 했다. 역사적으로 일어났듯이 라인강과 루르강이 모두 부족했다는 것은 한달이 허비되었고 많은 사람들이 목숨을 잃었다는 것을 의미했다. 패튼의 계획이 시도되었지만, 같은 크기의 &NDASH의 돌출부가 메츠 &NDASH의 기지에서 라인란트 강으로 북쪽으로 돌출하는 것 만큼이나 실패했더라면 연합군의 대의를 위해 더 많은 일을 했을 것이다.
우리는 두 번째 역사적 시나리오를 포함함으로써 대체 역사를 즐기는 사람들을 넘어 이 디자인의 매력을 넓혔습니다. 처음에는 1944년 9월 몽고메리 사업 중 실제 Market-Garden 부분만 다루기로 했습니다. 그러나 이 시대, 공간, 단위 축척으로 묘사된 이 게임은 길이 9 헥스, 너비 3 에 불과한 쓸모없는 게임이 되었다. 그래서 우리는 범위를 넓혀 몽고메리의 운명적인 한 달 동안의 모든 가능성을 수용했습니다. 그래서 이제 여러분은 역사 바로 세우기 방식을 선택할 수도 있고, 아니면 실제 역사 안에서 대체 역사를 가질 수도 있습니다.
지도상의 각 육각은 좌우로 7마일씩이다. 각 경기 순번은 3일을 나타낸다. 연주곡은 사단, 여단, 전투사령부, 전투사령부, 보병연대, 장갑차 등 다양한 종류의 연대를 나타내며, 각각 약 3,000명에서 14,000명, 50명에서 400명 정도의 장갑차들로 구성되어 있다.
This is low-to intermediate-complexity, two-player, examination of the historic alternative to Montgomery's ill-fated Operation Market Garden. Instead of his left-jab through lowland Holland to the Rhine, we have Patton's proposed right-hook, starting at Metz and swinging north and east toward the Ruhr for a war-winning knockout blow. Or, as an alternative within an alternative, the Allied player may try for a more conservative push straight east to the Rhine, there to create a bridgehead over that German river, thereby likely advancing the advent of V-E Day by at least three or four months.
As soon as you begin to game Patton's alternative to Montgomery's all or nothing plan, it becomes clear what a huge opportunity Eisenhower missed by backing the wrong subordinate. That is, for the British field marshal's plan to have succeeded, it really did have to go all the way, or at least get across the Rhine in some significant way. Failing short of both the Rhine and the Ruhr, as happened historically, meant a month had been wasted and a lot of lives lost only to create a salient to nowhere. Had Patton's idea been tried, only to fail as badly, a salient of that same size – but jutting north into the Rhineland from a base at Metz – would've done much more for the Allied cause.
We've broadened the appeal of this design beyond those who enjoy alternative history by including a second, historical, scenario. At first we were only going to cover the actual Market-Garden portion of Montgomery's operations in September 1944. It quickly became apparent, however, portrayed at these time, space and unit scales, such a game would be a dud, with a map only nine hexes long and three wide. So we broadened the thing's shoulders by expanding the coverage to take in all Montgomery's possibilities that fateful month. So now you can choose a straight-up historic approach, or you can have alternative history within your actual history.
Each hex on the map equals seven miles from side to opposite side. Each game turn represents three days. Playing pieces represent divisions, brigades, combat commands, Kampfgruppen and regiments of various kinds of infantry and armor formations, each containing from about 3,000 to 14,000 men and 50 to 400 or so armored fighting vehicles.
As soon as you begin to game Patton's alternative to Montgomery's all or nothing plan, it becomes clear what a huge opportunity Eisenhower missed by backing the wrong subordinate. That is, for the British field marshal's plan to have succeeded, it really did have to go all the way, or at least get across the Rhine in some significant way. Failing short of both the Rhine and the Ruhr, as happened historically, meant a month had been wasted and a lot of lives lost only to create a salient to nowhere. Had Patton's idea been tried, only to fail as badly, a salient of that same size – but jutting north into the Rhineland from a base at Metz – would've done much more for the Allied cause.
We've broadened the appeal of this design beyond those who enjoy alternative history by including a second, historical, scenario. At first we were only going to cover the actual Market-Garden portion of Montgomery's operations in September 1944. It quickly became apparent, however, portrayed at these time, space and unit scales, such a game would be a dud, with a map only nine hexes long and three wide. So we broadened the thing's shoulders by expanding the coverage to take in all Montgomery's possibilities that fateful month. So now you can choose a straight-up historic approach, or you can have alternative history within your actual history.
Each hex on the map equals seven miles from side to opposite side. Each game turn represents three days. Playing pieces represent divisions, brigades, combat commands, Kampfgruppen and regiments of various kinds of infantry and armor formations, each containing from about 3,000 to 14,000 men and 50 to 400 or so armored fighting vehicles.
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