-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Enric Martí
-
아티스트
Xavier P. Rotllán
-
인원
게임 소개
리베르타도레스(Libertadores)는 19세기 남아메리카의 운명을 결정짓는 전쟁이다.
게임 시스템은 빠르지만 역사적으로 정확한 시뮬레이션을 할 수 있으며, 낮은 카운터 밀도로 플레이어는 최대 2시간 안에 각 전투를 끝낼 수 있다.
규모: 보병 대대급 부대, 기병 2개 중대, 포병 포대. 한 번에 150mt.
8개의 전투는 다음과 같다.
푸엔테 칼더ón 1811. 반란은 멕시코에서 초기에 진압되었고, 1821년까지 독립하지 않을 것이다.
빌루마 1815. 그들의 가장 뛰어난 장군들 중 하나인 페수엘라에 의한 왕당파들의 승리를 격파하여, 몇 년 동안 상부 페루(오늘날의 볼리비아)에 대한 스페인의 주권을 연장시켰다.
비칼푸지오 1815. 왕당파의 승리는 예상치 못한 기병대의 돌격에 의해 극단적으로 결정되었다.
차카부코 1817. 왕당파는 칠레에서 San Martín에게 패배했다.
마이푸 1818년 산마트ín의 군대는 칠레의 독립을 지켜낸 두 번째 승리를 거두었다.
보약á 1819. 볼ívar가 안데스 산맥을 서사적으로 횡단한 후 결정적인 승리를 거두었다.
1821년 카라보보. 영국 군단의 개입이 전투의 승패를 결정지었다.
아야쿠초 1824년. 페루의 운명을 결정지은 수크레 장군의 승리.
게임 시스템은 빠르지만 역사적으로 정확한 시뮬레이션을 할 수 있으며, 낮은 카운터 밀도로 플레이어는 최대 2시간 안에 각 전투를 끝낼 수 있다.
규모: 보병 대대급 부대, 기병 2개 중대, 포병 포대. 한 번에 150mt.
8개의 전투는 다음과 같다.
푸엔테 칼더ón 1811. 반란은 멕시코에서 초기에 진압되었고, 1821년까지 독립하지 않을 것이다.
빌루마 1815. 그들의 가장 뛰어난 장군들 중 하나인 페수엘라에 의한 왕당파들의 승리를 격파하여, 몇 년 동안 상부 페루(오늘날의 볼리비아)에 대한 스페인의 주권을 연장시켰다.
비칼푸지오 1815. 왕당파의 승리는 예상치 못한 기병대의 돌격에 의해 극단적으로 결정되었다.
차카부코 1817. 왕당파는 칠레에서 San Martín에게 패배했다.
마이푸 1818년 산마트ín의 군대는 칠레의 독립을 지켜낸 두 번째 승리를 거두었다.
보약á 1819. 볼ívar가 안데스 산맥을 서사적으로 횡단한 후 결정적인 승리를 거두었다.
1821년 카라보보. 영국 군단의 개입이 전투의 승패를 결정지었다.
아야쿠초 1824년. 페루의 운명을 결정지은 수크레 장군의 승리.
Libertadores covers the battles which decided the fate of South America in the XIXth century.
The game system allows to play a fast but historically accurate simulation; the low counter density allows player to finish each battle in 2 hours maximum.
Scales: battalion sized units for infantry, two squadrons for cavalry and batteries for artillery. 150 mts per hex. 1 hour per turn.
The eight Battles included are:
Puente Calderón 1811. The rebellion is crushed initially in Mexico, which will not become independent until 1821.
Viluma 1815. Crushing Royalist victory by one of their most brilliant generals, Pezuela, that prolonged for several years the Spanish sovereignty over upper Peru (modern Bolivia).
Vicalpugio 1815. Royalist victory decided in extremis by an unexpected cavalry charge.
Chacabuco 1817. The Royalist are defeated by San Martín in Chile.
Maipu 1818. San Martín' army second victory that secured the independence of Chile.
Boyacá 1819. Bolívar' decisive victory after their epic crossing of the Andes range.
Carabobo 1821. The intervention of the British Legion decided the outcome of the battle.
Ayacucho 1824. General Sucre's victory that decided definitively the fate of Peru.
The game system allows to play a fast but historically accurate simulation; the low counter density allows player to finish each battle in 2 hours maximum.
Scales: battalion sized units for infantry, two squadrons for cavalry and batteries for artillery. 150 mts per hex. 1 hour per turn.
The eight Battles included are:
Puente Calderón 1811. The rebellion is crushed initially in Mexico, which will not become independent until 1821.
Viluma 1815. Crushing Royalist victory by one of their most brilliant generals, Pezuela, that prolonged for several years the Spanish sovereignty over upper Peru (modern Bolivia).
Vicalpugio 1815. Royalist victory decided in extremis by an unexpected cavalry charge.
Chacabuco 1817. The Royalist are defeated by San Martín in Chile.
Maipu 1818. San Martín' army second victory that secured the independence of Chile.
Boyacá 1819. Bolívar' decisive victory after their epic crossing of the Andes range.
Carabobo 1821. The intervention of the British Legion decided the outcome of the battle.
Ayacucho 1824. General Sucre's victory that decided definitively the fate of Peru.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
368
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18